THEPOWERGAME
Αυξήθηκε στη Βρετανία ο πληθωρισμός τροφίμων στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο, την ίδια ώρα που οι πωλήσεις των αλυσίδων βρέθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο του 2024.
Οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 2,3% σε ετήσια βάση, από 2% τον Σεπτέμβριο «αλλά ακόμα εντός τυπικών επιπέδων», σύμφωνα με τους αναλυτές λιανικής Kantar. Το ποσοστό ήταν κάτω από 3% κάθε μήνα από τις αρχές του καλοκαιριού.
Η διαφημιστική δραστηριότητα των σούπερ μάρκετ συμβάλλει στη διατήρηση των τιμών, την ώρα που ο τζίρος τους έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο μέσα στο έτος, καθώς οι καταναλωτές ξεκίνησαν νωρίς τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους για το γιορτινό τραπέζι.
Ο Φρέιζερ ΜακΚέβιτ, επικεφαλής του τμήματος λιανικής και καταναλωτικής πληροφόρησης στην Kantar, δήλωσε:
Οι δαπάνες για συμφωνίες αυξάνονται σταθερά τους τελευταίους 18 μήνες και πλέον αποτελούν το 28,6% του συνόλου των πωλήσεων. Οι προσφορές συμβάλλουν ιδιαίτερα στην αύξηση των πωλήσεων σε επώνυμα προϊόντα. Το χάσμα ανάπτυξης μεταξύ επώνυμων και ιδιοτικών ετικετών είναι το μεγαλύτερο από τον Φεβρουάριο του 2021, με 4,9% και 2,7% το καθένα.
Οι πωλήσεις κατ’ οίκον στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και άλλα παντοπωλεία αυξήθηκαν κατά 2% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 3 Νοεμβρίου φτάνοντας τα 11,6 δισ. στερλίνες, καθιστώντας αυτόν τον μήνα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του έτους μέχρι στιγμής.
Τα Χριστούγεννα ήρθαν νωρίς, με το 14,4% των νοικοκυριών να αγοράζουν κιμά για πίτες τον Οκτώβριο, ενώ 648.000 αγοραστές έχουν ήδη αγοράσει χριστουγεννιάτικο γλυκό. Το Halloween αύξησε επίσης τις πωλήσεις.
Ο ΜακΚέβιτ δήλωσε:
«Πολλοί από εμάς μπήκαμε στο Halloween πνεύμα τον περασμένο μήνα, καθώς 3,2 εκατομμύρια νοικοκυριά αγόρασαν τουλάχιστον μία κολοκύθα. Οι δαπάνες ζαχαροπλαστικής αυξήθηκαν επίσης στα 525 εκατομμύρια στερλίνες τον Οκτώβριο, καθώς οι πωλήσεις σοκολάτας και γλυκών αυξήθηκαν και οι δύο, κατά 13% και 7% αντίστοιχα.
Η Ocado βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα αύξησης του τζίρου, ενισχύοντας τις πωλήσεις της κατά 9,5% τις 12 εβδομάδες έως τις 3 Νοεμβρίου, ενώ τα δύο μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία –Tesco και Sainsbury’s– ξεπέρασαν επίσης την ευρύτερη αγορά.
Η Asda συνέχισε να δυσκολεύεται, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 5,5%, ενώ οι πωλήσεις του Co-op μειώθηκαν κατά 2,1%.
Διαβάστε επίσης
Αυξάνονται οι επενδύσεις σε συγκροτήματα επώνυμων διαμερισμάτων
Τηλεπικοινωνίες: Αυτά είναι τα πιο αξιόπιστα δίκτυα για το 2024
Ο γρίφος των κορεσμένων δικτύων και των υψηλών τιμών ενέργειας