Γ.Δ.
1429.22 +0,34%
ACAG
-0,56%
5.37
BOCHGR
-1,14%
4.35
CENER
-0,45%
8.85
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,73%
8.14
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,94%
12.58
TITC
-0,50%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,28%
1.446
ΑΒΕ
+0,66%
0.455
ΑΔΜΗΕ
+3,15%
2.455
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
+0,50%
3.995
ΑΛΦΑ
+1,17%
1.557
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,80%
9.875
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-1,15%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.68
ΑΤΤ
-2,17%
0.54
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-0,38%
5.31
ΒΙΟΚΑ
+0,55%
1.83
ΒΙΟΣΚ
+2,51%
1.43
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.32
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,21%
18.78
ΔΑΑ
-1,84%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,19%
11.63
ΔΟΜΙΚ
+1,60%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,08%
0.295
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.4
ΕΕΕ
+0,23%
34.2
ΕΚΤΕΡ
-0,52%
1.526
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.99
ΕΛΛ
-1,14%
13.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,12%
1.764
ΕΛΠΕ
+0,36%
6.995
ΕΛΣΤΡ
+0,51%
1.975
ΕΛΤΟΝ
-1,06%
1.866
ΕΛΧΑ
-2,38%
1.886
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
+3,69%
7.2
ΕΥΑΠΣ
+1,90%
3.21
ΕΥΔΑΠ
+0,68%
5.93
ΕΥΡΩΒ
+1,61%
2.146
ΕΧΑΕ
0,00%
4.465
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+1,20%
0.294
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.81
ΙΝΛΙΦ
-1,83%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.923
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,40%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,95%
1.04
ΙΝΤΚΑ
+0,37%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-2,07%
1.185
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,67%
1.49
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.417
ΚΟΥΑΛ
-2,78%
1.05
ΚΟΥΕΣ
-0,89%
5.6
ΚΡΙ
+2,47%
14.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.942
ΛΑΒΙ
-2,32%
0.715
ΛΑΜΔΑ
-1,26%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
+1,57%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,79%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,69%
3.5
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.14
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,34%
2.95
ΜΙΝ
+2,91%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,55%
19.99
ΜΟΝΤΑ
-0,28%
3.61
ΜΟΤΟ
+0,95%
2.65
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+3,20%
25.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,11%
31.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+4,22%
0.84
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
-0,16%
31.2
ΟΛΥΜΠ
-1,29%
2.29
ΟΠΑΠ
-1,29%
15.31
ΟΡΙΛΙΝΑ
-3,02%
0.771
ΟΤΕ
+0,93%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-1,91%
10.28
ΠΑΙΡ
-5,66%
0.934
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,30%
3.641
ΠΕΡΦ
-1,88%
5.21
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.96
ΠΛΑΘ
-0,75%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.32
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
-1,48%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.74
ΣΠΙ
+1,01%
0.498
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.88
ΤΖΚΑ
+2,16%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.222
ΦΡΛΚ
0,00%
3.63
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

DW: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ποντάρουν στο LNG

Στην επιρροή των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι ελέγχουν ήδη το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG, επικεντρώνεται δημοσίευμα της Kölner Stadtanzeiger με τίτλο «Σε πορεία προσέγγισης Αθήνα και Άγκυρα»

«Οι υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν, υπογράμμισαν στη Αθήνα τη βούληση των δύο χωρών να επιλύσουν τις διαφορές τους», έγραφε το Σαββατοκύριακο η γερμανική Kölner Stadtanzeiger.

Όπως μάλιστα εξηγεί η Deutsche Welle, η εφημερίδα της Κολωνίας σημειώνει: «Σύμφωνα με τον Γιώργο Γεραπετρίτη, κοινός στόχος είναι «να έρθουν οι δύο λαοί μας πιο κοντά». Ο Χακάν Φιντάν υπογράμμισε ότι στόχος είναι οι ορκισμένοι εχθροί να γίνουν ορκισμένοι φίλοι.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι από τη συνάντηση στην Αθήνα δεν προέκυψαν απτά αποτελέσματα στα ακανθώδη ζητήματα. Θεωρείται ωστόσο επιτυχία ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, μετά τις εντάσεις των προηγούμενων ετών, έχουν πλέον «φθάσει σε κατάσταση ομαλότητας», όπως δήλωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Και ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών έκανε λόγο για θετική κατεύθυνση στις διμερείς σχέσεις».

Έλληνες ελέγχουν το 25% της χωρητικότητας LNG

«Οι Έλληνες ποντάρουν σε πλοία μεταφοράς LNG», είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου της Kölner Stadtanzeiger, στο οποίο σημειώνεται: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα το 31,3% της χωρητικότητας πετρελαιοφόρων στον κόσμο. Επικεντρώνονται όμως πλέον στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, εν συντομία LNG. Σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ναυτιλιακών ενημερώσεων Vesselsvalue, οι Έλληνες έχουν επενδύσει από το 2021 περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε παραγγελίες τάνκερ μεταφοράς LNG. Οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα σχεδόν το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG και η τάση είναι ανοδική. Το 2023 παρήγγειλαν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας 35 νέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους έγιναν 24 παραγγελίες.

Με την πρώτη ματιά προκαλούν έκπληξη οι επενδύσεις σε πλοία LNG, από την στιγμή που στην ΕΕ η ζήτηση περιορίζεται. Σύμφωνα με την Κομισιόν μεταξύ 2021 και 2023 η κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε από 397 σε 319 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Την ώρα που η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη μειώνεται, αυξάνεται παγκοσμίως.

Στις τελευταίες του προβλέψεις, ο ενεργειακός κολοσσός Shell αναμένει ότι η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2040. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατανάλωσης στην Κίνα. Σε καμία άλλη χώρα δεν καταγράφεται τόσο μεγάλη ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η ζήτηση για LNG ενισχύεται ωστόσο και από την Ινδία και χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. Οι έλληνες πλοιοκτήτες εστιάζουν κυρίως σε αυτές της περιοχές όταν επεκτείνουν το στόλο τους».

Διαβάστε επίσης

Ντόναλντ Τραμπ: Η αμύθητη περιουσία και ποιος τη διαχειρίζεται

Βιομηχανία ευεξίας: Εκρηκτική ανάπτυξη στα 6,3 τρισ.

ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!