Γ.Δ.
1419.54 -0,79%
ACAG
-0,19%
5.29
BOCHGR
-0,22%
4.51
CENER
-0,23%
8.66
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,41%
2.44
OPTIMA
+0,47%
12.9
TITC
+1,20%
33.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.436
ΑΒΕ
-1,09%
0.452
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.365
ΑΚΡΙΤ
+4,48%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,59%
3.36
ΑΛΦΑ
-0,34%
1.614
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,05%
9.895
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-29,94%
4.4
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-0,96%
2.07
ΒΙΟ
-0,56%
5.34
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.66
ΒΙΟΣΚ
-1,01%
1.47
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,95%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.34
ΔΑΑ
0,00%
7.95
ΔΑΙΟΣ
-4,92%
3.48
ΔΕΗ
+0,74%
12.29
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
2.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
1.405
ΕΕΕ
-1,17%
33.66
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.41
ΕΛΒΕ
+0,83%
4.84
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,68%
1.752
ΕΛΠΕ
-1,02%
6.825
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-1,84%
1.814
ΕΛΧΑ
+0,79%
1.794
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
-2,48%
7.402
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,72%
1.999
ΕΧΑΕ
-0,34%
4.375
ΙΑΤΡ
-0,67%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-2,97%
0.3265
ΙΛΥΔΑ
-2,35%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-1,22%
4.84
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-1,60%
0.92
ΙΝΤΕΚ
-1,69%
5.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-2,36%
1.035
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.75
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
-1,61%
1.22
ΚΕΠΕΝ
+4,12%
2.02
ΚΛΜ
0,00%
1.445
ΚΟΡΔΕ
+1,91%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-0,87%
5.68
ΚΡΙ
+1,05%
14.4
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,64%
0.93
ΛΑΒΙ
-0,39%
0.769
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,36%
2.77
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.275
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,66%
19.71
ΜΟΝΤΑ
-0,55%
3.6
ΜΟΤΟ
-1,74%
2.54
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,44%
24.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,48%
32.84
ΝΑΚΑΣ
-2,56%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,46%
0.834
ΞΥΛΚ
-1,14%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+0,17%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-1,27%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,40%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
+0,26%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-0,55%
10.84
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
-0,92%
3.877
ΠΕΡΦ
+1,75%
5.8
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-0,50%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,66%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.615
ΣΑΡ
+1,66%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,49%
0.331
ΣΙΔΜΑ
+3,77%
1.65
ΣΠΕΙΣ
+0,34%
5.84
ΣΠΙ
-0,37%
0.538
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
+1,74%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.242
ΦΡΛΚ
-1,04%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-2,52%
0.58

DW: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ποντάρουν στο LNG

Στην επιρροή των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι ελέγχουν ήδη το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG, επικεντρώνεται δημοσίευμα της Kölner Stadtanzeiger με τίτλο «Σε πορεία προσέγγισης Αθήνα και Άγκυρα»

«Οι υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν, υπογράμμισαν στη Αθήνα τη βούληση των δύο χωρών να επιλύσουν τις διαφορές τους», έγραφε το Σαββατοκύριακο η γερμανική Kölner Stadtanzeiger.

Όπως μάλιστα εξηγεί η Deutsche Welle, η εφημερίδα της Κολωνίας σημειώνει: «Σύμφωνα με τον Γιώργο Γεραπετρίτη, κοινός στόχος είναι «να έρθουν οι δύο λαοί μας πιο κοντά». Ο Χακάν Φιντάν υπογράμμισε ότι στόχος είναι οι ορκισμένοι εχθροί να γίνουν ορκισμένοι φίλοι.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι από τη συνάντηση στην Αθήνα δεν προέκυψαν απτά αποτελέσματα στα ακανθώδη ζητήματα. Θεωρείται ωστόσο επιτυχία ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, μετά τις εντάσεις των προηγούμενων ετών, έχουν πλέον «φθάσει σε κατάσταση ομαλότητας», όπως δήλωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Και ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών έκανε λόγο για θετική κατεύθυνση στις διμερείς σχέσεις».

Έλληνες ελέγχουν το 25% της χωρητικότητας LNG

«Οι Έλληνες ποντάρουν σε πλοία μεταφοράς LNG», είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου της Kölner Stadtanzeiger, στο οποίο σημειώνεται: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα το 31,3% της χωρητικότητας πετρελαιοφόρων στον κόσμο. Επικεντρώνονται όμως πλέον στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, εν συντομία LNG. Σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ναυτιλιακών ενημερώσεων Vesselsvalue, οι Έλληνες έχουν επενδύσει από το 2021 περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε παραγγελίες τάνκερ μεταφοράς LNG. Οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα σχεδόν το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG και η τάση είναι ανοδική. Το 2023 παρήγγειλαν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας 35 νέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους έγιναν 24 παραγγελίες.

Με την πρώτη ματιά προκαλούν έκπληξη οι επενδύσεις σε πλοία LNG, από την στιγμή που στην ΕΕ η ζήτηση περιορίζεται. Σύμφωνα με την Κομισιόν μεταξύ 2021 και 2023 η κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε από 397 σε 319 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Την ώρα που η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη μειώνεται, αυξάνεται παγκοσμίως.

Στις τελευταίες του προβλέψεις, ο ενεργειακός κολοσσός Shell αναμένει ότι η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2040. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατανάλωσης στην Κίνα. Σε καμία άλλη χώρα δεν καταγράφεται τόσο μεγάλη ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η ζήτηση για LNG ενισχύεται ωστόσο και από την Ινδία και χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. Οι έλληνες πλοιοκτήτες εστιάζουν κυρίως σε αυτές της περιοχές όταν επεκτείνουν το στόλο τους».

Διαβάστε επίσης

Ντόναλντ Τραμπ: Η αμύθητη περιουσία και ποιος τη διαχειρίζεται

Βιομηχανία ευεξίας: Εκρηκτική ανάπτυξη στα 6,3 τρισ.

ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!