THEPOWERGAME
Ένα εμβληματικό κατάστημα της αλυσίδας Πλαίσιο, καταστήματα Holland & Barrett και Intersport, καθώς και το ανακαινισμένο ΙΚΕΑ σε επιφάνεια 15.000 τ.μ. περιλαμβάνει το νέο retail hub του ομίλου Fourlis στο αεροδρόμιο «Eλ. Βενιζέλος», που γίνεται εμπορική πιάτσα υψηλής επισκεψιμότητας και καλών επιδόσεων, όπως δείχνουν τα πρώτα μηνύματα από τις πωλήσεις.
Ο Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής του φερώνυμου ομίλου, ο Κώστας Γεράρδος, διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers και πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος), καθώς και στελέχη της Intersport και της Holland & Barrett (H&B) εγκαινίασαν χθες τα νέα καταστήματα στο retail hub του αεροδρομίου της Αθήνας, μετά την ανακαίνιση του ΙΚΕΑ, που περιορίστηκε σε τετραγωνικά μέτρα, αφήνοντας χώρο για την ανάπτυξη και άλλων brands, που απασχολούν συνολικά 330 εργαζόμενους.
Ανάπτυξη 30% για την ΙΚΕΑ
Ειδικότερα, λίγες ημέρες μετά τα εγκαίνια του ΙΚΕΑ στο Top Parks της Πάτρας ο όμιλος Fourlis εγκαινίασε και επισήμως το νέο ανακαινισμένο ΙΚΕΑ στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου της Αθήνας, το οποίο λειτουργεί σε επιφάνεια 15.000 τ.μ., όπου απασχολούνται 250 εργαζόμενοι. Ο Βασίλης Φουρλής σημείωσε ότι η επένδυση στο σημείο δίνει υπεραξία σε όλα τα concepts που έχουν παρουσία στον χώρο. Ειδικά για την ΙΚΕΑ, αυτό μεταφράζεται σε 30% αύξηση πωλήσεων μετά το καλοκαίρι, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, που προέβλεψε θετική πορεία για τις πωλήσεις όλων των καταστημάτων του νέου retail hub. Σημειώνεται ότι έπεται η λειτουργία και νέου ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο της Κρήτης, σε επιφάνεια περίπου 12.000 τ.μ., αρχές καλοκαιριού του 2025. Πρόκειται για ανάπτυξη που γίνεται από τη θυγατρική του ομίλου Fourlis, Trade Estates, ενώ στο ίδιο retail park θα λειτουργούν και δύο ακόμη brands. Σημειώνεται ότι τα retail parks ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ηράκλειο αναπτύσσονται από την Trade Estates.
Το εμβληματικό Πλαίσιο σε 3.000 τ.μ. στο «Ελ. Βενιζέλος»
Δίπλα στο ΙΚΕΑ του «Ελ. Βενιζέλος» λειτουργεί από χθες κατάστημα Πλαίσιο σε επιφάνεια 3.000 τ.μ. Πρόκειται για το 26ο και το μεγαλύτερο κατάστημα της αλυσίδας ειδών τεχνολογίας, σύμφωνα με τον Κώστα Γεράρδο, που μίλησε εκτός από τις συνέργειες και για την επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ. Επίσης, είναι το 2ο κατάστημα που προστίθεται στο δίκτυο φέτος, μετά τα εγκαίνια του νέου Πλαίσιο, που άνοιξε στα Γιάννενα τον Αύγουστο και εντάσσεται στις επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ που έχει δρομολογήσει η εταιρεία για την περίοδο 2024-2026. Σημειώνεται ότι ένας από τους στόχους του επενδυτικού πλάνου είναι η ανάπτυξη 10 καταστημάτων. Το κατάστημα στο «Ελ. Βενιζέλος» αναμένεται να συνεισφέρει στις πωλήσεις της εταιρείας, που οδεύουν στο μισό δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η Πλαίσιο Computers έκλεισε με κύκλο εργασιών 468,8 εκατ. ευρώ, με αύξηση 7,8% και με κέρδη μετά από φόρους 4,4 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 12%. Επίσης, με το νέο κατάστημα, όπου απασχολούνται 40 εργαζόμενοι, η Πλαίσιο Computers λανσάρει μια ανανεωμένη ταυτότητα και έχει προσδοκίες για αύξηση του όγκου πωλήσεων από καταναλωτές της Ανατολικής Αττικής.
Ώθηση και από το «Black Friday month» για Intersport
Η Intersport λειτουργεί μερικούς μήνες στο σημείο και ήταν το πρώτο κατάστημα που άνοιξε μετά την ανακαίνιση του ΙΚΕΑ. Είναι 1.000 τ.μ., από τα μεγάλα καταστήματα του δικτύου, διαθέτει όλα τα τμήματα -γυναικείο, ανδρικό και παιδικό-, με είδη αθλητικού εξοπλισμού και αξεσουάρ για κάθε άθλημα, καθώς και εποχιακά είδη. Το κατάστημα, που απασχολεί 10 άτομα προσωπικό, δεν έχει ανταγωνισμό στο retail hub ΙΚΕΑ, καθώς δεν λειτουργεί στον χώρο άλλο κατάστημα αθλητικών ειδών. Ωστόσο, στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου, σε απόσταση περίπου 400-500 μ., εκτός από Κωτσόβολο και Leroy Merlin, λειτουργεί Factory Outlet με σημαντικό χαρτοφυλάκιο μαρκών αθλητικών ειδών, ενώ εδώ και λίγες εβδομάδες φιλοξενεί shop in shop της σερβικής αλυσίδας Sport Vision σε χώρο άνω των 360 τ.μ., με σήματα όπως Nike, adidas, Hoka, Asics κ.λπ. Πάντως, στο νέο κατάστημα Intersport η επισκεψιμότητα αυξάνεται σταθερά και οι πωλήσεις αυτόν τον μήνα τρέχουν με ρυθμό +30%, ως αποτέλεσμα και της καμπάνιας εν όψει Black Friday, του «Black Friday month». Παρεμπιπτόντως, όπως διευκρίνισε ο κ. Φουρλής, το νομικό πρόσωπο Intersport ΑΕ που αναπτύσσει το δίκτυο έχει μετονομαστεί σε SportsWear AE, καθώς θα αναπτύσσει πλεόν εκτός από το δίκτυο Intersport και αυτό της Foot Locker.
Πάνω από τις προσδοκίες οι επιδόσεις της H&B
Όσο για το νέο κατάστημα Holland & Barrett (H&B) στο αεροδρόμιο, είναι το 10ο του δικτύου. Είναι πάντως το πρώτο H&B σε retail park της ΙΚΕΑ. Η αλυσίδα διαθέτει 9 καταστήματα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη, ενώ ετοιμάζεται να ανοίξει ένα ακόμη στο κέντρο της συμπρωτεύουσας.
Το brand μετρά μόλις δύο χρόνια παρουσίας στην αγορά μετά τη συμφωνία του ομίλου Fourlis με τη βρετανική πολυεθνική και οι επιδόσεις του ξεπερνούν τις προσδοκίες, όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου. Πέρυσι άνοιξαν 3 καταστήματα και φέτος άνοιξαν άλλα 7, οπότε δεν είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη. Είναι ωστόσο ενδεικτικό ότι ορισμένα καταστήματα έχουν διπλασιάσει τον τζίρο τους, όπως π.χ. το κατάστημα της Γλυφάδας, ενώ στο The Mall Athens και στην Κηφισιά οι πωλήσεις των καταστημάτων H&B τρέχουν με ανάπτυξη 60%. Εν τω μεταξύ, πάνω από τους στόχους κινούνται και οι πωλήσεις στα shop in shop που έχουν αναπτυχθεί στο δίκτυο ΑΒ Βασιλόπουλος. Σήμερα λειτουργούν 3 τέτοια σημεία σε μεγάλα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας και εξετάζεται περαιτέρω επέκταση. Επιπλέον, ο όμιλος Fourlis έχει ήδη τοποθετήσει προϊόντα H&B στα καταστήματα του δικτύου Intersport και φέρεται να σχεδιάζει πιλοτικά τοποθέτηση σε ειδικό χώρο προϊόντων του brand σε 10 καταστήματα της αλυσίδας.
Διαβάστε επίσης
Κρυπτονομίσματα: Φόρο υπεραξίας στα κέρδη σχεδιάζει το ΥΠΕΘΟ
Βιομηχανία ευεξίας: Εκρηκτική ανάπτυξη στα 6,3 τρισ.
ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη