THEPOWERGAME
Η θερινή περίοδος του 2024 ήταν ζωτικής σημασίας για την τουριστική βιομηχανία, με τα μεγάλα ξενοδοχειακά brands να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στα οικονομικά τους μεγέθη, παρά τις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Οι ξενοδοχειακές αλυσίδες με παρουσία στην Ελλάδα –Hilton, Marriott, Wyndham, Accor, Jin Jiang International και IHG– σημείωσαν αξιοσημείωτα αποτελέσματα στο τρίτο τρίμηνο του 2024, ενισχύοντας τόσο την τιμή ανά δωμάτιο (ADR), όσο και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο.
Hilton
Η Hilton, η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα στον κόσμο, παρουσίασε μεικτά αποτελέσματα με πτώση καθαρού κέρδους κατά 9%, στα 344 εκατ. δολάρια, παρά την άνοδο των συνολικών εσόδων της κατά 7,5%, στα 2,86 δισ. δολάρια. Το ADR και το RevPAR της εταιρείας αυξήθηκαν ελαφρώς κατά 1,4%, με το θετικό πρόσημο να προέρχεται κυρίως από τις διεθνείς αγορές (hotel brands Q3).
Η Hilton διατηρεί ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα, με 42 ξενοδοχεία, με οκτώ Curio σε Κρήτη, Αγίους Θεοδώρους, Μύκονο, Σαντορίνη και Ρόδο, ένα Hilton Garden Inn στην Αθήνα, ένα Tapestry στην Κρήτη, ενώ ελέγχει άλλα 32 ξενοδοχεία που ανήκουν στην αλυσίδα Small Luxury Hotels of the World (SLH), τα οποία αγόρασε φέτος το καλοκαίρι. Η παρουσία της διεθνούς αλυσίδας Ελλάδα θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, με την προσθήκη του «Conrad Athens» και του «Waldorf Astoria Athens» στον νέο προορισμό The Ilisian, του Hampton by Hilton Piraeus Mikrolimano και του Curio Collection στο ιστορικό «Πεντελικόν», καθώς και ενός ακόμα Hilton Garden Inn στην Αθήνα.
Marriott
Η Marriott, η μεγαλύτερη αλυσίδα παγκοσμίως, σημείωσε αύξηση 3% στο RevPAR για το τρίτο τρίμηνο, κυρίως λόγω της ανόδου στις διεθνείς αγορές (+5,4%). Το καθαρό εισόδημά της μειώθηκε στα 584 εκατ. δολάρια, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA σημείωσε αύξηση στο 1,23 δισ. δολάρια.
Στην Ελλάδα η Marriott διαθέτει 40 ξενοδοχεία και αναμένεται να ανοίξει τρεις νέες μονάδες το 2025, ενισχύοντας την παρουσία της σε προορισμούς όπως η Κρήτη (με το JW Marriott Crete Resort & Spa και το Alai, Crete, a Tribute Portfolio Resort) και η Πάτμος (με το Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & Spa). Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον ιστότοπό της, αυτήν τη στιγμή η Marriott έχει παρουσία με οκτώ Autograph, 14 Design Hotels, ένα JW, 10 Luxury Hotels, ένα W, ένα Marriott, ένα Sheraton ένα Tribute, δύο Moxy και ένα The Westin, σε Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Ρόδο, Μύκονο, Κρήτη, Πάτμο, Πάρο, Τήνο, Αρκαδία, Σαντορίνη, Μεσσηνία, Θεσσαλονίκη, Πάτρα.
Wyndham
Η Wyndham παρουσίασε αύξηση στο RevPAR κατά 1% και στο ADR κατά 8% σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρεία ενίσχυσε το διεθνές της δίκτυο με 17.000 νέα δωμάτια το τρίτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων νέων επενδύσεων στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα διαθέτει 13 ξενοδοχεία, σε Αττική, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, με τα brands Wyndham Grands, Wyndham, Ramada, Dolce, Trademark Collection, Registry Collection και Tryp.
Accor
Τέλος, η Accor ανέφερε εντυπωσιακή άνοδο 5,3% στο RevPAR, κυρίως στις αγορές πολυτελείας και lifestyle, με τα συνολικά έσοδα να αυξάνονται κατά 12% στο 1,43 δισ. ευρώ. Η Accor διατηρεί ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα με 9 ξενοδοχεία (Αθήνα, Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα), με τα brands Angsana, Νovotel, MGallery Collection, ibis Styles, Sofitel και Mercure, και προγραμματίζει ένα νέο luxury brand, το Banyan Tree, στο «Varco Bay Resort».
Jin Jiang International (Radisson Group)
Η κινεζική Jin Jiang, μέσω του Radisson Group, διατηρεί 5 ξενοδοχεία στην Ελλάδα (δύο στην Αθήνα, ένα στη Μύκονο, ένα στη Σαντορίνη και ένα στη Σκιάθο) και πέτυχε ικανοποιητικά αποτελέσματα παγκοσμίως. Το RevPAR της αυξήθηκε κατά 1%, με τη ζήτηση να είναι αυξημένη στην Ευρώπη και την Ασία, παρά τις προκλήσεις στην Κίνα λόγω οικονομικών πιέσεων.
IHG (Intercontinental Hotel Group)
Η IHG ανέφερε μικρή άνοδο στο RevPAR κατά 1,5% παγκοσμίως, με την περιοχή EMEAA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) να ξεχωρίζει με άνοδο 4,9%. Ο όμιλος έχει ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα με 5 ξενοδοχεία -δύο Intercontinental σε Αθήνα και Κρήτη, δύο Holiday Inn και ένα Crown- και πρόκειται να ανοίξει δύο νέα καταλύματα Six Senses, το ένα στους Πεταλιούς, που θα αναπτυχθεί από την Grivalia Hospitality, και το δεύτερο στο Πόρτο Χέλι, που θα αναπτυχθεί από τη CBE Capital.
Διαβάστε επίσης
Elounda Hills: Μετά από 8 χρόνια η εκκίνηση του έργου
Αλλάζει το καθεστώς ασφάλισης ΑμεΑ: Εργασία και σύνταξη για όλους
Το φιλόδοξο σχέδιο της Τουρκίας για ανάπτυξη offshore αιολικών