THEPOWERGAME
Ο «πυρετός» της Black Friday, εδώ και κάποια χρόνια, έχει μεταδοθεί και στην Ευρώπη και οι καταναλωτές αδημονούν για τις εκπτώσεις που προσφέρουν οι έμποροι λιανικής πώλησης, αν και δεν είναι τόσο εξωφρενικές όσο αυτές στις ΗΠΑ, όπου ξεκίνησε ο όρος. Η Black Friday είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, μία ημέρα μετά τη γιορτή των Ευχαριστιών.
Η επιτυχία που έχει στους καταναλωτές αυτή η μέρα έχει ωθήσει στη δημιουργία παρόμοιων προσπαθειών μάρκετινγκ σε κοντινές ημέρες. Για παράδειγμα, το Σάββατο μετά την Black Friday έγινε γνωστό ως Small Business Saturday -ξεκίνησε το 2010 ως μέρος μιας προσπάθειας της American Express να ενθαρρύνει τους αγοραστές να συχνάζουν σε μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα. Δύο ημέρες μετά έρχεται η Cyber Monday, η οποία πήρε το όνομά της το 2005, όταν η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου παρατήρησε ότι πολλοί καταναλωτές συνέχισαν να ψωνίζουν δώρα για τις γιορτές στο Διαδίκτυο μετά το τέλος του Σαββατοκύριακου.
Η πιο πρόσφατη προσθήκη σε αυτήν την κατηγορία προωθητικών ενεργειών μάρκετινγκ που γειτνιάζουν με την Ημέρα των Ευχαριστιών είναι η Travel Tuesday -μια ημέρα κατά την οποία οι αγοραστές μπορούν να βρουν προσφορές για ταξιδιωτικές αγορές, όπως διαμονή σε ξενοδοχείο ή αεροπορικά εισιτήρια. Σε ένα άρθρο του 2018 οι New York Times απέδωσαν τα εύσημα στην πλατφόρμα online κρατήσεων Hopper για τη διάδοση της Travel Tuesday.
Τα τελευταία δύο χρόνια η Travel Tuesday έχει κερδίσει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών που αναζητούν ταξιδιωτικές ευκαιρίες. Οι φορείς της ταξιδιωτικής βιομηχανίας μπορούν ενδεχομένως να επωφεληθούν δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το αναπτυσσόμενο φαινόμενο -που φέτος θα είναι την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου- βρίσκοντας τρόπους να διαμορφώσουν σχετικές προωθητικές ενέργειες και εκστρατείες γύρω από αυτό.
Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, οι αναζητήσεις και οι κρατήσεις ταξιδιών αυξάνονται σημαντικά την ημέρα αυτήν, με τους ταξιδιώτες να προτιμούν κυρίως ζεστούς προορισμούς και πακέτα σε θέρετρα.
Η άνοδος της Travel Tuesday
Το ενδιαφέρον για την ημέρα αυτήν είναι σε άνοδο, με τις αναζητήσεις για ταξιδιωτικές προσφορές να αυξάνονται περισσότερο από 50% σε σχέση με τον μέσο όρο των αναζητήσεων τον υπόλοιπο Νοέμβριο. Επιπλέον, το 2023 παρατηρήθηκε αύξηση 20% στις πωλήσεις ταξιδιωτικών πακέτων σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι ταξιδιώτες προτιμούν πακέτα all-inclusive σε ζεστούς προορισμούς, ενώ οι προσφορές αυτές είναι κατά μέσο όρο 15%-25% χαμηλότερες από άλλες περιόδους. Οι περισσότερες κρατήσεις πραγματοποιούνται από καταναλωτές που αναζητούν ελκυστικές τιμές για ταξίδια στο πρώτο τρίμηνο του έτους, συνδυάζοντας έτσι την επιθυμία για διακοπές με τις οικονομικές ευκαιρίες που προσφέρει η συγκεκριμένη ημέρα.
Η Travel Tuesday φαίνεται να προσελκύει ιδιαίτερα νέες ομάδες ταξιδιωτών, με τα ποσοστά των κρατήσεων από millennials και Gen Z να αυξάνονται κατά 30% και 45% αντίστοιχα. Η McKinsey υπογραμμίζει ότι οι επιχειρήσεις που προσφέρουν συνδυαστικά πακέτα μπορούν να ενισχύσουν τα έσοδά τους, εκμεταλλευόμενες τις προτιμήσεις των καταναλωτών για πιο οργανωμένες και οικονομικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Τα στοιχεία που παρέχονται από την πλατφόρμα ταξιδιωτικού μάρκετινγκ Sojern δείχνουν ότι το 2023 η Travel Tuesday είδε αξιοσημείωτες αυξήσεις στις κρατήσεις ξενοδοχείων, κρουαζιερών και αεροπορικών εταιρειών από ταξιδιώτες των ΗΠΑ, σε σύγκριση με τις δύο εβδομάδες πριν και τις δύο εβδομάδες μετά.
Τέλος, οι ταξιδιωτικές εταιρείες που συμμετέχουν ενεργά στην Travel Tuesday αναφέρουν αύξηση των συνολικών πωλήσεων κατά 10%-15% σε σχέση με άλλες περιόδους.
Σημειώνεται, πάντως, ότι το ενδιαφέρον για την Travel Tuesday επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά. Κάποιος αυξημένος όγκος παρατηρείται επίσης στην Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Κάτω Χώρες και την Ισπανία, ενώ σταδιακά κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.
Οι ευκαιρίες της Travel Tuesday για την ταξιδιωτική αγορά
Η Travel Tuesday ως έννοια μάρκετινγκ κερδίζει έδαφος. Μια ημέρα με επίκεντρο τις ταξιδιωτικές προσφορές φαίνεται να ταιριάζει σε μια στιγμή που οι άνθρωποι λαχταρούν να ταξιδέψουν περισσότερο από ποτέ, αλλά συχνά αναζητούν εκπτώσεις λόγω του αυξανόμενου κόστους διαβίωσης.
Οι φορείς της ταξιδιωτικής βιομηχανίας που αναζητούν τρόπους να αγκαλιάσουν το φαινόμενο της Travel Tuesday μπορούν να εξετάσουν τις ακόλουθες πιθανές ενέργειες:
- Οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν την Travel Tuesday ως μια ευκαιρία να ενισχύσουν τα έσοδά τους κατά την περίοδο μεταξύ τέλους Νοεμβρίου και αρχών Δεκεμβρίου, η οποία κατά τα άλλα τείνει να παρουσιάζει χαμηλό όγκο κρατήσεων (καθώς είναι λίγο αργά για τις περισσότερες παραδοσιακές κρατήσεις για χειμερινά ταξίδια και λίγο νωρίς για τις περισσότερες παραδοσιακές κρατήσεις για καλοκαιρινά ταξίδια).
- Η Travel Tuesday μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τις ταξιδιωτικές εταιρείες να δημιουργήσουν και να προωθήσουν ταξιδιωτικά πακέτα (για παράδειγμα, μια δεκαήμερη κρουαζιέρα με πτήσεις), καθώς οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να περιμένουν προσφορές την ημέρα αυτήν. Η ενίσχυση του περιθωρίου κέρδους μπορεί να επιτευχθεί μέσω προσφορών που περιλαμβάνουν πρόσθετες παροχές, όπως ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ή ταξιδιωτικές εμπειρίες.
- H πιθανότητα η Travel Tuesday να επεκταθεί σημαντικά και στην Ευρώπη είναι αυξημένη, δεδομένου ότι άλλες ημέρες αγορών, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, έχουν εξαπλωθεί πέρα από τη Βόρεια Αμερική και έχουν βρει πάτημα στην Ευρώπη. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιωτικοί φορείς ενδέχεται να επωφεληθούν, αν είναι οι πρώτοι που θα αναγνωρίσουν και θα αξιοποιήσουν την τάση αυτήν.
Διαβάστε επίσης
Κατώτατος μισθός: Πενταετές πλάνο υπολογισμού μετά το 2028
Αυξάνονται οι επενδύσεις σε συγκροτήματα επώνυμων διαμερισμάτων
Ο γρίφος των κορεσμένων δικτύων και των υψηλών τιμών ενέργειας