THEPOWERGAME
Η υβριδική τεχνολογία πραγματοποιεί τη δική της επανάσταση με το νέο Skoda Superb iV των 218 PS.
Μια επιβλητική σε διαστάσεις και προδιαγραφές μπερλίνα, η οποία έρχεται να μας υπενθυμίσει τους λόγους για τους οποίους θεωρείται από τους περισσοτέρους η κορυφαία πρόταση στη σύγχρονη ιστορία της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως γράφει το carandrdriver, ίσως να μην είναι τυχαίο ότι οι Τσέχοι επέλεξαν το Superb για να προβάρουν για πρώτη φορά την plug-in υβριδική τεχνολογία, συνδυάζοντας τον γνωστό από αντίστοιχες υλοποιήσεις του VW Group TSI κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρου με έναν ηλεκτροκινητήρα.
Ο πρώτος αποδίδει 156 PS και 250 Nm ροπής, ενώ ο δεύτερος αγγίζει τους 116 PS και τα 330 Nm ροπής.
Η συνδυαστική απόδοση του plug-in υβριδικού συνόλου ανέρχεται στους 218 PS και στα 400 Nm ροπής, τα οποία καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Το υβριδικό σύστημα του Skoda Superb συμπληρώνουν οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου. Τοποθετημένοι στο δάπεδο του αμαξώματος -μπροστά από τον πίσω άξονα- διαθέτουν ενεργειακή χωρητικότητα των 13 kWh και την ικανότητα να χαρίζουν σε μια μπερλίνα 4,9 m «ηλεκτρική» αυτονομία σχεδόν 50 χιλιομέτρων.
Ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων
Υπό κανονικές συνθήκες, λοιπόν, τα πρώτα 50 χιλιόμετρα μετά μία πλήρη φόρτιση πραγματοποιούνται ηλεκτρικά, με μηδενικούς ρύπους, μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικό… θόρυβο από το σιωπηλό διαμέρισμα του κινητήρα.
Ο οδηγός διατηρεί τη δυνατότητα να διαφοροποιήσει τις ενεργειακές προτεραιότητες του συστήματος κίνησης επιλέγοντας ακόμα και τη φόρτιση των μπαταριών μέσω της λειτουργίας του θερμικού κινητήρα.
Ωστόσο, οτιδήποτε αποκλίνει από τις… συνήθειες του υβριδικού συνόλου, προκαλεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο την αμηχανία του.
Την παραμετροποίηση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στην άσφαλτο προσφέρουν και τα τρία προγράμματα οδήγησης, τα οποία αποκτούν ξεχωριστή σημασία από τη στιγμή που στον κατάλογο του εξοπλισμού προστεθούν και τα προαιρετικά διαθέσιμα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Σε γενικές γραμμές, το plug-in υβριδικό Skoda Superb διαχειρίζεται αποτελεσματικά το αυξημένο κατά 250 kg και μόνον υπό συγκεκριμένες συνθήκες θα εντοπίσεις ουσιαστικές μεταλλάξεις στον κώδικα συμπεριφοράς του, εξαιτίας του μεγαλύτερου φορτίου.
Με τους τροχούς υπό γωνία, το Skoda Superb iV δείχνει πιο επιρρεπές στην υποστροφή, γεγονός που οφείλεις να το σεβαστείς προσαρμόζοντας αναλόγως τις συνήθειές σου. Άλλωστε, ένας ήπιος ρυθμός κίνησης, χωρίς εξάρσεις και ακρότητες, θα σε ανταμείψει πολλαπλώς κρατώντας χαμηλά τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου και ακόμα πιο ψηλά το ηθικό των ανθρώπων της Skoda.