Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Coffee Island: “Φρένο” στην Ελλάδα, επέκταση σε Αίγυπτο και Ινδία

«Φρενάρει» τις επενδύσεις στην Ελλάδα και στρέφεται στο εξωτερικό η Coffee Island, που αναπτύσσει παραγωγική μονάδα στην Αίγυπτο μέσω joint venture με τοπικό συνεργάτη, ενώ ετοιμάζεται να ακολουθήσει το ίδιο μοντέλο στην Ινδία, όπου εγκαινιάζει παρουσία τον άλλο μήνα. «Ο κλάδος βάλλεται από παντού», σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντινόπουλο, CEO της Coffee Island και πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise, ο οποίος σε παρουσίαση της πρώτης έκθεσης βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, χθες, αναφέρθηκε τόσο στις ανατιμήσεις της πρώτης ύλης, που ξεπερνά το 100% σε κάποιες ποικιλίες καφέ, όσο και στις συμφωνίες με συνεργάτες και παραγωγούς, που δοκιμάζονται εν μέσω κρίσης. Η εταιρεία επικαιροποιεί συνεργασίες franchise, προσπαθεί να ελέγξει την εφοδιαστική αλυσίδα και να περνά όσο γίνεται μικρότερες ανατιμήσεις στα προϊόντα, έχοντας αυξήσει τους τελευταίους 12 μήνες τις τιμές κατά περίπου 20 λεπτά, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ωστόσο, μια νέα ανατίμηση στο μέλλον, μέχρι και 50 λεπτά, είναι πιθανή, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, λόγω μιας σειράς παραγόντων κόστους, από τις ανατιμήσεις στην πρώτη ύλη μέχρι τους νέους κανονισμούς (όπως το deforestation, που υποχρεώνει τους εισαγωγείς καφέ να αποδεικνύουν ότι το προϊόν που εισάγουν δεν προέρχεται από δέντρα που έχουν αναπτυχθεί έπειτα από αποψίλωση δασών).

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, τα λειτουργικά έξοδα για έναν καφέ στην Ελλάδα είναι 3 φορές πάνω από τη Γαλλία, όπου πρόσφατα η Coffee Island σύναψε συνεργασία master franchise. «Στη χώρα μας τα προϊόντα της εστιασης έχουν μικρή αξία, αλλά ο καταναλωτής δεν μπορεί να τα πληρώσει, όπως πιθανόν στη Γαλλία», πρόσθεσε.

Ο κορεσμός στην Ελλάδα και η στρατηγική εξωστρέφειας

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη μεγάλη ανάπτυξη του δικτύου καφεκοπτείων στην Ελλάδα, όπου αριθμεί 430 καφεκοπτεία, υπαγορεύουν επανατοποθέτηση σε κάποιες περιοχές, μεταβιβάσεις καταστημάτων, ειδικά σε περιπτώσεις που παρατηρείται κόπωση έπειτα από 10 έτη λειτουργίας (35-40 καταστήματα μεταβιβάζονται στην επόμενη γενιά ή σε άλλα στελέχη των καταστημάτων) και μετατόπιση του κέντρου βάρους στο εξωτερικό.

Η αλυσίδα, η οποία υποδέχεται 170.000 πελάτες σε καθημερινή βάση στα καφεκοπτεία του δικτύου της, έχει ήδη παρουσία σε 100 πόλεις σε όλη την επικράτεια, πέραν της παρουσίας που διαθέτει στα σούπερ μάρκετ με κωδικούς καφεκοπτείου. Το δίκτυό της στην Ελλάδα διαθέτει καλή διασπορά, όπως τονίζει ο επικεφαλής της εταιρείας, σημειώνοντας ενδεικτικά ότι μπορεί να είναι η Νο1 αλυσίδα καφεστίασης στην Ελλάδα, αλλά δεν είναι η μεγαλύτερη στην Αττική.

Με αυτά τα δεδομένα, η Coffee Island δεν έχει ουσιαστικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης στην Ελλάδα, αλλά και στην Κύπρο, όπου διαθέτει 49 καταστήματα, όσο σε άλλες χώρες του εξωτερικού, όπου άρχισε να επεκτείνεται το 2016, με πρώτο σταθμό το Λονδίνο (είχε προηγηθεί η Κύπρος το 2009). Σήμερα διαθέτει εκτός συνόρων 65 καταστήματα σε 13 χώρες και 4 ηπείρους και πλέον στοχεύει να εδραιωθεί σε υφιστάμενες αγορές, να επεκταθεί σε νέες και να γίνει ένα διεθνές brand.

Με μοντέλο joint venture σε Αίγυπτο και Ινδία

Η Αίγυπτος είναι ένα case study αυτής της στρατηγικής για το 2025. Η εταιρεία έχει αναπτύξει ήδη δίκτυο 5 Coffee Island στην τοπική αγορά, διαθέτοντας μάλιστα έναν από τους 3 χώρους εστίασης που μπορεί κανείς να απολαύσει καφέ στις Πυραμίδες της Γκίζας. Αλλά πλέον έχει παρουσία στην Αίγυπτο και με μεταποιητική μονάδα, στο πλαίσιο joint venture με Αιγύπτιο συνεργάτη και συμμετοχή 30%. Η εργοστασιακή μονάδα θα επεκτείνεται όσο θα αυξάνεται η δραστηριότητα στην περιοχή, μεταποιώντας τον καφέ που θα διαχειρίζεται ως πρώτη ύλη το hub της Πάτρας, το οποίο επεξεργάζεται σήμερα περίπου 1.800 τόνους ωμού καφέ. Η Coffee Island σχεδιάζει έτσι να εξοικονομήσει πόρους για την ενίσχυση της παρουσίας της σε μια αγορά 110 εκατομμυρίων ανθρώπων, εκ των οποίων οι μισοί είναι νεολαία.

Ταυτόχρονα, προετοιμάζει ανάπτυξη με ανάλογο μοντέλο στην Ινδία, όπου αναμένεται να εγκαινιάσει το πρώτο της κατάστημα στο Δελχί μέχρι 10 Δεκεμβρίου. Η Ινδία είναι μια χώρα που παράγει καφέ και σκοπός της ελληνικής εταιρείας είναι να προωθήσει ινδικά προϊόντα καφέ, έχοντας συνάψει συνεργασία με τοπικό συνεργάτη.

Συμπληρωματικά, επενδύει στην εφοδιαστική αλυσίδα του καφέ με στήριξη της συμβολαιακής καλλιέργειας και συμφωνίες με παραγωγούς και συνεταιρισμούς, όπως π.χ. σε Κολομβία, Αιθιοπία, Ρουάντα, Νικαράγουα και Βραζιλία, έχοντας συνάψει συμβόλαια με 26 φάρμες.

Το αποτύπωμα της Coffee Island με αφετηρία την Πάτρα και τα μεγέθη

Σημειώνεται ότι η Coffee Island έχει την αφετηρία της στο 1999. Διαθέτει καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής στην Πάτρα, όπου παράγει πάνω από το 85% των προϊόντων που διαθέτει η αλυσίδα καφεκοπτείων. Δίνει έμφαση στον τομέα του R&D, σε τρόφιμα και συσκευασίες, εξαιτίας και των υποχρεώσεων που επιβάλλει στην καφεστίαση και ευρύτερα στον κλάδο τροφίμων η εθνική και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Ο κύκλος εργασιών της Coffee Island το 2023 ανήλθε σε 37 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ανάπτυξη περίπου 8%, ενώ ο συστημικός τζίρος, που περιλαμβάνει και τον τζίρο των καταστημάτων, ξεπέρασε τα 130 εκατ. ευρώ. Το 80%-85% του τζίρου έρχεται από τη δραστηριότητα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ η εταιρεία φέτος ολοκληρώνει επενδυτικό πλάνο 8,4 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει ο κ. Κωνσταντινόπουλος, το 40% των καταστημάτων είναι στην περιφέρεια, ενώ απότην δραστηριότητα, που συνδέεται με 1.180 Έλληνες προμηθευτές, βιοπορίζονται 4.000 οικογένειες.

Διαβάστε επίσης

Η Apple αντιμέτωπη με νέο πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Shuibei: Πώς ένα ψαροχώρι έγινε η πρωτεύουσα του χρυσού στην Κίνα

Σιφναίος: Οι προκλήσεις για τη λειτουργία του Κάθετου Διαδρόμου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!