THEPOWERGAME
Εδώ και αρκετά χρόνια, υπάρχει μια «καυτή» συζήτηση που μαίνεται στο εσωτερικό της TikTok, σχετικά με το πώς θα πρέπει να χειρίζεται τον πολιτικό διάλογο στην πλατφόρμα της, που διαθέτει πλέον περισσότερους χρήστες στις ΗΠΑ από όσους ψήφισαν στις προεδρικές εκλογές του 2020. Το θέμα κρίνεται ως ιδιαίτερα ευαίσθητο, σχολιάζει το Forbes, καθώς η κινεζική εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με πολλαπλές νομοθετικές έρευνες, μια ομοσπονδιακή ποινική έρευνα, αγωγές από πολλούς πολιτειακούς εισαγγελείς και την ψήφιση ενός νέου νόμου που απαιτεί από την κινεζική μητρική εταιρεία της, την ByteDance, να πουλήσει την εφαρμογή ή να αντιμετωπίσει ban στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα όσα είπαν στο Forbes, έξι πηγές που έχουν γνώση των προσπαθειών που κάνει η πλατφόρμα, η εταιρεία έχει εξετάσει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τόσο τις «οργανικές» πολιτικές αναρτήσεις όσο και τις πολιτικές διαφημίσεις. Πιο αναλυτικά, μια ομάδα εργασίας ανώτερων υπαλλήλων, γνωστή ως Project Core, συναντιέται τακτικά εδώ και αρκετά χρόνια για να εξετάσει τον ρόλο των δυνητικά πολωτικών συζητήσεων στην πλατφόρμα TikTok. Το Project Core εξέτασε έρευνα σχετικά με το τι οδηγεί στο «τοξικό περιεχόμενο» στην πλατφόρμα, καθώς και προτάσεις σχετικά με το πώς το TikTok θα πρέπει να χειρίζεται τις «σκληρές» ειδήσεις και την πολιτική στην τροφοδοσία For You του TikTok.
Μια πρόταση που υποβλήθηκε στην ομάδα νωρίτερα φέτος θα ήθελε η εταιρεία να συνεργαστεί με επιλεγμένες «έγκυρες» ειδησεογραφικές εκδόσεις για να ενισχύσει τη διανομή των εκδόσεων στην πλατφόρμα. Οι αντίπαλοι της πρότασης ανησυχούσαν για τον τρόπο επιλογής των συνεργατών και ορισμένοι πρότειναν στην εταιρεία να διεξάγει μια μελέτη περίπτωσης σχετικά με το προβληματικό ιστορικό του Facebook με τους πολιτικούς εκδότες πριν προχωρήσει. Επί του παρόντος η TikTok αρνήθηκε να σχολιάσει τα όσα έγιναν γνωστά για το Project Core και αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με το αν η εταιρεία έχει αρχίσει να αναβαθμίζει ορισμένα ειδησεογραφικά δημοσιεύματα, που έχει αποφασίσει ότι είναι έγκυρα.
TikTok και πολιτική: Οι φωνές που βλέπουν ευκαιρίες από τις διαφημίσεις
Από την πλευρά των διαφημίσεων, ορισμένοι ηγέτες υποστήριξαν ότι η χαλάρωση της απαγόρευσης της πλατφόρμας σε πολιτικές διαφημίσεις θα ήταν μια εύκολη πηγή αύξησης των εσόδων της εταιρείας. Μέχρι στιγμής, οι υποστηρικτές της αλλαγής της απαγόρευσης των πολιτικών διαφημίσεων στο TikTok δεν έχουν καταφέρει να «πατήσουν πόδι». Η πλατφόρμα εξακολουθεί να απαγορεύει στους ανθρώπους να τοποθετούν πληρωμένες πολιτικές διαφημίσεις στην πλατφόρμα της, όπως κάνει από το 2019, δήλωσε ο εκπρόσωπος Ben Rathe στο Forbes.
Αλλά επειδή η πλατφόρμα δεν δέχεται χρήματα για πολιτικές διαφημίσεις δεν σημαίνει ότι οι χρήστες του TikTok δεν τις βλέπουν: Λογαριασμοί TikTok που διαχειρίζονται υποψήφιοι, κόμματα και ομάδες υποστήριξης δημοσιεύουν συνήθως μικρά βίντεο στην πλατφόρμα, τα οποία προβάλλονται ως διαφημίσεις στην τηλεόραση και σε άλλες κοινωνικές πλατφόρμες. Οι αναρτήσεις δεν αναρτώνται ως διαφημίσεις στο TikTok – οι υποψήφιοι, οι εκστρατείες και οι υποστηρικτές δεν πληρώνουν το TikTok για τη διανομή τους- αντίθετα, οι αναρτήσεις είναι οι λεγόμενες «οργανικές» και η εμβέλειά τους καθορίζεται από τη δέσμευση και άλλους παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη από τον αδιαφανή αλγόριθμο του TikTok.
Οι αλλαγές στο περιεχόμενο των διαφημίσεων
Οι χρήστες μπορούν επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις, να πληρώνουν το TikTok για να προβάλλουν διαφημίσεις για πολιτικά ευαίσθητα θέματα. Η πλατφόρμα απαγορεύει τις διαφημίσεις που λένε στους ανθρώπους να υποστηρίξουν έναν συγκεκριμένο υποψήφιο, κόμμα ή πλατφόρμα, αλλά δεν απαγορεύει τις διαφημίσεις που υποστηρίζουν, για παράδειγμα, ότι η έκτρωση είναι φόνος, ότι οι τιμές των τροφίμων είναι πολύ υψηλές ή ότι οι πόλεις με άσυλο είναι γεμάτες εγκλήματα – εφόσον δεν παραβιάζουν τις άλλες πολιτικές της εταιρείας, όπως αυτές που απαγορεύουν τις διακρίσεις, την παρενόχληση και τον εκφοβισμό.
Το 2024, η εταιρεία άλλαξε επίσης την προσέγγισή της στις διαφημίσεις που απεικονίζουν θύματα πολέμου. Ενώ προηγουμένως είχε απαγορεύσει τέτοιες εικόνες στις διαφημίσεις, χαλάρωσε τις πολιτικές της για να επιτρέψει ανθρωπιστικές εκστρατείες. «Η συνηγορία υπέρ του τερματισμού των πολέμων και των ένοπλων συγκρούσεων και η ευαισθητοποίηση των θυμάτων πολέμου μπορεί να επιτραπεί εφόσον το περιεχόμενο της διαφήμισης δεν παραβιάζει τις πολιτικές μας για τις διαφημίσεις, συμπεριλαμβανομένων των απεικονίσεων πραγματικών σκηνών πολέμου», λένε τώρα οι πολιτικές της.
Εκατοντάδες διαφημίσεις σχετικά με τη σύγκρουση Ισραήλ-Παλαιστίνης έχουν προβληθεί στο TikTok, πολλές από τις οποίες απεικονίζουν καταστροφές και τραυματισμένα παιδιά στη Γάζα. Αν και οι διαφημίσεις δεν αναφέρονται στην πολιτική των ΗΠΑ, δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους Αμερικανούς ψηφοφόρους, ειδικά σε κοινότητες της μουσουλμανικής διασποράς όπως το Ντίρμπορν του Μίσιγκαν, όπου οι διαφημίσεις για τον πόλεμο έχουν στοχεύσει «επιθετικά» στους ψηφοφόρους.
Σε αντίθεση με τους κύριους αμερικανικούς ανταγωνιστές του, Meta και Google, το TikTok δεν διαθέτει δημόσια βιβλιοθήκη διαφημίσεων, που να δείχνει ποιες διαφημίσεις έχει εκτελέσει στις Ηνωμένες Πολιτείες και πώς στοχεύτηκαν. Η εταιρεία διαθέτει μια βιβλιοθήκη διαφημίσεων για τις ευρωπαϊκές αγορές, όπου αυτό απαιτείται από τη νομοθεσία. Αλλά ενώ η Meta και η Google έχουν επιλέξει εθελοντικά να αποκαλύψουν ποιοι διαφημίζουν για πολιτικά και κοινωνικά θέματα στις Ηνωμένες Πολιτείες και πόσα ξοδεύουν, η TikTok έχει κρατήσει αυτές τις πληροφορίες μυστικές. Παρ’ όλα αυτά, πρόσφατες δοκιμές από ερευνητές δείχνουν ότι η εταιρεία έχει αφήσει ανοιχτά πολιτικές διαφημίσεις να τρέξουν στην πλατφόρμα της, παρά την απαγόρευσή του για αυτές.
Το TikTok έχει μια περίπλοκη ιστορία με το πολιτικό περιεχόμενο. Το 2019, η εταιρεία δέχθηκε πυρά για λογοκρισία αναρτήσεων σχετικά με διαδηλώσεις στο Χονγκ Κονγκ και άλλα ευαίσθητα θέματα για την κινεζική κυβέρνηση. Στη συνέχεια άλλαξε τις πολιτικές περιεχομένου της και σήμερα δεν λογοκρίνει τέτοια θέματα.
Ο κίνδυνος του ban στις ΗΠΑ
Το 2022, το Forbes αποκάλυψε ότι η κινεζική κυβέρνηση είχε πραγματοποιήσει μια εκστρατεία στην πλατφόρμα με στόχο Αμερικανούς νομοθέτες και από τα δύο πολιτικά κόμματα κατά την προετοιμασία των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια της περιόδου που ήταν ενεργή αυτή η εκστρατεία, ο κορυφαίος λομπίστας της εταιρείας, Michael Beckerman, δήλωσε στον Brian Stelter του CNN ότι το TikTok «δεν ήταν το κατάλληλο μέρος για πολιτική». Όταν ο Stelter ρώτησε αν το TikTok μπορεί να «επηρεάσει την εμπορική, πολιτιστική ή πολιτική συμπεριφορά των Αμερικανών», ο Beckerman απάντησε: «Ναι, απλά δεν το βλέπω αυτό».
Μέχρι τον Μάρτιο του 2024, ο Beckerman φάνηκε να έχει αλλάξει στάση. Σε απάντηση της εισαγωγής ενός νέου νομοσχεδίου που στόχευε το TikTok στο Κογκρέσο – το νομοσχέδιο που τελικά θα γινόταν ο νόμος τον οποίο η εταιρεία τώρα πολεμά – η ομάδα δημόσιας πολιτικής του επινόησε μια σειρά από αναδυόμενα παράθυρα που θα εμφανίζονταν όταν οι χρήστες του TikTok άνοιγαν τα τηλέφωνά τους, προτρέποντάς τους να καλέσουν τον βουλευτή ή τον γερουσιαστή τους για να αντιταχθούν στο νομοσχέδιο. Σύντομα, τα γραφεία των νομοθέτων κατακλύστηκαν από κλήσεις, συμπεριλαμβανομένων κάποιων από παιδιά και άτομα που απειλούσαν να βλάψουν τους εαυτούς τους ή άλλους αν το νομοσχέδιο περνούσε.
Η προσπάθεια απέτυχε και ο νόμος για την προστασία των Αμερικανών από τις ελεγχόμενες από ξένους αντιπάλους εφαρμογές πέρασε τον Απρίλιο – πριν ο Τραμπ, σε μια εντυπωσιακή ανατροπή, δηλώσει ότι δεν θα ακολουθούσε την απαγόρευση αν εκλεγόταν ξανά πρόεδρος.
Παρά την αντίθεση του Τραμπ στον νόμο, δεν είναι σαφές ότι θα μπορούσε να τον σταματήσει από το να τεθεί σε ισχύ. Εκτός εάν ένα δικαστήριο ακυρώσει τον νόμο ή τον αναστείλει εν αναμονή περαιτέρω διαδικασιών, η Apple και η Google θα πρέπει να αφαιρέσουν τις εφαρμογές από τα καταστήματα εφαρμογών τους τον Ιανουάριο ή να αρχίσουν να συσσωρεύουν πρόστιμα. Ενώ ένας Γενικός Εισαγγελέας υπό τον Τραμπ θα μπορούσε να αποφασίσει να μην επιβάλει τα πρόστιμα, μια επόμενη διοίκηση θα μπορούσε ακόμα να επιλέξει να το πράξει, οπότε οι αμερικανικοί τεχνολογικοί γίγαντες θα μπορούσαν να οφείλουν πρόστιμα που θα ανέρχονται σε δισεκατομμύρια.
Διαβάστε επίσης
Εκλογές ΗΠΑ 2024: Ποιον ”θέλει” για νικητή η Wall Street
Οι πλούσιοι συλλέκτες ξοδεύουν όλο και λιγότερα στην τέχνη
Masdar: Πώς η AI μπορεί να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση