Γ.Δ.
1397.12 +0,47%
ACAG
-0,19%
5.36
BOCHGR
+0,47%
4.24
CENER
-0,46%
8.73
CNLCAP
+1,45%
7
DIMAND
0,00%
9.2
NOVAL
-1,00%
2.475
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+1,07%
33.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,28%
1.41
ΑΒΕ
-0,63%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-1,27%
2.33
ΑΚΡΙΤ
-1,42%
0.695
ΑΛΜΥ
+3,69%
3.37
ΑΛΦΑ
+0,89%
1.4135
ΑΝΔΡΟ
+0,93%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,26%
9.78
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-1,12%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-10,80%
5.78
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.11
ΒΙΟ
-0,57%
5.23
ΒΙΟΚΑ
+0,91%
1.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.475
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
+1,17%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,59%
17.16
ΔΑΑ
+1,15%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-0,25%
12
ΔΟΜΙΚ
-3,44%
2.53
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,33%
0.289
ΕΒΡΟΦ
-2,11%
1.39
ΕΕΕ
-0,12%
33
ΕΚΤΕΡ
-0,41%
1.448
ΕΛΒΕ
-0,82%
4.82
ΕΛΙΝ
+1,01%
2
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,39%
1.77
ΕΛΠΕ
+0,15%
6.74
ΕΛΣΤΡ
+0,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-1,83%
1.72
ΕΛΧΑ
0,00%
1.75
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,36%
1.115
ΕΤΕ
+1,18%
7.396
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.26
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,54%
1.9505
ΕΧΑΕ
+1,17%
4.31
ΙΑΤΡ
+3,04%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+2,12%
0.289
ΙΛΥΔΑ
+3,80%
1.775
ΙΝΚΑΤ
-0,41%
4.825
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.3
ΙΝΛΟΤ
+4,09%
1.018
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,39%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+1,98%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+2,96%
2.78
ΚΑΡΕΛ
+1,16%
348
ΚΕΚΡ
+4,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-4,79%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+0,38%
1.06
ΚΟΥΕΣ
+1,08%
5.64
ΚΡΙ
+0,37%
13.7
ΚΤΗΛΑ
-1,76%
1.67
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
0.918
ΛΑΒΙ
+0,14%
0.727
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
-8,96%
0.244
ΛΕΒΠ
-11,76%
0.3
ΛΟΓΟΣ
-1,55%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-4,31%
0.622
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,84%
2.13
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,85%
3.18
ΜΙΝ
-2,86%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,61%
19.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,75%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,63%
32.14
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
-1,35%
0.88
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+1,37%
29.6
ΟΛΥΜΠ
+0,42%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,59%
15.16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.799
ΟΤΕ
+0,52%
15.36
ΟΤΟΕΛ
-0,54%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
+0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
+1,42%
3.649
ΠΕΡΦ
-0,34%
5.84
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
+0,28%
3.645
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+0,92%
1.65
ΣΑΡ
-0,91%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+3,56%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.94
ΣΠΙ
-1,06%
0.558
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.72
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,83%
1.03
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-5,59%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.2
ΦΡΛΚ
+0,54%
3.755
ΧΑΙΔΕ
+0,85%
0.59

EY: Επιβραδύνεται η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

Η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει επιβραδυνθεί, εξαιτίας της ανησυχίας των υποψηφίων αγοραστών για τις ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης, σύμφωνα με την πέμπτη ετήσια έκθεση της EY, Global Mobility Consumer Index.

Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία καταγράφει τις απόψεις 19.000 καταναλωτών από 28 χώρες, ενώ το ποσοστό όσων επιθυμούν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα αυξήθηκε από 55% πέρυσι, σε 58% φέτος, ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης έχει πλέον μειωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όταν και η ζήτηση είχε αυξηθεί κατά εικοσιπέντε ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2020 και 2023.

Μια σειρά από παράγοντες καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς: 27% των ερωτηθέντων ανέφεραν την έλλειψη υποδομών φόρτισης ως πρωταρχική τους ανησυχία, ενώ 25% δήλωσαν ότι τους προβληματίζει η γκάμα των διαθέσιμων ηλεκτρικών οχημάτων, με το 18% να δηλώνουν ότι η φόρτισή τους είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Για πρώτη φορά, η έκθεση εντόπισε, επίσης, ανησυχίες σχετικά με το υψηλό κόστος της αντικατάστασης της μπαταρίας, που αναφέρθηκε από το 26% των πιθανών αγοραστών.

Το 2024, οι υψηλές τιμές των καυσίμων παρέμειναν στην πρώτη θέση (37% των απαντήσεων) μεταξύ των παραγόντων που παρακινούν τους καταναλωτές να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Αντίθετα, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, σήμερα παρακινούν μόλις το 34% των ερωτηθέντων (49% το 2021).

Συνολικά, το 2024, η πρόθεση αγοράς νέου αυτοκινήτου παγκοσμίως, αυξήθηκε από 44% σε 51%. Ωστόσο, στις ΗΠΑ, το ποσοστό όσων σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο μειώθηκε, από 60% σε 50%, και όσων σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, από 48% σε 34%. Αντίθετα, στην Ευρώπη, η πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου στα επόμενα δύο χρόνια, καταγράφει αύξηση. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο η πρόθεση αγοράς αυξήθηκε από 45% το 2023 σε 56% φέτος, και στη Νορβηγία, από 34% σε 50%.

Στροφή προς τα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα;  

Μεταξύ 2019 και 2023, το μερίδιο των κινέζικων μοντέλων στις ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, αυξήθηκε από μόλις 0,4%, σε 8%.

Ωστόσο, στην Ευρώπη, μόλις το 12% των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα συμπεριλαμβάνουν τουλάχιστον μία κινέζικη μάρκα μεταξύ των τριών πρώτων προτιμήσεών τους. Ο κύριος λόγος που θα εξέταζαν την αγορά ηλεκτρικού οχήματος κινέζικης μάρκας, είναι η σχέση ποιότητας/τιμής (59%), με την ελκυστικότητα των προσφερόμενων μοντέλων (51%) να ακολουθεί.

Η έρευνα αναδεικνύει, επίσης, διαφοροποιήσεις στις απόψεις των διάφορων γενεών. Ενώ τόσο οι millennials, όσο και οι ερωτηθέντες από την Gen Z, ανέφεραν την καλή σχέση ποιότητας/τιμής ως τον κύριο λόγο για να εξετάσουν κινέζικες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων, μόνο το 36% των ερωτηθέντων από τη Gen Z θεωρούν ότι η εμπιστοσύνη αποτελεί σημαντικό αγοραστικό κριτήριο, σε σύγκριση με το 41% των millennials.

Αυξάνεται η έμφαση στη συνδεσιμότητα  

Η συνδεσιμότητα έχει καταστεί βασικό αντικείμενο του ανταγωνισμού των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως. Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα, δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη συνδεδεμένη τεχνολογία (connected technologies) – ιδιαίτερα τις τεχνολογίες πλοήγησης και ασφάλειας – με πάνω από το 60% να δηλώνουν ότι θα τις χρησιμοποιούσαν. Ωστόσο, το ενδιαφέρον είναι πιο περιορισμένο για άλλες υπηρεσίες, όπως η εξυπηρέτηση και η συντήρηση (37%) και οι αναβαθμίσεις απόδοσης (μόλις 21%). Συγχρόνως, σε ολόκληρο τον κόσμο διατυπώνονται ανησυχίες για το κόστος των υπηρεσιών για συνδεδεμένα αυτοκίνητα, καθώς 49% των συμμετεχόντων παγκοσμίως δηλώνουν ότι είναι πολύ ακριβό.

Περισσότεροι από ένας στους τρεις συμμετέχοντες παγκοσμίως (36%) ανέφεραν, επίσης, ότι τους ανησυχεί η κοινή χρήση δεδομένων. Το ποσοστό αυτό, δεν διαφοροποιείται σημαντικά μεταξύ των γενεών, καθώς διαμορφώνεται στο 33% για την Gen Z και το 34% για τους baby boomers, ενώ φτάνει στο 37% για τους συμμετέχοντες από την Gen X και τους millennials.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο κ. Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος της EY Ελλάδος, Επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας, Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων της τελευταίας δεκαετίας, φαίνεται να επιβραδύνεται, καθώς οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο, παρά το υψηλό κόστος των καυσίμων, προβληματίζονται για τις ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης, σε συνδυασμό με την περιορισμένη εμβέλεια κίνησης των οχημάτων, αλλά και το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών. Για να επιταχυνθεί η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, οι παίκτες του οικοσυστήματος, σε συνεργασία με τους κατά τόπους κρατικούς φορείς, θα πρέπει να δώσουν σύντομα απαντήσεις στις ανησυχίες αυτές, δημιουργώντας ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίζει τόσο την εξυπηρέτηση των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και τη δίκαιη και ισορροπημένη χρήση των δικτύων ενέργειας».

Διαβάστε επίσης                            

Η Εθνική Ασφαλιστική πούλησε τη θυγατρική της στη Ρουμανία

Η ιταλική Moncler εξετάζει την εξαγορά της Burberry

Χρηματιστήριο Ενέργειας: Πότε και πώς θα “βγει στον αέρα” η πλατφόρμα για τα PPAs

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!