THEPOWERGAME
Ψηφιακό «μάτι» κατά του λαθρεμπορίου φιλοδοξεί να αποκτήσει η Ελλάδα, με την Τέρνα Ενεργειακή να αναδεικνύεται ανάδοχος σε ένα από τα πιο «βαριά» έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, αυτό της ψηφιακής παρακολούθησης των φορτηγών και κοντέινερ που εισέρχονται στη χώρα διακινώντας εμπορεύματα. Ο ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός, που προκήρυξε τον περασμένο Μάιο η ΚτΠ ΑΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέδειξε την Τέρνα Ενεργειακή ως ανάδοχο για το Σύστημα Παρακολούθησης επαγγελματικών οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων της Δράσης «Ψηφιακός Μετασχηματισμός φορολογικών και τελωνειακών Aρχών».
Το πολυαναμενόμενο έργο -μία από τις μεγαλύτερες ψηφιακές δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης- έχει προϋπολογισμό 64,281 εκατ. ευρώ (περί τα 80 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Για το έργο προβλέπεται δικαίωμα προαίρεσης υπηρεσιών συντήρησης, υπό την προϋπόθεση της εξασφάλισης χρηματοδότησης για την άσκησή του, έως του ποσού των 23,250 εκατ. ευρώ (ήτοι περί τα 28,830 εκατ. ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ).
Συνεπώς, ο συνολικός προϋπολογισμός του εκτοξεύεται στα 109 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι, ενώ το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, οι δαπάνες του δικαιώματος προαίρεσης θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Το έργο θα δώσει τη δυνατότητα στην ΑΑΔΕ να επιστρατεύσει νέα ηλεκτρονικά όπλα στη μάχη κατά του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής, ειδικά στον χώρο των καυσίμων. Η δράση θα αποδώσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιοποίησης της διακίνησης των εμπορευμάτων που μπαίνουν στην Ελλάδα από τα τελωνεία -χερσαία και θαλάσσια.
Ψηφιακό κυνήγι στο λαθρεμπόριο
Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία, για την Τελωνειακή Υπηρεσία της ΑΑΔΕ, ενός ολοκληρωμένου συστήματος για τον έλεγχο και την καταγραφή φορτηγών και κοντέινερ κατά τη διέλευσή τους από χερσαία συνοριακά σημεία και τελωνεία λιμένων, καθώς και η ψηφιακή παρακολούθηση της κίνησής τους κατά την κυκλοφορία τους εντός της χώρας.
Μεταξύ άλλων, προβλέπει την εγκατάσταση κυκλωμάτων δορυφορικής παρακολούθησης (GPS Trackers) στα φορτηγά και τα κοντέινερ που εισέρχονται στη χώρα, ώστε να παρακολουθείται μέσω δορυφόρου όλη η διαδρομή τους και άρα όλη η πορεία της διακίνησης των εμπορευμάτων που μπαίνουν στην Ελλάδα. Συνολικά, προβλέπεται η τοποθέτηση 10.740 GPS Trackers σε φορτηγά και κοντέινερ που κινούνται επί ελληνικού εδάφους.
Πρακτικά, κάθε όχημα που θα επιλέγεται από την τελωνειακή υπηρεσία, ανάλογα με την επικινδυνότητα του φορτίου ή το τελωνειακό ή μη παραστατικό του, θα εφοδιάζεται με GPS Trackers. Το νέο σύστημα θα καταγράφει αυτόματα και θα φωτογραφίζει τα διερχόμενα οχήματα, θα αναγνωρίζει ταξιδιωτικά έγγραφα, θα εντοπίζει τη θέση των φορτηγών και των κοντέινερ, ενώ θα διενεργεί αναλύσεις επικινδυνότητας των φορτίων.
Η Τέρνα Ενεργειακή θα εγκαταστήσει το Σύστημα στις υποδομές hybrid cloud του G-Cloud, παραδίδοντας σε πλήρη λειτουργία το σύνολο του απαιτούμενου λογισμικού, ενώ θα εγκαταστήσει το σύνολο του ζητούμενου εξοπλισμού και θα διαμορφώσει τους χώρους των χερσαίων και των τελωνείων των λιμένων της χώρας, καθώς και του κέντρου επιχειρησιακού θαλάμου και του κέντρου ελέγχου υποδομών.
Πέραν του ελέγχου ολοκλήρωσης του δρομολογίου, θα ελέγχεται και η πορεία του οχήματος για τυχόν εκτροπή του από τη φυσιολογική διαδρομή, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα -μέσω διαλειτουργικότητας- να δίνεται εικόνα και από τις διελεύσεις μέσω των σταθμών διοδίων.
Οχήματα με ακτίνες X-Rays
Με το έργο, η διάρκεια του οποίου είναι 20-22 μήνες, η ΑΑΔΕ επιδιώκει την πρόληψη και καταστολή του λαθρεμπορίου -ειδικά στους τομείς των προϊόντων που επιβαρύνονται με Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.), όπως πετρελαιοειδή, καπνικά και αλκοολούχα, και φόρους κατανάλωσης (καφές, ηλεκτρονικό τσιγάρο).
Ταυτόχρονα, οι τελωνειακές Αρχές θα προμηθευτούν με δεκάδες συστήματα αυτόματης ζύγισης βαρέων οχημάτων σε επιλεγμένα σημεία, όπως στις εισόδους της χώρας και στους σταθμούς διοδίων, όπου θα μπορεί να ζυγίζεται αυτόματα το όχημα στη δεξιά λωρίδα διοδίων με τέτοιον τρόπο ώστε να διευκολύνεται ο έλεγχος.
Επίσης, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα εφοδιαστούν με οχήματα με ακτίνες X-Rays, κινητές μονάδες ελέγχου και αναγνώρισης οχημάτων, κάμερες παρακολούθησης, αλλά και το κατάλληλο λογισμικό για όλα τα απαραίτητα συστήματα, ενώ η Αρχή θα αποκτήσει και 17 Κινητές μονάδες ελέγχου και αναγνώρισης οχημάτων εξοπλισμένες με κάμερες ALPR (Automatic License Plate Recognition), ειδικό εξοπλισμό και λογισμικό, οι οποίες θα τοποθετούνται σε διάφορα σημεία επί του οδικού δικτύου.
Διαβάστε επίσης
Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος): Αύξηση δανείων ένεκα επενδυτικού πλάνου
Χρηματιστήριο: Τι περιμένει η Λεωφόρος Αθηνών από τις εκλογές στις ΗΠΑ
ΔΕΗ Ανανεώσιμες & RWE: Προχωρά το mega project φωτοβολταϊκών στο Αμύνταιο