THEPOWERGAME
Οι μετοχές της Burberry σημείωσαν άλμα έως και 8% τη Δευτέρα, με αφορμή δημοσίευμα που ανέφερε ότι η ιταλική Moncler εξετάζει το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς για τον εισηγμένο στο χρηματιστήριο του Λονδίνου όμιλο πολυτελών ειδών, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας «γίγαντας» που θα εξειδικεύεται στα ρούχα εξωτερικού χώρου.
Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε στο Miss Tweed, ένα ανεξάρτητο μέσο με έδρα το Παρίσι που επικεντρώνεται στη μόδα και την πολυτέλεια, ο ιταλικός κατασκευαστής πολυτελών μπουφάν θα μπορούσε να κάνει προσφορά για τον βρετανικό όμιλο, με στόχο τη δημιουργία ενός εξειδικευμένου «γίγαντα» outdoor προϊόντων.
«Η Moncler δεν σχολιάζει ανυπόστατες φήμες», δήλωσε η ιταλική εταιρεία. Η Burberry αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει αυτό που αποκάλεσε εικασίες.
Το δημοσίευμα έστειλε τις μετοχές της Burberry υψηλότερα. Οι μετοχές της εταιρείας, της οποίας η κεφαλαιοποίηση είναι περίπου 3,05 δισ. στερλίνες (3,95 δισ. δολάρια), αυξήθηκαν κατά 4,8% στις 850,80 πένες στις πρωινές συναλλαγές, οδηγώντας τους ανοδικούς δείκτες του FTSE 250, αφού κέρδισαν έως και 8% νωρίτερα στη συνεδρίαση. Ωστόσο, οι μετοχές έχουν υποχωρήσει κατά 40% από την αρχή του έτους, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να δυσκολεύεται με την ανανέωση του εμπορικού σήματος.
Σύμφωνα με τη Miss Tweed, ο Μπερνάρ Αρνό, μία από τις πιο ισχυρές φιγούρες στον τομέα της πολυτέλειας ως διευθύνων σύμβουλος της LVMH, θα ήθελε πολύ να δει μια τέτοια συμφωνία να συμβαίνει. Τον Σεπτέμβριο η LVMH δήλωσε ότι επενδύει στη Moncler, σε μια συναλλαγή που θα της δώσει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο του ιταλικού ομίλου.
Η είδηση έρχεται σε μια εποχή που η Burberry αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Τον Ιούλιο αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλό της και διόρισε τον Τζόσουα Σούλμαν, ο οποίος προηγουμένως ήταν επικεφαλής της μάρκας μόδας Michael Kors.
Τότε ο αναλυτής της AJ Bell Dan Coatsworth θα μπορούσε να γίνει στόχος ενός καιροσκόπου πλειοδότη, δεδομένης της χαμηλής τιμής της μετοχής, της τραυματισμένης ανανέωσης και του κακού οικονομικού κλίματος.
Παρόμοια με πολλούς αντιπάλους, η Burberry αντιμετωπίζει ύφεση στη ζήτηση για προϊόντα υψηλής ποιότητας. Η επιβράδυνση επηρέασε άνισα τις εταιρείες, αφήνοντας αλώβητες εκείνες που εκτίθενται σε μια πιο εύπορη πελατεία, που συνεχίζει να ξοδεύει για πολυτέλεια. Άλλες, όπως η Burberry, παλεύουν με ένα πιο δύσκολο περιβάλλον, καθώς απευθύνονται σε λιγότερο εύπορους και νεότερους καταναλωτές, που έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους.
Η Burberry είναι επίσης εκτεθειμένη στην Κίνα, η οποία για χρόνια τροφοδοτούσε τις τύχες του κλάδου, αλλά τώρα αντιμετωπίζει οικονομική δυσφορία, γεγονός που ωθεί τους αγοραστές να περιορίσουν τις αγορές πολυτελείας.
Το τοπίο έχει περιπλέξει τα σχέδια του βρετανικού ομίλου να αλλάξει το εμπορικό σήμα του. Στα τέλη του 2022 η εταιρεία διόρισε τον Daniel Lee ως δημιουργικό διευθυντή, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη σημάδια βελτίωσης, καθώς η μάρκα συνεχίζει να χάνει την απήχησή της στους καταναλωτές.
Όσον αφορά τη Moncler, η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση εσόδων για το τρίτο τρίμηνο, επικαλούμενη χαμηλότερη ζήτηση στην Ασία και την Ευρώπη. Η ιταλική εταιρεία ήταν ένα από τα λίγα ονόματα πολυτελείας που μέχρι τότε είχαν καταφέρει να ξεπεράσουν τα δεινά στην Ασία.
Διαβάστε επίσης
Εκλογές ΗΠΑ 2024: Τα σενάρια για τις επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία
Mars Hellas: Τι τζιράρουν σοκολάτες, τσίχλες και τροφές για κατοικίδια
Χρηματιστήριο Ενέργειας: Πότε και πώς θα “βγει στον αέρα” η πλατφόρμα για τα PPAs