Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Κωνσταντινούπολη: Δωρεάν μετακινήσεις για τους άνεργους

Η Κωνσταντινούπολη επιχειρεί τη δωρεάν δημόσια συγκοινωνία για να βοηθήσει όσους αναζητούν εργασία. Πώς θα γίνει αυτό; Τις απαντήσεις δίνει το Bloomberg.

Σύμφωνα με το πρακτορείο, οι άνεργοι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης μπορούν πλέον να ταξιδεύουν δωρεάν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το μέτρο, που ανακοινώθηκε αυτό το καλοκαίρι από τον δήμαρχο Eκρέμ Ιμάμογλου, θεωρείται ως ένας τρόπος για να αρθούν τα εμπόδια στην εύρεση εργασίας στη μεγαλούπολη των 16 εκατομμυρίων ανθρώπων.

Η Κωνσταντινούπολη μπορεί να είναι η μεγαλύτερη πόλη που έχει ακόμη δοκιμάσει μια τέτοια πολιτική, αλλά δεν είναι η πρώτη. Παρόμοιες πολιτικές έχουν δρομολογηθεί σε μικρότερες ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Βουδαπέστη. Μπέρμιγχαμ, Αγγλία; και Σεβίλλη, Ισπανία· καθώς και στο Κέιπ Τάουν και στην αυστραλιανή πολιτεία της Νέας Νότιας Ουαλίας.

Πού στοχεύει το πρόγραμμα της Κωνσταντινούπολης

Το πρόγραμμα της Κωνσταντινούπολης, το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο, ισχύει για άτομα που αναζητούν εργασία εγγεγραμμένα στα περιφερειακά κέντρα απασχόλησης του δήμου, μια ομάδα που αριθμούσε συνολικά 237.893 άτομα το 2023. Κάθε επιλέξιμο άτομο θα λάβει 96 δωρεάν βόλτες σε μια περίοδο τριών μηνών, με μέγιστο τέσσερις βόλτες ανά ημέρα, μέσω μιας εφαρμογής ή ενός κωδικού QR και όχι μιας φυσικής κάρτας συγκοινωνίας για την αποφυγή κακής χρήσης.

Το σχέδιο φτάνει σε μια περίοδο που το κόστος διέλευσης της Κωνσταντινούπολης έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Η τιμή μιας και μόνο διαδρομής με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Κωνσταντινούπολη έχει σχεδόν πενταπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς η Τουρκία έχει βιώσει μια σειρά από νομισματικές κρίσεις και ακρωτηριασμό του πληθωρισμού. Το ποσοστό ανεργίας σε εθνικό επίπεδο διαμορφώθηκε στο 8,8% τον Ιούλιο, αν και όταν ληφθούν υπόψη οι υποαπασχολούμενοι και οι εποχικά απασχολούμενοι, το «ευρύ ποσοστό ανεργίας» έφτασε στην πραγματικότητα το 27,2% μέχρι το τέλος αυτού του μήνα.

«Ειδικά από τότε που ο Covid, το θέμα της δικαιοσύνης, της προσβασιμότητας και της οικονομικής τιμής στις μεταφορές έχει γίνει ένα σημαντικό θέμα παγκοσμίως», λέει ο ειδικός κινητικότητας Kaan Yıldızgöz, πρώην ανώτερος διευθυντής στη Διεθνή Ένωση Δημοσίων Μεταφορών στις Βρυξέλλες, ο οποίος επίσης επέβλεπε στο παρελθόν το σύστημα μετρό της Κωνσταντινούπολης. . «Οι τοπικές κυβερνήσεις αναζητούν τρόπους να στηρίξουν ανθρώπους σε διαφορετικές οικονομικές καταστάσεις εν μέσω συνεχιζόμενων οικονομικών κρίσεων».

Η επιδότηση της διαμετακόμισης για άτομα που αναζητούν εργασία είναι ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους οι πόλεις στοχεύουν να κάνουν τη διαμετακόμιση πιο προσιτή. Μερικά μέρη όπως το Λουξεμβούργο και το Ταλίν της Εσθονίας, έχουν κάνει τη δημόσια συγκοινωνία δωρεάν για όλους, με ανάμεικτα αποτελέσματα . Πολλοί άλλοι έχουν στοχεύσει πληθυσμούς με ιδιαίτερες ανάγκες, όπως φοιτητές ή κατοίκους χαμηλού εισοδήματος .

Το πρόγραμμα της Κωνσταντινούπολης επιδιώκει να διευκολύνει το εμπόδιο στην εύρεση εργασίας. Έρευνα από το Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει ότι το κόστος μεταφοράς κάνει τη διαφορά για τους ανθρώπους που προσπαθούν να επανέλθουν στην αγορά εργασίας. Σύμφωνα με μια έκθεση του 2019 του ομίλου Urban Transport που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 77% των ατόμων που αναζητούν εργασία σε βρετανικές πόλεις εκτός Λονδίνου δεν έχουν τακτική πρόσβαση σε αυτοκίνητο, βαν ή μοτοσικλέτα, με το ένα τέταρτο να αναφέρει ότι η αναζήτηση εργασίας τους παρεμποδίστηκε από τα έξοδα μεταφοράς.

Ωστόσο, οι μελέτες έχουν αναμιχθεί σχετικά με το πώς πολιτικές όπως αυτή της Κωνσταντινούπολης μπορεί να επηρεάσουν τα αποτελέσματα της απασχόλησης. Ενώ η «πλειονότητα των στοιχείων υποδηλώνει θετική συσχέτιση» μεταξύ των πολιτικών μεταφορών και της απασχόλησης, οι υπάρχουσες μελέτες «δεν είναι πειστικές ή συνεπείς και συχνά δείχνουν ανάμεικτα αποτελέσματα», σύμφωνα με ερευνητές του Ινστιτούτου Μελετών Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο του Λιντς που πραγματοποίησαν συστηματική ανασκόπηση σχεδόν 100 τέτοιων μελετών.

Δύο αντίθετα παραδείγματα: Μια μελέτη του 2014 από το Πανεπιστήμιο της Νοτρ Νταμ της Ιντιάνα, διαπίστωσε ότι οι πελάτες μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας απασχόλησης με έδρα την Ουάσιγκτον, DC, οι οποίοι έλαβαν επιδότηση μεταφοράς πήραν συνέντευξη για 19% περισσότερες θέσεις εργασίας από εκείνους που δεν το έκαναν.

Από την άλλη πλευρά, μια μελέτη του 2016 που συντάχθηκε από τον οικονομολόγο του Πανεπιστημίου της Notre Dame, David C. Phillips – ο οποίος εργάστηκε επίσης στη δοκιμή της Ουάσιγκτον, DC – διαπίστωσε ότι όσοι αναζητούσαν εργασία στο Σιάτλ στους οποίους προσφέρθηκαν δωρεάν ναύλοι «μετακίνησαν πολύ περισσότερο. , αλλά δεν δημιούργησε απαραίτητα περισσότερη απασχόληση».

Είναι δύσκολο να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα τέτοιων συστημάτων εν μέρει επειδή υπάρχει μικρή ομοιομορφία μεταξύ των παγκόσμιων πολιτικών. Το πρόγραμμα της Βουδαπέστης προσφέρει απεριόριστη δωρεάν μεταφορά σε όλα τα άτομα που αναζητούν εργασία, για παράδειγμα, ενώ η Νέα Νότια Ουαλία προσφέρει μόνο εκπτώσεις και για περιορισμένη περίοδο 90 ημερών αναζήτησης εργασίας. Η επαρχία Δυτικού Ακρωτηρίου της Νότιας Αφρικής εκδίδει κουπόνια δωρεάν μεταφοράς μόνο για ταξίδια από και προς συνεντεύξεις με εγγεγραμμένους εργοδότες συνεργάτες.

Κρυφά Εμπόδια

Η προσφορά βοήθειας μόνο για την περίοδο αναζήτησης εργασίας μπορεί επίσης να μην είναι αρκετά αρκετή. Από το 2021, η υπηρεσία μεταφοράς του Ηνωμένου Βασιλείου για τα Δυτικά Μίντλαντς, η οποία διαχειρίζεται τις δημόσιες συγκοινωνίες σε μια περιοχή που περιλαμβάνει την πόλη του Μπέρμιγχαμ, προσφέρει δωρεάν ταξίδια σε πρώην άτομα που αναζητούν εργασία κατά τις πρώτες οκτώ εβδομάδες μιας νέας εργασίας και ένα πάσο μισής τιμής για επιπλέον περίοδο τεσσάρων εβδομάδων.

«Διαπιστώσαμε ότι οι άνθρωποι υποστηριζόντουσαν αρκετά καλά μέχρι την προσφορά εργασίας, αλλά σε εκείνο το σημείο θα στερούνταν όποιων επιδομάτων έπαιρναν και συχνά χρεώνονταν μέχρι να λάβουν τον πρώτο τους μισθό», λέει η Victoria Beddows, Transport for West Midlands. ηγετικό ρόλο στην προώθηση της απασχόλησης. Προσθέτει ότι το 52% των ερωτηθέντων σε μια πρόσφατη έρευνα των χρηστών είπε ότι δεν θα μπορούσαν να δεχτούν τη δουλειά τους χωρίς υποστήριξη μέσω μεταφοράς.

Υπάρχουν επίσης περισσότερα στην άνιση πρόσβαση στην κινητικότητα παρά στο κόστος διέλευσης. «Η δικαιοσύνη στον τομέα των μεταφορών είναι πολυδιάστατη. Δεν οφείλεται μόνο στη δωρεάν ή οικονομικά προσιτή μεταφορά, αλλά και σε προβλήματα πρόσβασης και ποιότητας υπηρεσιών», λέει η Eda Beyazıt, ερευνήτρια στα ενεργά ταξίδια και μικροκινητικότητα στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αγγλίας και ιδρύτρια του IstanbulON Urban Mobility Lab. Χωροταξικά, το επίπεδο πρόσβασης της Κωνσταντινούπολης είναι ήδη καλό, με το 95% της πόλης να καλύπτεται από το δίκτυο λεωφορείων. Η κακή συχνότητα εξυπηρέτησης και οι μεγάλοι χρόνοι ταξιδιού μπορεί να εμποδίζουν τους ανθρώπους που ζουν στην αστική περιφέρεια, προτείνει το Beyazıt, με ορισμένες περιοχές να έχουν μόνο λίγα λεωφορεία καθημερινά.

Μόνο το 17% των θέσεων εργασίας της Κωνσταντινούπολης είναι επί του παρόντος προσβάσιμες μέσα σε 30 λεπτά από το χρόνο ταξιδιού με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η πόλη στοχεύει να αυξήσει αυτό το ποσοστό στο 30% έως το 2040, σύμφωνα με τον Μητροπολιτικό Δήμο της Κωνσταντινούπολης. Με το κόστος μεταφοράς να σημαίνει ότι «οι άνθρωποι θα περιμένουν περισσότερο για ένα λεωφορείο για να αποφύγουν να πληρώσουν περισσότερα από ένα κόμιστρο», λέει ο Beyazıt, η επίτευξη θέσεων εργασίας με χαμηλότερους μισθούς που απαιτούν εργασία με βάρδιες μπορεί να είναι ιδιαίτερα προβληματική.

Περισσότερα από θέσεις εργασίας

Ενώ η μελέτη του Phillips στην περιοχή του Σιάτλ δεν βρήκε άμεσο αντίκτυπο στην επαγγελματική ζωή των συμμετεχόντων, πρότεινε βελτιώσεις στη συνολική ευημερία και υγεία τους, συμπεριλαμβανομένων λιγότερων επισκέψεων που καλύπτονται από το Medicaid σε παρόχους υγειονομικής περίθαλψης. Ο Phillips και οι συνάδελφοί του εργάζονται σε μια μελέτη παρακολούθησης για να αναλύσουν αυτά τα αποτελέσματα, αλλά προτείνει ότι μπορεί να υποδεικνύουν ότι η δωρεάν μεταφορά επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες από μια ευρύτερη ομάδα θέσεων εργασίας. Μπορεί επίσης να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην προληπτική φροντίδα, σε ένα ευρύτερο φάσμα πιο υγιεινών τροφών και σε ταξίδια που ωφελούν την ψυχική τους υγεία, όπως να πηγαίνουν τα παιδιά τους σε ένα πάρκο ή να επισκέπτονται την οικογένεια και τους φίλους τους.

«Πρέπει να φτάσετε στη δουλειά σας, αλλά όταν η μεταφορά γίνεται δωρεάν, δημιουργεί ευκαιρίες να κάνετε άλλα πράγματα στη ζωή σας», λέει. «Εάν πραγματικά νοιαζόμαστε για την ισότητα, θα πρέπει να νοιαζόμαστε για τις πραγματικές προτιμήσεις των ατόμων με χαμηλό εισόδημα και για το τι εκτιμούν».

Διαβάστε επίσης

ΑΑΔΕ: Εφόδους σε λαϊκές αγορές, ταξί και εστίαση από Δευτέρα

Ακίνητα: 250 μέρες για την πώληση μιας κατοικίας

Πρόγραμμα Απόλλων: Παράταση προθεσμιών για τις Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!