THEPOWERGAME
Σε συνεργασία με τον όμιλο Carlsberg, στον οποίο ανήκει, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διαχειρίζεται την αβεβαιότητα στο οικονομικό περιβάλλον που απορρέει από τις γεωπολιτικές διαταραχές σε συνδυασμό με τις μακροοικονομικές εξελίξεις που επηρεάζουν τις καταναλωτικές τάσεις και επενδύει στις υποδομές και στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.
Μετά την «Μικροζυθοποιία Κυκλάδων στην Τήνο» το 2023, στην οποία απέκτησε 35% και έλεγχο όπως ορίζουν τα ΔΛΠ (μετά την ενεργοποίηση της «συμφωνίας άδειας χρήσης» από φέτος), η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εξαγόρασε το σήμα της Kaiser και της Henninger.
Πρόκειται για εξαγορές 1 εκατ. ευρώ και 4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα που ενισχύουν τη θέση του ομίλου στην τοπική αγορά όπου διαθέτει χαρτοφυλάκιο με 17 σήματα, εκ των οποίων 11 είναι εγχωρίως παραγόμενα: FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά αναψυκτικών της Tuborg σε 4 γεύσεις. Παράλληλα η εταιρεία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα όπως η δανέζικη Carlsberg, οι ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, η βελγική Grimbergen, η βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και ο ανθρακούχος μηλίτης Somersby.
Σημειώνεται ότι από τις πωλήσεις μπύρας, χωρίς να υπολογίζεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης (ΕΦΚ), τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν πέρυσι σε 173 εκατ. ευρώ με άλλα 7,5 εκατ. ευρώ περίπου να αφορούν τις ενδοομιλικές πωλήσεις. Ο κύκλος εργασιών, μετά την αφαίρεση του ΕΦΚ, που ανήλθε σε 51,5 εκατ. ευρώ, διαμορφώθηκε το 2023 σε 129,6 εκατ. ευρώ έναντι 119,9 εκατ. ευρώ το 2022. Τα καθαρά κέρδη της χρήσης ανήλθαν σε 10,2 εκατ. ευρώ από 7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Όπως αναφέρει η εταιρεία στις οικονομικές της καταστάσεις ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 17%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων στο εξωτερικό, ενώ στην εγχώρια αγορά σημειώθηκε αύξηση 3%, οριακά πάνω από τον μ.ο. της αγοράς ως αποτέλεσμα του τουρισμού που ευνοεί την εγχώρια αγορά ζύθου. Αντίστοιχα η αξία των πωλήσεων, προ του ΕΦΚ, εμφάνισε αύξηση 6,03%. Η μείωση του όγκου εξαγωγών οφείλεται στη μείωση των ενδοομιλικών πωλήσεων προς Βουλγαρία.
Εντός τους 2023 η εταιρεία προέβη σε επενδύσεις 9,3 εκατ. ευρώ στις παραγωγικές της υποδομές, για εξοπλισμό και αυτοματοποίηση συστημάτων στις μονάδες που διαθέτει σε Σίνδο Θεσσαλονίκης και Ριτσώνα Εύβοιας.
Τέλος σημειώνεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει την υποστήριξη του μητρικού ομίλου για να διαχειριστεί τις προκλήσεις τόσο στο οικονομικό περιβάλλον όσο και στις δραστηριότητές της όπου το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων υπερβαίνει κατά 48,3 εκατ. ευρώ το σύνολο των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων. Ωστόσο έχει χρηματοδοτική υποστήριξη από τον όμιλο της μητρικής εταιρείας ώστε να αντιμετωπίσει οποιεσδήποτε ανάγκες τυχόν προκύψουν. Στο πλαίσιο αυτό στις 17.9.2024 έλαβε επιστολή υποστήριξης (letter of support) από τη μητρική Carlsberg Breweries A/S, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε επίπεδο ομίλου.
Διαβάστε επίσης
Lamda: Nέος γύρος πωλήσεων οικοπέδων στο Ελληνικό
Fourlis: Τα νέα ΙΚΕΑ με αφετηρία την Πάτρα και το deal με τη Folli Follie
Ρεύμα: Προς συγκρατημένες μειώσεις των πράσινων τιμολογίων