THEPOWERGAME
Τα Starbucks αλλάζουν για να μη… βουλιάξουν και έτσι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας καφέ, Μπράιαν Νίκολ, περιέγραψε λεπτομερώς τα σχέδιά του, που εκτιμά ότι θα βοηθήσουν την εταιρεία να ανακόψει την απότομη πτώση της πελατείας. Μεταξύ αυτών βρίσκονται οι κεραμικές κούπες, η αναγραφή των ονομάτων με στυλό Sharpie σε χάρτινα ποτήρια αλλά και το «πάγωμα» των τιμών στο μενού.
Η Starbucks μέχρι στιγμή διανύει μια απογοητευτική χρονιά, που χαρακτηρίζεται από τη συρρίκνωση των πωλήσεων, και ο Νίκολ δήλωσε ότι η αλυσίδα καφέ πρέπει να επιστρέψει στις ρίζες της, να γίνει ξανά εκείνο το καφέ με τους πελάτες που μένουν για ώρες, επανεξετάζοντας παράλληλα την τιμολόγησή της και μειώνοντας το «υπερβολικά πολύπλοκο» μενού, το οποίο επιβραδύνει την εξυπηρέτηση και αγχώνει τους baristas.
Την Τετάρτη ο CEO ανέλυσε για πρώτη φορά τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες, με ιδιαίτερη έμφαση στα καταστήματα στις ΗΠΑ. Αρχικά για τους πελάτες που θέλουν να παραμένουν στα καφέ της, είπε ότι η Starbucks θα δώσει προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση σε κεραμικές κούπες. Οι baristas θα γράφουν επίσης και πάλι τις πληροφορίες της παραγγελίας στα χάρτινα ποτήρια με στυλό Sharpie.
«Αυτό που έχω ακούσει είναι ότι στους ανθρώπους αρέσει η ανθρωπιά και στους baristas μας αρέσει να έχουν αυτήν την προσωπική επαφή. Κοιτάξτε, θέλω να τους δώσω τη δυνατότητα να προσφέρουν τη φιλοξενία και την προσωπική επαφή που θέλουν να προσφέρουν», δήλωσε ο Νίκολ σε συνέντευξή του στους Financial Times. Ο ίδιος αποφάσισε να ανακοινώσει τις κινήσεις αυτές αφού η Starbucks υπέστη μείωση 6% στις πωλήσεις των καταστημάτων στις ΗΠΑ τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο, με τον αριθμό των συναλλαγών να μειώνεται κατά 10%. Εν τω μεταξύ, ο μέσος λογαριασμός του πελάτη αυξήθηκε κατά 4%. Η Morgan Stanley έκανε λόγο για «ένα αξιοσημείωτα φτωχό τρίμηνο, όπως κι αν το δει κανείς».
Σε μια κίνηση που απευθύνεται σε οικονομικά ευαίσθητους πελάτες, η Starbucks δήλωσε ότι δεν προτίθεται να αυξήσει τις τιμές του μενού στα καταστήματα της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική κατά το υπόλοιπο του οικονομικού έτους. Μόλις 11.000 από τα περισσότερα από 18.000 καταστήματά της στη Βόρεια Αμερική είναι εταιρικά.
Τον επόμενο μήνα θα τερματίσει τις προσαυξήσεις τιμών για την προσθήκη φυτικού γάλακτος σε ροφήματα όπως οι λάτε και οι καπουτσίνο, που σερβίρονται στα καφέ της στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η αλλαγή, η οποία θα ισχύσει στα καταστήματα που ανήκουν στην εταιρεία, θα μειώσει τις τιμές κατά περισσότερο από 10% για τους πελάτες που ζητούν μη γαλακτοκομικά εναλλακτικά προϊόντα, όπως γάλα σόγιας, γάλα βρώμης ή γάλα αμυγδάλου, στα ροφήματά τους.
Ο Νίκολ προσελήφθη από την αλυσίδα εστιατορίων Chipotle Mexican Grill για να αναζωογονήσει τη Starbucks και οι επενδυτές έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στις κινήσεις του, στέλνοντας τις μετοχές της αλυσίδας καφέ σε άνοδο άνω του 25% από τότε που ανακοινώθηκε ο διορισμός του στα μέσα Αυγούστου.
«Εργαζόμαστε σκληρά για να κάνουμε κάθε επίσκεψη να αξίζει τον κόπο για τους πελάτες μας με ξεκάθαρες τιμές, έγκαιρη εξυπηρέτηση και μια πιο συνεπή, ευχάριστη εμπειρία καφέ», δήλωσε ο Νίκολ στους αναλυτές.
Starbucks: Τέλος ο espresso με ελαιόλαδο, έρχονται αλλαγές για τις παραγγελίες
Απλοποιώντας ακόμα περισσότερο το μενού της, η Starbucks τον επόμενο μήνα θα σταματήσει να πουλάει καφέδες με ελαιόλαδο, μια όχι και τόσο εμπνευσμένη συνταγή, που ήταν δημιούργημα του Howard Schultz, του επί σειρά ετών ηγέτη, που έχτισε τη Starbucks. Η εταιρεία δήλωσε ότι η απόφαση ελήφθη πριν από την άφιξη του Νίκολ. Ο Νίκολ δήλωσε ότι είχε μιλήσει με τον Schultz από τότε που ήρθε. «Ίδρυσε την εταιρεία, δημιούργησε μια καταπληκτική μάρκα και επιχείρηση και, ξέρετε κάτι, ήταν μια μεγάλη πηγή», είπε στη συνέντευξη στους Financial Times.
Οι καταιγισμοί παραγγελιών που γίνονται μέσω κινητών συσκευών έχουν μερικές φορές επιβραδύνει την εξυπηρέτηση σε ώρες αιχμής της ημέρας. Ο Νίκολ δήλωσε ότι σκοπεύει να παραδίδει τα ποτά εντός τεσσάρων λεπτών στους πελάτες στα καφέ της και ότι θα δημιουργήσει ξεχωριστές περιοχές παραλαβής για τους πελάτες που χρησιμοποιούν κινητά.
Διαβάστε επίσης
Ακίνητα: Το διαδίκτυο καταργεί τους μεσίτες
Green Tank: Λιγότερος λιγνίτης, βουτιά εκπομπών CO2 τον Σεπτέμβριο