THEPOWERGAME
Σημαντική αύξηση στα έσοδά της για το γ’ τρίμηνο είδε η Coca Cola HBC, με άνοδο 13,9% και 13,7% στο εννεάμηνο. Όπως σημειώνεται στην έκθεση οικονομικών αποτελεσμάτων, στην Ελλάδα, που κατατάσσεται στις ανεπτυγμένες αγορές, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, χάρη στην καλά σχεδιασμένη εκτέλεση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Τα ανθρακούχα αυξήθηκαν με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, με πρωταγωνιστές την Coke Zero και τη Sprite. Ο καφές σημείωσε ισχυρή διψήφια αύξηση, ενώ τα αναψυκτικά αυξήθηκαν με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, χάρη στις καλές επιδόσεις του νερού και των χυμών.
Όσον αφορά τα κυριότερα οικονομικά μεγέθη της Coca Cola HBC για το τρίμηνο, σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται:
- Οργανική αύξηση των εσόδων κατά 13,9% -οργανική αύξηση των εσόδων από την αρχή του έτους κατά 13,7%.
- O oργανικός όγκος αυξήθηκε κατά 4%, με συνεισφορά όλων των τομέων -η ανάπτυξη καθοδηγείται από τη στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας σε κατηγορίες, με τα αναψυκτικά να βρίσκονται στο +3,9%, τα ενεργειακά ποτά στο +28% και o καφές στο +35,6%.
- Τα οργανικά έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 9,5%, χάρη στις στοχευμένες πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων.
- Αναλυτική αύξηση των εσόδων κατά 8,9%, με ισχυρή οργανική ανάπτυξη που αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις αρνητικές επιπτώσεις από συναλλαγματικές διαφορές στις αναδυόμενες αγορές.
- Συνεχής αύξηση του μεριδίου αξίας στα μη αλκοολούχα έτοιμα ποτά (NARTD) και τα αφρώδη από έτος σε έτος.
Οργανική αύξηση των εσόδων σε ευρεία βάση, με θετικούς όγκους και έσοδα ανά περίπτωση και στους τρεις τομείς, παρά το μεικτό περιβάλλον της αγοράς:
- Αναπτυγμένες αγορές: Οργανικά έσοδα αυξημένα κατά 3%, με ανθεκτική αύξηση του όγκου παρά τις μεικτές συνθήκες.
- Αναπτυσσόμενες αγορές: Οργανικά έσοδα αυξημένα κατά 12,6%, με αιχμή την επέκταση των εσόδων ανά κιβώτιο και με θετικές επιδόσεις αναφορικά με τον όγκο πωλήσεων.
- Αναδυόμενες αγορές: Οργανικά έσοδα αυξημένα κατά 24,1%, χάρη στην επέκταση των εσόδων ανά κιβώτιο, καθώς και στην καλή εξέλιξη στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, παρά το δύσκολο περιβάλλον σε αρκετές αγορές.
- Περαιτέρω επένδυση στο χαρτοφυλάκιο και στις προσαρμοσμένες δυνατότητες της εταιρείας.
- Συνεχιζόμενη επιτυχημένη συνεργασία με την The Coca-Cola Company για την αξιοποίηση της καλοκαιρινής περιόδου με μουσική και αθλητισμό, ιδιαίτερα στο κανάλι out-of-home κατά τη διάρκεια της σεζόν.
- Οι καινοτομίες συνεχίζουν να προωθούν την προσέλκυση καταναλωτών -συνεχίσαμε να επωφελούμαστε από τις προωθητικές ενέργειες για τη Marvel, καθώς και από τα στοχευμένα λανσαρίσματα της Fanta Beetlejuice και των νέων γεύσεων Coke Creations.
Ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Η εστιασμένη εκτέλεση των στρατηγικών μας προτεραιοτήτων συνέβαλε στην επίτευξη ενός ακόμη τριμήνου ισχυρής αύξησης των εσόδων, κατά 13,9%, με καλή δυναμική όγκου και στους τρεις τομείς, καθώς και με επέκταση των εσόδων ανά κιβώτιο.
Χαίρομαι που τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου βασίζονται στη δύναμη του πρώτου εξαμήνου και αποδεικνύουν με σαφήνεια τον τρόπο με τον οποίο το χαρτοφυλάκιό μας, σε συνδυασμό με τις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, μπορεί να προσφέρει ποιοτική ανάπτυξη σε διάφορες συνθήκες της αγοράς. Έχουμε κατά νου τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, καθώς και το σταθερό καταναλωτικό περιβάλλον. Ωστόσο, αντανακλώντας την ισχυρή μας απόδοση κατά τους πρώτους εννέα μήνες και την πεποίθησή μας ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε στην αγορά, επικαιροποιούμε τις προβλέψεις μας για το έτος.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εργαζόμενούς μας για τη σκληρή δουλειά και την ευελιξία τους, καθώς και τους πελάτες μας, τους προμηθευτές μας, την TheCoca-Cola Company και όλους τους άλλους εταίρους για τη συνεργασία τους. Ανυπομονώ να συνεργαστούμε για να επιτύχουμε τις φιλοδοξίες μας για το 2024 και να προετοιμαστούμε για τα επόμενα χρόνια».
Επιχειρηματικές προοπτικές για την Coca Cola HBC
Το πρώτο εννεάμηνο του έτους η εταιρεία σημείωσε ισχυρές επιδόσεις σε μικτές αγορές. Αναμένει το μακροοικονομικό και γεωπολιτικό σκηνικό να παραμείνει δύσκολο, αλλά έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο 24/7, τις δυνατότητες κατά παραγγελία και τις ευκαιρίες ανάπτυξης στις ποικίλες αγορές μας. Επικαιροποιεί το guidance για το 2024:
- Οργανική αύξηση των εσόδων κατά 11% έως 13% (προηγουμένως +8% έως +12%)
- Σε συγκρίσιμη βάση, το COGS ανά περίπτωση μονάδας θα πρέπει να αυξηθεί με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό (προηγουμένως χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό) μέσω της συνδυασμένης επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλακτικών και μεταφραστικών συναλλαγματικών ισοτιμιών.
- Οργανική αύξηση του EBIT της τάξης του 10% έως 12% (προηγουμένως +7% έως +12%).
Technical Guidance
FX: Αναμένει ότι ο αντίκτυπος της μετατροπής των συναλλαγματικών ισοτιμιών στο συγκρίσιμο EBIT του Ομίλου θα είναι 30-50 εκατ. ευρώ (αμετάβλητο).
Αναδιάρθρωση: Δεν αναμένει να προκύψει σημαντικό κόστος αναδιάρθρωσης (αμετάβλητο).
Φόροι: Αναμένει ότι ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής θα είναι προς το ανώτατο όριο του εύρους 25% έως 27% (αμετάβλητο).
Χρηματοδοτικά έξοδα: Αναμένει ότι το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος θα κυμανθεί μεταξύ 60-75 εκατ. ευρώ (αμετάβλητο).
Πεδίο εφαρμογής: Αναμένει ότι η επίδραση του πεδίου εφαρμογής από την εξαγορά της Finlandia στο συγκρίσιμο EBIT θα είναι €14-16 εκατ. ευρώ (προηγουμένως €10 – 12 εκατ.)
Δείτε εδώ ολόκληρη την έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Coca Cola HBC
Διαβάστε επίσης
OTE: Διαπραγματεύσεις με Digi, Vodafone για πώληση της Telekom Romania
Oktabit: Έρχεται νέο Dell Exclusive Store στο Ελληνικό το 2026
“Μποφόρ πτώσης” των χονδρικών τιμών ρεύματος