Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ψυγεία και τηλεοράσεις από e-shops αγόρασαν οι Έλληνες στα lockdowns

Νέα καταναλωτικά ήθη και έθιμα έφερε στην ελληνική αγορά η πανδημία της COVID-19, τα οποία -όπως φαίνεται επί του παρόντος- ήρθαν για να μείνουν. Οι Έλληνες, στη διάρκεια της πανδημικής χρονιάς και κυρίως κατά την περίοδο των lockdowns, στράφηκαν σε ψηφιακά κανάλια αγορών ακόμη και για προϊόντα, τα οποία -προ κρίσης- σπάνια θα αγόραζαν online.

Για παράδειγμα, την περίοδο των δύο lockdownsστην Ελλάδα το 2020 (Μάρτιος-Απρίλιος και Νοέμβριος-Δεκέμβριος), οι online πωλήσεις ψυγείων αυξήθηκαν κατά 25,4%. Πρόκειται για δύο προϊοντικές κατηγορίες, που κατά παράδοση οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν από φυσικά καταστήματα.

Αυξημένες ήταν στη διάρκεια του περιορισμού των μετακινήσεων και οιonlineαγορές smartphones, οι οποίες τα εξεταζόμενα διαστήματα ενισχύθηκαν κατά 48,8%. Στην προϊοντική κατηγορία των laptopsοι onlineαγορές την περίοδο των δύο lockdownsαυξήθηκαν κατά 41%, ενώ στα tabletsη αντίστοιχη αύξηση ήταν της τάξης του 44,8%.

Συνολικά, στο lockdownτου Μαρτίου του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, οι πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας μέσα από ψηφιακά κανάλια αυξήθηκαν στην Ελλάδα, κατά 37,7%. Στη δεύτερη καραντίνα, την περίοδο Νοεμβρίου 2020-Δεκεμβρίου 2020, που συνέπεσε και με την εορταστική περίοδο, οι αγορές τεχνολογικών προϊόντων μέσω Ιντερνετ εκτοξεύθηκαν, καταγράφοντας άνοδο κατά 62,9%.

Ήρθαν για να μείνουν

Οι ψηφιακές αγορές δεν αποτελούν, πάντως, σημείο των καιρών της καραντίνας, αφού και από τις αρχές του 2021 οι πωλήσεις τεχνολογικών αγαθών προς καταναλωτές μέσα από ψηφιακά κανάλια αυξήθηκαν κατά 90% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.

Προφανώς, το φαινόμενο των onlineαγορών καταναλωτικών προϊόντων πάσης φύσης δεν είναι ελληνικό. Διεθνώς οι πολίτες στράφηκαν στα ψηφιακά κανάλια αγορών, εγκαταλείποντας τις αγορές στα φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα της PwC, που δημοσιοποιήθηκε χθες, το 41% των καταναλωτών αγοράζει πλέον μέσω Ιντερνετ προϊόντα τεχνολογίας και μόλις το 21% από τα φυσικά σημεία πώλησης. Επίσης, το 53% ψωνίζει είδη ένδυσης και υπόδησης online, έναντι μόλις 22% από τα φυσικά καταστήματα.

Παγκοσμίως, αναδεικνύεται μια νέα γενιά καταναλωτών, η οποία ψωνίζει διαδικτυακά και μάλιστα προτιμά τις αγορές από τoκινητό τηλέφωνο. Για την ακρίβεια, το 33% των καταναλωτών απαντά ότι κάνει τις αγορές του καθημερινά ή εβδομαδιαία από το smartphone, όταν έναν χρόνο νωρίτερα, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 30%.

Μάλιστα, οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν στο Διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 35% της Γενιάς Z και 43% των Millennials καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω του κινητού τους τηλεφώνου σε σύγκριση με μεγαλύτερες ηλικίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!