THEPOWERGAME
H πέμπτη δόση του Ταμείου Ανάκαμψης
Ακόμη και αν υποβληθεί το αίτημα μέσα στον Νοέμβριο, θεωρείται απίθανο η πέμπτη δόση να καταβληθεί μέσα στο έτος. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η 4η δόση του Ταμείου Ανάκαμψης καταβλήθηκε τέσσερις μήνες μετά το αίτημα υποβολής, και έπειτα από αλλαγή των οροσήμων προκειμένου αυτό να καταστεί εφικτό, καταλαβαίνει κάποιος ότι θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί μια καταβολή μέσα στη χρονιά. Αναφερόμαστε στις δόσεις που αφορούν τις επιδοτήσεις και όχι τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης. Έτσι, σε μια περίοδο που θεωρητικά έπρεπε να υπάρχει «οργασμός» δημόσιων έργων και δαπανών, η χώρα θα λάβει μόλις 1 δισ. ευρώ από τις επιδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης ή λιγότερο 6% του συνόλου των επιδοτήσεων. Με τα παραπάνω φαίνεται ότι ο στόχος των απορροφήσεων 12 δισ. ευρώ από επιδοτήσεις στο ΤΑΑ είναι ανέφικτος μέσα σε λιγότερα από 2 χρόνια. Η χώρα πρέπει να δαπανά 500 εκατ. ευρώ τον μήνα, όταν φέτος μέσα σε 8 μήνες δαπάνησε μόλις 1,1 δισ. ευρώ, δηλαδή κάτι περισσότερο από 100 εκατ. ευρώ τον μήνα.
Πώς προχωρούν τα έργα της Reds
Η REDS φαίνεται ότι μετρά αντίστροφα για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου ύψους 100 εκατ. ευρώ, που αφορά την αναμόρφωση, λειτουργία και εκμετάλλευση της Μαρίνας Αλίμου. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, έχει υποβάλει τις απαραίτητες μελέτες και βρίσκεται εν αναμονή των τελικών αδειών, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τις κατασκευαστικές εργασίες. Συγκεκριμένα, η νέα μαρίνα θα είναι έτοιμη το 2026 και θα περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, εστίαση, γραφεία, ενώ θα αναβαθμιστούν ριζικά οι υφιστάμενες χρήσεις. Το Cambas project φαίνεται ότι πλέον βρίσκεται σε μια ώριμη φάση και μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει σε σημαντικές ανακοινώσεις. Το εν λόγω έργο αφορά τη δημιουργία ενός σύγχρονου συγκροτήματος γραφείων (office park), όπου το 50% θα παραχωρηθεί στον Δήμο. Σε ιδιαίτερα πρώιμο στάδιο είναι η επένδυση στις Γούρνες Ηρακλείου, καθώς είναι ένα greenfield project για το οποίο απαιτείται ένα μπαράζ αδειοδοτήσεων, ωστόσο προ ημερών ο δήμαρχος Χερσονήσου, Ζαχαρίας Δοξαστάκης, αποκάλυψε ότι υπάρχει ισχυρό ελβετικό επενδυτικό ενδιαφέρον για το καζίνο που πρόκειται να δημιουργηθεί εκεί.
To ρολόι της ΤΗΕΜΑ μετρά αντίστροφα
Μετράει αντίστροφα το ρολόι της ΤΗΕΜΑ για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ιταλογαλλική εταιρεία, που από τις 30 Νοεμβρίου θα λειτουργεί τη βασική γραμμή του Μετρό, έχει τοποθετήσει στον χώρο Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας μία μεγάλη οθόνη, που κάνει την αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη λειτουργίας του υπόγειου σιδηρόδρομου που περιμένει πώς και πώς η Θεσσαλονίκη. Δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο, λεπτό το λεπτό, ώρα την ώρα, ημέρα την ημέρα, η 30ή Νοεμβρίου πλησιάζει και από αυτήν μας χωρίζουν μετά βίας πέντε εβδομάδες. Οι δοκιμές συνεχίζονται με πυρετώδεις ρυθμούς, ενώ ελέγχους διενεργεί και ο ανεξάρτητος ελεγκτής- πιστοποιητής, η TUV. The bet is placed και το στοίχημα πρέπει να κερδηθεί.
Ο χαμένος θησαυρός και το νέο ΙΚΕΑ
Αντίστροφη μέτρηση για τα εγκαίνια του retail Park της Fourlis στην Πάτρα, το οποίο θα φιλοξενεί, πέρα από το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ, Κωτσόβολο, τα πολωνικά σήματα ένδυσης Pepco και Sinsay, το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα της γαλλικής αλυσίδας Kiabi και χώρο εστίασης KFC. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία έχει κινητοποιήσει την τοπική καταναλωτική αγορά, διοργανώνοντας ακόμη και παιχνίδι… θησαυρού -όπου θησαυρός, προϊόντα ΙΚΕΑ. Τα επίσημα εγκαίνια στην αχαϊκή πρωτεύουσα θα πραγματοποιηθούν, αύριο 30 Οκτωβρίου, στο εμπορικό πάρκο Top Parks Πάτρα, στην Ακτή Δυμαίων, δίπλα στο νέο λιμάνι.
Με εξαιρετικές επιδόσεις κλείνει η σεζόν
Τις τελευταίες ημέρες της σεζόν διανύουν οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας, με τα ξενοδοχεία να κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Με σύμμαχο τον πολύ καλό καιρό, ο Οκτώβριος αναδείχθηκε σε έναν εξαιρετικό μήνα, τουλάχιστον για τη Ρόδο και την Κρήτη, δύο προορισμούς που ήταν γεμάτοι μέχρι και το τριήμερο που μας πέρασε. Ακολουθούν μερικές ακόμα πτήσεις από tour operators που θα φέρουν τουρίστες μέχρι και το δεύτερο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, τους οποίους θα υποδεχτούν κάποια λίγα ξενοδοχεία που έκαναν τα σχετικά συμβόλαια. Πλέον αρχίζει η περίοδος του απολογισμού της χρονιάς, αλλά και των ανακαινίσεων και επισκευών, εργασίες που θα δώσουν έσοδα σε μια σειρά τεχνικών κλάδων και επαγγελμάτων.
18 εκατ. ευρώ για προσλήψεις ανέργων στον Έβρο
Κοινή υπουργική απόφαση που επιδοτεί μέχρι το 75% της μηνιαίας δαπάνης ενός προσλαμβανόμενου ανέργου στην περιοχή του νομού Έβρου υπέγραψαν η υπουργός εργασίας, Νίκη Κεραμέως, και ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας, Θάνος Πετραλιάς. Η απόφαση θα χρηματοδοτήσει τη ΔΥΠΑ με περίπου 18,4 εκατ. ευρώ και η οποία με τη σειρά της θα επιδοτήσει τις προσλήψεις των ανέργων 18 ετών και άνω. Η επιδότηση θα αφορά προσλήψεις ανέργων με μηνιαία αποζημίωση έως 1.700 ευρώ μεικτά τον μήνα.
Το ΕξοφΛΥΣΗ της Πειραιώς βρήκε νέα… λύση
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των τραπεζών, τουλάχιστον στο κομμάτι των συνδρομητικών πακέτων, φαίνεται να κρατά ψηλά τα σκήπτρα. Μπορεί πλέον ο απλός αποταμιευτής και ο μέσος καταναλωτής να βρουν τη λύση που τους ταιριάζει, με μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή, και να απολαμβάνουν προνόμια και υπηρεσίες δωρεάν. Υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση, στα μη συνδρομητικά πακέτα, πλήρωνε για καθεμία συναλλαγή (π.χ. πληρώνοντας τον λογαριασμό της ΔΕΗ). Τότε δεν είχε να διαλέξει ένα μηνιαίο τέλος (από 0,60 ευρώ ξεκινάνε στην αγορά), αλλά τελικά πλήρωνε πολλαπλάσια, αφού κάθε πληρωμή λογαριασμού κόστιζε γύρω στα 0,30 ευρώ μίνιμουμ (εκτός αν ήταν δικαιούχος λογαριασμού μισθοδοσίας και σύνταξης).
Όπως πρόσφατα έγραφε το powergame.gr, μπορεί πλέον με 0,60 ευρώ τον μήνα να έχει δωρεάν απεριόριστες πάγιες εντολές εξόφλησης, συν δωρεάν φόρτιση προπληρωμένων καρτών από τη Eurobank, ή με 1 ευρώ να έχει από την Εθνική Τράπεζα πρόσβαση σε προνόμια συγκεκριμένου αριθμού δωρεάν συναλλαγών, εξοικονομώντας έως 9,5 ευρώ μηνιαίως. Αντίστοιχα, με τα 2 ευρώ από την Αlpha Bank (με 3 δωρεάν συναλλαγές σε αυτό το πακέτο) και στο ΕξοφΛΥΣΗ της Πειραιώς, η οποία προχώρησε ένα βήμα περαιτέρω, βελτιστοποιώντας τους όρους.
Ενώ μέχρι πρότινος οι πελάτες της Πειραιώς έπρεπε να πληρώνουν 10 ευρώ ετησίως για να έχουν έως 50 συναλλαγές δωρεάν κάθε χρόνο, σήμερα θα μπορούν να πληρώνουν τα μισά για πολλαπλάσιες συναλλαγές. Με μόλις 5 ευρώ τον χρόνο θα μπορούν να εξοφλούν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς ύδρευσης, ενέργειας, τηλεπικοινωνιών και ιδιωτικών ασφαλειών. Μέγιστο ύψος συναλλαγών, οι 100 ετησίως. Αν οι συναλλαγές υπερβούν τις 100, επιβάλλονται οι κανονικές προμήθειες. Επίσης, αφορά μόνο πληρωμές που εκτελούνται στο πλαίσιο ατομικής ή οικογενειακής χρήσης ή /και για την εξυπηρέτηση αναγκών της ατομικής επιχείρησης του πελάτη.
Πρόβλημα οι λιγοστές θέσεις ελλιμενισμού
«Η ανάληψη της λειτουργίας του λιμένος Λαυρίου και η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου από αξιόλογους επενδυτές -έναντι σημαντικού τιμήματος- θα έχει πολλαπλά οφέλη για τον λιμένα του Λαυρίου, τη λαυρεωτική κοινωνία και την τοπική επιχειρηματική κοινότητα, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας και νέων επιχειρηματικών ευκαιριών. Το λιμάνι του Λαυρίου περνά σε μία νέα πορεία ανάπτυξης και αναβάθμισης». Αυτό απάντησε στους ανήσυχους επαγγελματίες του ναυτικού τουρισμού, που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Λαυρίου, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας. Η εκδήλωση, που έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα, αφορούσε το μέλλον του λιμένος μετά την ιδιωτικοποίηση κατά (50%+ μία μετοχή) του ΟΛΛ, και διοργανώθηκε από την Ένωση Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος «Ιππόκαμπος», που δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Λαυρίου από το 2003.
Νωρίτερα ο πρόεδρος του Συλλόγου, Χάρης Χατζηβέρογλου, είχε επισημάνει τη σημασία του ναυτικού τουρισμού για το Λαύριο, υπενθυμίζοντας ότι κάθε καλοκαίρι με σκοπό την ενοικίαση σκάφους φτάνουν περίπου 20.000-25.000 τουρίστες. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου είναι οι λίγες θέσεις ελλιμενισμού, οι οποίες έγιναν ακόμη πιο δυσεύρετες μετά την πολιτική επιδοτήσεων που ακολούθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα Καταμαράν, χωρίς να συμβεί κάτι αντίστοιχο με τις θέσεις ελλιμενισμού. Το ίδιο πρόβλημα επισήμανε και ο Ευθύμιος Μπιμπής, πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, τονίζοντας ότι την τελευταία τριετία προστέθηκαν άλλα 800 σκάφη, χωρίς όμως να υπάρξει αντίστοιχη αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός τόνισε ότι «είναι προς όφελος του κάθε σοβαρού επενδυτή να διατηρεί καλές και συνεργατικές σχέσεις τόσο με την τοπική αυτοδιοίκηση και την τοπική κοινωνία, όσο και με τους εργαζόμενους στη λιμενική ζώνη και τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον λιμένα».
Ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΛ, Γιώργος Βακόνδιος, επανέλαβε ότι έχει ήδη γίνει, ασχέτως αποκρατικοποίησης, μία μελέτη από τον Οργανισμό για τοποθέτηση πλωτών προβλητών και αναδιοργάνωση θέσεων. Και με βάση αυτήν τη μελέτη, προκύπτουν συνολικά 240 θέσεις.
Διαβάστε επίσης
Ναγκίμπ Σαουίρις: Η νέα επένδυση του Αιγύπτιου κροίσου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Τράπεζες: Οι στόχοι και οι εκκρεμότητες πριν από τα αποτελέσματα εννεαμήνου
Κόμνιος: Η γερμανική πράσινη μετάβαση και το δίκτυο υδρογόνου