Γ.Δ.
1390.25 -0,88%
ACAG
-0,54%
5.57
BOCHGR
-0,23%
4.32
CENER
-3,72%
8.55
CNLCAP
-0,71%
7
DIMAND
+1,11%
9.13
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-0,47%
12.8
TITC
-0,77%
32.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.422
ΑΒΕ
-0,21%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.365
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-2,22%
3.09
ΑΛΦΑ
-0,92%
1.4005
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,40%
10.15
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.6
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
-7,52%
141.5
ΑΤΤΙΚΑ
-2,27%
2.15
ΒΙΟ
-1,65%
5.38
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
1.725
ΒΙΟΣΚ
+0,66%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.36
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-1,85%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.48
ΔΑΑ
-0,21%
7.534
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-1,18%
11.74
ΔΟΜΙΚ
+2,70%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,48%
0.277
ΕΒΡΟΦ
+1,02%
1.49
ΕΕΕ
-0,06%
33.14
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.518
ΕΛΒΕ
-0,99%
5
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,11%
1.766
ΕΛΠΕ
-1,01%
6.89
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+0,47%
1.728
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.792
ΕΠΙΛΚ
-9,09%
0.1
ΕΣΥΜΒ
+0,87%
1.165
ΕΤΕ
-1,40%
7.054
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.21
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.66
ΕΥΡΩΒ
-1,05%
1.88
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.325
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+1,05%
0.288
ΙΛΥΔΑ
-3,24%
1.79
ΙΝΚΑΤ
+3,72%
5.02
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,68%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.095
ΙΝΤΚΑ
-1,94%
2.775
ΚΑΡΕΛ
+1,79%
342
ΚΕΚΡ
+3,45%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,64%
1.575
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-3,67%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.67
ΚΡΙ
+3,72%
13.95
ΚΤΗΛΑ
-3,33%
1.74
ΚΥΡΙΟ
-2,02%
0.97
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.756
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
+11,84%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,55%
1.27
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-1,36%
3.63
ΜΕΝΤΙ
+2,68%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
-0,31%
3.18
ΜΙΝ
+3,41%
0.515
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,92%
19.95
ΜΟΝΤΑ
+3,29%
3.77
ΜΟΤΟ
-1,34%
2.57
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,48%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,89%
32.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+4,69%
0.848
ΞΥΛΚ
-0,75%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
-1,94%
27.75
ΟΛΥΜΠ
-2,05%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,50%
0.807
ΟΤΕ
-1,57%
15.65
ΟΤΟΕΛ
-1,62%
10.9
ΠΑΙΡ
+2,91%
0.99
ΠΑΠ
-3,95%
2.19
ΠΕΙΡ
-1,93%
3.55
ΠΕΡΦ
-2,16%
5.9
ΠΕΤΡΟ
-1,49%
7.94
ΠΛΑΘ
-1,85%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+2,29%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.6
ΣΑΡ
-0,55%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,90%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,65%
5.96
ΣΠΙ
-3,75%
0.564
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.67
ΤΖΚΑ
-2,15%
1.365
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-6,63%
7.75
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.216
ΦΡΛΚ
+0,68%
3.675
ΧΑΙΔΕ
-4,10%
0.585

Κίνα: Στήριξη στη χρηματιστηριακή αγορά μέσω της ναυτιλίας

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο σχεδιασμός της Κίνας σχετικά με την αναζωογόνηση της χρηματιστηριακής αγοράς μέσω επαναγοράς μετοχών ή αύξησης συμμετοχών, με τη συνδρομή μάλιστα κάποιων εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο.

Τα χαρτοφυλάκια των συγκεκριμένων εταιρειών διαχειρίζονται μεγάλους εμπορικούς στόλους λιμάνια και περιουσιακά στοιχεία logistics σε ολόκληρο τον κόσμο. Η μεγαλύτερη επαναγορά μετοχών στο κινεζικό χρηματιστήριο προέρχεται από την Cosco Shipping Holdings, που ελέγχει τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Στόχος του κινεζικού σχεδίου είναι η ενίσχυση του επενδυτικού κλίματος στην κινεζική οικονομία αλλά και η αντιμετώπισης της κρίσης στον τομέα των ακινήτων.

Ήδη οι κινεζικές μετοχές σημείωσαν άνοδο την περασμένη εβδομάδα, αφού η Λαϊκή Κεντρική Τράπεζα εγκαινίασε δύο προγράμματα χρηματοδότησης και προέτρεψε την ταχεία υιοθέτηση χρηματοπιστωτικών πολιτικών για τη στήριξη των κεφαλαιαγορών, ενώ τα μικτά οικονομικά στοιχεία διατήρησαν την πίεση προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για περισσότερα κίνητρα.

Σημειώνεται ότι η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας (PBOC) εγκαινίασε δύο προγράμματα για να αντλήσει αρχικά έως και 800 δισεκατομμύρια γουάν (112 δισεκατομμύρια δολάρια) στη χρηματιστηριακή αγορά μέσω νεοσύστατων εργαλείων νομισματικής πολιτικής, ενισχύοντας το επενδυτικό κλίμα.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο γύρο οικονομικών κινήτρων που εξαπολύει η κινεζική κυβέρνηση από την εποχή της πανδημίας του Covid-19 εντείνοντας παράλληλα τις προσπάθειές της για να πετύχει τον στόχο της για αύξηση του ΑΕΠ κατά 5% στο τέλος του έτους.

Στο συγκεκριμένο σχεδιασμό του Πεκίνου για την επαναγορά μετοχών που γίνεται και με την εξασφάλιση ειδικών δανείων μέσα της κεντρικής τράπεζας, συμμετέχουν, εκτός από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, ο πετρελαϊκός γίγαντας China Petroleum and Chemical Corp αλλά και ο διαχειριστής λιμένων China Merchants Port Group.

Η χρηματοδότηση προέρχεται εν μέρει από το ειδικό δάνειο που προσφέρεται, αλλά και από εσωτερικούς πόρους.

Η Sinopec ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ο μέτοχος που ασκεί τον έλεγχο υπέγραψε σύμβαση με την Bank of China για τη λήψη ειδικών δανείων αξίας 700 εκατομμυρίων γιουάν για τη χρηματοδότηση της αγοράς μετοχών.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι περισσότερες εταιρείες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα διοχετεύοντας νέα μετρητά στη χρηματιστηριακή αγορά .

Περισσότερες από 20 κινεζικές εισηγμένες εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να αξιοποιήσουν τον ειδικό δανεισμό λίγες ημέρες αφότου η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας (PBOC) ξεκίνησε το πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους 42 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η PBOC εγκαινίασε το πρόγραμμα επαναχρηματοδότησης επιτρέποντας στις εισηγμένες εταιρείες ή στους βασικούς μετόχους τους να δανειστούν φθηνά για να χρηματοδοτήσουν επαναγορές μετοχών ή αυξήσεις συμμετοχών. Το πρόγραμμα είναι ύψους 300 δισ. γιουάν (42,24 δισ. δολάρια) αρχικά.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι εισηγμένες εταιρείες και οι βασικοί μέτοχοί τους μπορούν να λάβουν δάνεια με επιτόκιο έως και 2,25%, το οποίο θα μπορούσε να είναι δελεαστικό για εταιρείες με υψηλότερα ποσοστά μερισμάτων ή καθαρά περιθώρια κέρδους σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Nanhua Futures.

Επαναγορές μετοχών 281,6 εκατ. δολ. από την Cosco Shipping

Η Cosco Shipping που κατέχει το τέταρτο μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επαναγοράσει έως και 2 δισ. γουάν μετοχών Α, που αντιστοιχούν σε 281,6 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία θα επαναγοράσει 50 εκατομμύρια έως 100 εκατομμύρια μετοχές Α, που ισοδυναμούν με περίπου 0,3% έως 0,6% του μετοχικού της κεφαλαίου στις 30 Σεπτεμβρίου.

Ενισχυμένα από τους υψηλούς ναύλους, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 72,7% σε ετήσια βάση, στο εννεάμηνο του 2024.

Η Cosco απέδωσε τα ισχυρά αναμενόμενα κέρδη στην αύξηση του όγκου και της τιμολόγησης στην επιχείρηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι μετοχές της Cosco Shipping Holdings σημείωσαν άλμα μετά την ανακοίνωση του νέου σχεδίου επαναγοράς από τον κινεζικό γίγαντα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η αδελφή εταιρεία της Cosco Shipping Development, που δραστηριοποιείται κυρίως στη μίσθωση πλοίων και εξοπλισμού, ανακοίνωσε επίσης ένα παρόμοιο σχέδιο, με στόχο μέχρι 287,2 εκατ. γιουάν.

Η Cosco Shipping θα αυξήσει τα μερίδια σε δύο άλλες ναυτιλιακές μονάδες, την Cosco Shipping Energy Transportation και την Cosco Shipping specialized Carriers, μέχρι 1,4 δισ. γιουάν και 288 εκατ. γιουάν αντίστοιχα.

Η χρηματοδότηση προέρχεται και πάλι εν μέρει από την Bank of China.

Επίσης ο κρατικός ναυτιλιακός κολοσσός China Merchants σχεδιάζει εξαγορές μετοχών 222- 443 εκατ. γιουάν.

Ο Kinger Lau, στρατηγικός αναλυτής μετοχών Κίνας της Goldman Sachs, υποστήριξε ότι οι επαναγορές έχουν «οικονομικό νόημα» για τις εταιρείες που έχουν μετρητά να διαθέσουν, δεδομένου του πόσο πολύ είχαν πέσει οι τιμές των κινεζικών μετοχών.

Πρόσθεσε ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε επίσης να ενισχύσει τα ταμεία της κυβέρνησης όταν κατέχει μεγάλα μερίδια σε εταιρείες.

Διαβάστε ακόμη

Microsoft: Φιλοδοξεί να γίνει το Netflix των video games με το νέο Call of Duty

Μολδαβία: Με το ένα πόδι στην ΕΕ και με το άλλο στη Ρωσία

ICGB: Ο Κάθετος Διάδρομος δεν στηρίζεται αρκετά από την ΕΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!