Γ.Δ.
1457.6 -0,08%
ACAG
+1,60%
5.72
BOCHGR
-0,22%
4.52
CENER
0,00%
9.08
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.42
NOVAL
-0,64%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
+0,13%
38.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,66%
1.504
ΑΒΕ
+1,34%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+0,62%
2.43
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.695
ΑΛΜΥ
-1,55%
4.13
ΑΛΦΑ
-0,37%
1.615
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10
ΑΣΚΟ
+1,10%
2.76
ΑΣΤΑΚ
-0,82%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.7
ΑΤΤ
+0,59%
0.68
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΙΟ
-0,91%
5.45
ΒΙΟΚΑ
-0,80%
1.85
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,87%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,98%
18.58
ΔΑΑ
+1,00%
8.1
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,99%
11.84
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,81%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-0,68%
1.46
ΕΕΕ
+0,60%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+7,33%
1.64
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
-0,70%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,30%
1.826
ΕΛΠΕ
0,00%
7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.844
ΕΛΧΑ
-0,21%
1.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,88%
1.125
ΕΤΕ
-0,13%
7.73
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+1,57%
5.84
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
2.241
ΕΧΑΕ
+0,22%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,16%
0.323
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.935
ΙΝΚΑΤ
+0,95%
4.795
ΙΝΛΙΦ
+3,67%
4.8
ΙΝΛΟΤ
+1,02%
0.993
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,36%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
-0,34%
2.93
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,40%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,23%
0.428
ΚΟΥΑΛ
-1,19%
1.162
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.7
ΚΡΙ
-2,29%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,40%
0.743
ΛΑΜΔΑ
+1,82%
7.26
ΛΑΜΨΑ
-0,53%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,26%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,40%
2.99
ΜΙΝ
+4,08%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,68%
20.32
ΜΟΝΤΑ
-3,58%
3.5
ΜΟΤΟ
-1,12%
2.66
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-2,41%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
-0,95%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
33.08
ΝΑΚΑΣ
-0,65%
3.06
ΝΑΥΠ
-3,22%
0.842
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
+0,45%
22.1
ΟΛΠ
-1,51%
29.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,07%
14.83
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
10.24
ΠΑΙΡ
-4,15%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.85
ΠΕΡΦ
0,00%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+1,44%
8.46
ΠΛΑΘ
+2,35%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,93%
1.62
ΣΑΡ
+0,93%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.341
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
-3,69%
0.522
ΣΠΥΡ
+8,66%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,64%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+0,83%
0.242
ΦΡΛΚ
+0,26%
3.795
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54

Porsche & Mercedes: Σχεδιάζουν μείωση κόστους, λόγω Κίνας

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Porsche AG και η Mercedes-Benz Group AG σχεδιάζουν μειώσεις κόστους μετά τον έντονο ανταγωνισμό και την εξασθένηση της ζήτησης για τα πολυτελή αυτοκίνητά τους στην Κίνα που έπληξαν τα κέρδη τους.

Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Porsche επανεξετάζει τη γκάμα των μοντέλων της μετά την πτώση των πωλήσεων και των κερδών κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Την Παρασκευή, η Mercedes ανακοίνωσε το χαμηλότερο περιθώριο κέρδους στην αυτοκινητοβιομηχανία της εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, αφού πούλησε λιγότερα ακριβά μοντέλα όπως η λιμουζίνα S-Class.

Οι γερμανικές μάρκες αγωνίζονται στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου οι τοπικοί κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD Co. αναλαμβάνουν τα ηνία. Αντιμετωπίζουν επίσης την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, αφού αρκετές χώρες μείωσαν τις επιδοτήσεις. Τα ζητήματα αυτά προκάλεσαν πρόσφατα ένα κύμα προειδοποιήσεων για τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της BMW AG και της μητρικής της Porsche, της Volkswagen AG.

Ο βασικός δείκτης κερδοφορίας της Mercedes διολίσθησε στο 4,7% το τρίτο τρίμηνο, υπολείπεται του ελάχιστου στόχου του 8% και είναι το χαμηλότερο επίπεδο από τότε που η αυτοκινητοβιομηχανία διαχωρίστηκε από την επιχείρηση φορτηγών στα τέλη του 2021. Οι παραδόσεις οχημάτων της Porsche το τρίτο τρίμηνο στην Κίνα υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας.

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δεν ανταποκρίνονται στις φιλοδοξίες μας», δήλωσε την Παρασκευή ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes, Harald Wilhelm. «Διατηρούμε μια συνετή άποψη για την εξέλιξη της αγοράς στο μέλλον και θα εντείνουμε όλες τις προσπάθειες για περαιτέρω αύξηση της αποδοτικότητας και βελτίωση του κόστους σε όλη την επιχείρηση».

Οι μετοχές της Mercedes σημείωσαν πτώση 1% στη Φρανκφούρτη την Παρασκευή, ενώ έχουν υποχωρήσει περίπου 8% φέτος.

Η Porsche δήλωσε ότι εμμένει στις ετήσιες προβλέψεις της, ποντάροντας ότι η ζήτηση θα ανακάμψει τους τελευταίους μήνες του έτους. Η εταιρεία είχε μειώσει τις προοπτικές της τον Ιούλιο, λέγοντας ότι αναμένει να επιτύχει απόδοση επί των πωλήσεων έως και 15%.

Τα αποτελέσματα ήρθαν σε έντονη αντίθεση με την Tesla Inc. που είδε τις μετοχές της να σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων 11 ετών, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε εκπληκτικά ισχυρά κέρδη και περιθώρια κέρδους. Ο Αμερικανός κατασκευαστής προέβλεψε αυξημένες παραδόσεις στο τελευταίο τρίμηνο, ενώ η Mercedes δήλωσε ότι οι πωλήσεις της θα παραμείνουν σε παρόμοια επίπεδα.

Η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας έχει πλήξει σκληρά τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τη μείωση των πολυτελών δαπανών να επιβαρύνει τις παραγγελίες των Porsche και των high-end μοντέλων S-Class και Maybach της Mercedes. Η ύφεση στην Κίνα είχε ήδη αναγκάσει τη Mercedes να μειώσει τις προοπτικές πωλήσεων για το 2024 και να μειώσει τα προσαρμοσμένα περιθώρια κέρδους για τη μονάδα αυτοκινήτων της.

Η Porsche σχεδιάζει να συρρικνώσει το δίκτυο αντιπροσώπων της στην Κίνα για να μειώσει το κόστος, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Lutz Meschke στους δημοσιογράφους σε τηλεφωνική επικοινωνία. Η εταιρεία στοχεύει επίσης να περικόψει το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, είπε. Η Mercedes δεν διευκρίνισε πού θα γίνουν οι περικοπές της.

Και οι δύο εταιρείες λειτουργούν εργοστάσια στη Γερμανία, όπου το εργατικό και το ενεργειακό κόστος είναι σχετικά υψηλό. Επενδύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό στη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ενώ παράγουν τόσο ηλεκτρικά όσο και μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως το σπορ αυτοκίνητο Porsche 911.

Το ποσοστό κερδοφορίας της Mercedes στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι πιθανότατα το χαμηλότερο από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν οι πωλήσεις και η παραγωγή επλήγησαν από τις διακοπές κατά τα πρώτα στάδια της πανδημίας του κορονοϊού. Η εταιρεία δεν δημοσίευε στοιχεία μόνο για το περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τη διάσπασή της από την Daimler Truck, αντί να παρέχει ένα συνδυασμένο ποσοστό για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές κυριαρχούν στα EVs εκεί λόγω του χαμηλότερου κόστους παραγωγής τους, δήλωσε ο Meschke της Porsche. Ενώ ο οικονομικός διευθυντής δήλωσε ότι το τρίτο τρίμηνο ήταν το πιο αδύναμο του 2024, προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα θα παραμείνουν συμπιεσμένες και το επόμενο έτος.

«Δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι η Κίνα θα επανέλθει από τα επίπεδα που είδαμε προηγουμένως», δήλωσε ο Meschke.

Διαβάστε ακόμη

Microsoft: Φιλοδοξεί να γίνει το Netflix των video games με το νέο Call of Duty

Μολδαβία: Με το ένα πόδι στην ΕΕ και με το άλλο στη Ρωσία

Πωλούνται 100% ακριβότερα τα “πράσινα” διαμερίσματα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!