Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Κινεζικές IPO της ηλεκτροκίνησης: Η προσπάθεια των EV για αναζήτηση κεφαλαίων

Στην μεγαλύτερη IPO για φέτος στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, η κινεζική Horizon Robotics συγκέντρωσε κεφάλαια 696 εκατ. δολαρίων (ή 5,4 δισ. δολαρίων Χονγκ Κονγκ). Η εταιρεία είναι κατασκευάστρια μικροτσιπ για αυτόνομα οχήματα, που υποστηρίζεται από τις Alibaba, Baidu, BYD, Intel και Volkswagen, ωστόσο η κεφαλαιοποίησή της ήταν 23% χαμηλότερη από την αναμενόμενη στον τελευταίο χρηματοδοτικό γύρο τον Δεκέμβριο. Η Horizon Robotics δεν είναι η μόνη μεταξύ των κινεζικών startup ηλεκτρικών οχημάτων και ρομποτικών αυτόνομων οχημάτων που οδεύουν προς τις αγορές, σε μία προσπάθεια να συγκεντρώσουν ρευστό, ακόμη και αν δεν «πιάσουν» τα κεφάλαια που θα ήθελαν. Η επισφαλής κινεζική επενδυτική αγορά τις στρέφει πως τη δημόσια εγγραφή, καθώς η τελευταία τους προσφέρει επιπλέον την διαφάνεια για να προσελκύσουν ξένες επενδύσεις.

Ο Ντίκι Γουόνγκ, εκτελεστικός διευθυντής έρευνας στην Kingston Securities με έδρα το Χονγκ Κονγκ, αναφέρει πως ο ενθουσιασμός για την έννοια του αυτόνομου οχήματος είναι μία «προσωρινή μόδα». «Οι δημόσιες εγγραφές αφορούν λιγότερο τα χαρακτηριστικά της εταιρείας, και περισσότερο ένα διάχυτο συναίσθημα της αγοράς» υποστηρίζει.

Οι προοπτικές των κινεζικών εταιρειών έχουν ωστόσο περιοριστεί εξαιτίας της μείωσης του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης στην κίνα και των γεωπολιτικών εντάσεων που έχουν επιπτώσεις και στις πωλήσεις των κινεζικών προϊόντων σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Η Black Sesame, ανταγωνίστρια της Horizon, είχε 27% μικρότερη κεφαλαιοποίηση κατά την δική της IPO τον Αύγουστο.

«Μία ανακατανομή σε όλο τον τομέα βρίσκεται σε εξέλιξη… τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς υπάρχει αξιοσημείωτη υποχώρηση στο κεφάλαιο κίνησης των εισηγμένων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, το οποίο είναι κάτι που απασχολεί τους επενδυτές» αναφέρει ο Λι Τζινγκτάο, αναλυτής της Citic Securities.

Η κατασκευάστρια EV Hozon και άλλες start-up αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, όπως οι Zongmu και Minieye επίσης κατέθεσαν αιτήματα για IPO στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ φέτος.

Από την άλλη, η εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογίας αυτοκίνησης Momenta και οι εταιρείες robotaxi WeRide και Pony.ai πέτυχαν να πείσουν τις κινεζικές ελεγκτικές αρχές να τους επιτρέψουν να εισηχθούν στις ΗΠΑ. Η Pony.ai κατέθεσε αίτημα στο χρηματιστήριο του Nasdaq.

«Η κατάσταση θα είναι δύσκολη για τους νεοεισερχόμενους, ειδικά αυτούς που δεν έχουν εισηχθεί ακόμα. Η πίεση των ταμειακών ροών θα τους παρασύρει», εκτιμά ο Λι από την Citic Securities.

«Χρειάζονται συνεχή ροή μετρητών», δήλωσε ο αναλυτής της S&P Global Mobility, Λου Νταοκουάν, επισημαίνοντας τις σημαντικές απώλειες που καταγράφουν κάθε χρόνο οι νεοφυείς επιχειρήσεις.

Η στάση της κινεζικής κυβέρνησης απέναντι στον κλάδο αυτόνομης οδήγησης είναι «συνολικά θετική», πρόσθεσε ο Λου, σημειώνοντας ότι το Πεκίνο στοχεύει να επιτύχει μεγάλης κλίμακας παραγωγή αυτόνομων οχημάτων «επιπέδου 3» έως το 2025 και η τοπική αυτοδιοίκηση σε όλη τη χώρα επιδιώκει την ανάπτυξη των robotaxi στους δρόμους τους.

Διαβάστε επίσης

Πέντε dark, εορταστικά κοκτέιλ για να περάσετε το Halloween

Smartphones: Τεχνολογία αφής φέρνει επανάσταση στους τυφλούς

Πώς προτιμούν να μετακινούνται οι Αθηναίοι στην πόλη;

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!