Γ.Δ.
1390.49 +0,56%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
-0,71%
4.2
CENER
+2,99%
8.96
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,99%
2.5
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-1,22%
32.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.414
ΑΒΕ
+0,84%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,35%
3.27
ΑΛΦΑ
+1,52%
1.4005
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,65%
9.9
ΑΣΚΟ
+1,16%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+1,72%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+12,95%
6.98
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
+2,33%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,60%
1.665
ΒΙΟΣΚ
+3,50%
1.48
ΒΙΟΤ
-9,82%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,81%
17.16
ΔΑΑ
-1,40%
7.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-1,41%
11.88
ΔΟΜΙΚ
+1,14%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,07%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,19%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
1.464
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,25%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,58%
1.744
ΕΛΠΕ
-1,45%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+5,08%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,69%
1.722
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
+2,73%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+2,53%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,53%
1.919
ΕΧΑΕ
+0,47%
4.25
ΙΑΤΡ
+2,39%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,17%
0.292
ΙΛΥΔΑ
-3,54%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,02%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-1,19%
1
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.04
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
2.775
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,32%
1.56
ΚΟΡΔΕ
+0,49%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
1.092
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.63
ΚΡΙ
-2,16%
13.6
ΚΤΗΛΑ
-3,95%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,87%
0.93
ΛΑΒΙ
+2,33%
0.748
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,57%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,13%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-5,25%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.6
ΜΕΝΤΙ
-1,80%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
+4,75%
3.2
ΜΙΝ
+0,96%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,71%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,57%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,82%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.04
ΝΑΚΑΣ
+8,33%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,44%
0.908
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,46%
20.9
ΟΛΠ
+4,16%
28.8
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,75%
0.806
ΟΤΕ
+2,18%
15.5
ΟΤΟΕΛ
-2,64%
11.06
ΠΑΙΡ
-2,46%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
+2,68%
3.53
ΠΕΡΦ
+0,34%
5.94
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
8
ΠΛΑΘ
-1,09%
3.64
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
-0,73%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,60%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,66%
5.98
ΣΠΙ
+3,70%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.7
ΤΖΚΑ
+2,21%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,75%
0.224
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+5,00%
0.63

Κινεζικές IPO της ηλεκτροκίνησης: Η προσπάθεια των EV για αναζήτηση κεφαλαίων

Στην μεγαλύτερη IPO για φέτος στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, η κινεζική Horizon Robotics συγκέντρωσε κεφάλαια 696 εκατ. δολαρίων (ή 5,4 δισ. δολαρίων Χονγκ Κονγκ). Η εταιρεία είναι κατασκευάστρια μικροτσιπ για αυτόνομα οχήματα, που υποστηρίζεται από τις Alibaba, Baidu, BYD, Intel και Volkswagen, ωστόσο η κεφαλαιοποίησή της ήταν 23% χαμηλότερη από την αναμενόμενη στον τελευταίο χρηματοδοτικό γύρο τον Δεκέμβριο. Η Horizon Robotics δεν είναι η μόνη μεταξύ των κινεζικών startup ηλεκτρικών οχημάτων και ρομποτικών αυτόνομων οχημάτων που οδεύουν προς τις αγορές, σε μία προσπάθεια να συγκεντρώσουν ρευστό, ακόμη και αν δεν «πιάσουν» τα κεφάλαια που θα ήθελαν. Η επισφαλής κινεζική επενδυτική αγορά τις στρέφει πως τη δημόσια εγγραφή, καθώς η τελευταία τους προσφέρει επιπλέον την διαφάνεια για να προσελκύσουν ξένες επενδύσεις.

Ο Ντίκι Γουόνγκ, εκτελεστικός διευθυντής έρευνας στην Kingston Securities με έδρα το Χονγκ Κονγκ, αναφέρει πως ο ενθουσιασμός για την έννοια του αυτόνομου οχήματος είναι μία «προσωρινή μόδα». «Οι δημόσιες εγγραφές αφορούν λιγότερο τα χαρακτηριστικά της εταιρείας, και περισσότερο ένα διάχυτο συναίσθημα της αγοράς» υποστηρίζει.

Οι προοπτικές των κινεζικών εταιρειών έχουν ωστόσο περιοριστεί εξαιτίας της μείωσης του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης στην κίνα και των γεωπολιτικών εντάσεων που έχουν επιπτώσεις και στις πωλήσεις των κινεζικών προϊόντων σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Η Black Sesame, ανταγωνίστρια της Horizon, είχε 27% μικρότερη κεφαλαιοποίηση κατά την δική της IPO τον Αύγουστο.

«Μία ανακατανομή σε όλο τον τομέα βρίσκεται σε εξέλιξη… τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς υπάρχει αξιοσημείωτη υποχώρηση στο κεφάλαιο κίνησης των εισηγμένων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, το οποίο είναι κάτι που απασχολεί τους επενδυτές» αναφέρει ο Λι Τζινγκτάο, αναλυτής της Citic Securities.

Η κατασκευάστρια EV Hozon και άλλες start-up αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, όπως οι Zongmu και Minieye επίσης κατέθεσαν αιτήματα για IPO στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ φέτος.

Από την άλλη, η εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογίας αυτοκίνησης Momenta και οι εταιρείες robotaxi WeRide και Pony.ai πέτυχαν να πείσουν τις κινεζικές ελεγκτικές αρχές να τους επιτρέψουν να εισηχθούν στις ΗΠΑ. Η Pony.ai κατέθεσε αίτημα στο χρηματιστήριο του Nasdaq.

«Η κατάσταση θα είναι δύσκολη για τους νεοεισερχόμενους, ειδικά αυτούς που δεν έχουν εισηχθεί ακόμα. Η πίεση των ταμειακών ροών θα τους παρασύρει», εκτιμά ο Λι από την Citic Securities.

«Χρειάζονται συνεχή ροή μετρητών», δήλωσε ο αναλυτής της S&P Global Mobility, Λου Νταοκουάν, επισημαίνοντας τις σημαντικές απώλειες που καταγράφουν κάθε χρόνο οι νεοφυείς επιχειρήσεις.

Η στάση της κινεζικής κυβέρνησης απέναντι στον κλάδο αυτόνομης οδήγησης είναι «συνολικά θετική», πρόσθεσε ο Λου, σημειώνοντας ότι το Πεκίνο στοχεύει να επιτύχει μεγάλης κλίμακας παραγωγή αυτόνομων οχημάτων «επιπέδου 3» έως το 2025 και η τοπική αυτοδιοίκηση σε όλη τη χώρα επιδιώκει την ανάπτυξη των robotaxi στους δρόμους τους.

Διαβάστε επίσης

Πέντε dark, εορταστικά κοκτέιλ για να περάσετε το Halloween

Smartphones: Τεχνολογία αφής φέρνει επανάσταση στους τυφλούς

Πώς προτιμούν να μετακινούνται οι Αθηναίοι στην πόλη;

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!