THEPOWERGAME
Στην μεγαλύτερη IPO για φέτος στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, η κινεζική Horizon Robotics συγκέντρωσε κεφάλαια 696 εκατ. δολαρίων (ή 5,4 δισ. δολαρίων Χονγκ Κονγκ). Η εταιρεία είναι κατασκευάστρια μικροτσιπ για αυτόνομα οχήματα, που υποστηρίζεται από τις Alibaba, Baidu, BYD, Intel και Volkswagen, ωστόσο η κεφαλαιοποίησή της ήταν 23% χαμηλότερη από την αναμενόμενη στον τελευταίο χρηματοδοτικό γύρο τον Δεκέμβριο. Η Horizon Robotics δεν είναι η μόνη μεταξύ των κινεζικών startup ηλεκτρικών οχημάτων και ρομποτικών αυτόνομων οχημάτων που οδεύουν προς τις αγορές, σε μία προσπάθεια να συγκεντρώσουν ρευστό, ακόμη και αν δεν «πιάσουν» τα κεφάλαια που θα ήθελαν. Η επισφαλής κινεζική επενδυτική αγορά τις στρέφει πως τη δημόσια εγγραφή, καθώς η τελευταία τους προσφέρει επιπλέον την διαφάνεια για να προσελκύσουν ξένες επενδύσεις.
Ο Ντίκι Γουόνγκ, εκτελεστικός διευθυντής έρευνας στην Kingston Securities με έδρα το Χονγκ Κονγκ, αναφέρει πως ο ενθουσιασμός για την έννοια του αυτόνομου οχήματος είναι μία «προσωρινή μόδα». «Οι δημόσιες εγγραφές αφορούν λιγότερο τα χαρακτηριστικά της εταιρείας, και περισσότερο ένα διάχυτο συναίσθημα της αγοράς» υποστηρίζει.
Οι προοπτικές των κινεζικών εταιρειών έχουν ωστόσο περιοριστεί εξαιτίας της μείωσης του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης στην κίνα και των γεωπολιτικών εντάσεων που έχουν επιπτώσεις και στις πωλήσεις των κινεζικών προϊόντων σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Η Black Sesame, ανταγωνίστρια της Horizon, είχε 27% μικρότερη κεφαλαιοποίηση κατά την δική της IPO τον Αύγουστο.
«Μία ανακατανομή σε όλο τον τομέα βρίσκεται σε εξέλιξη… τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς υπάρχει αξιοσημείωτη υποχώρηση στο κεφάλαιο κίνησης των εισηγμένων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, το οποίο είναι κάτι που απασχολεί τους επενδυτές» αναφέρει ο Λι Τζινγκτάο, αναλυτής της Citic Securities.
Η κατασκευάστρια EV Hozon και άλλες start-up αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, όπως οι Zongmu και Minieye επίσης κατέθεσαν αιτήματα για IPO στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ φέτος.
Από την άλλη, η εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογίας αυτοκίνησης Momenta και οι εταιρείες robotaxi WeRide και Pony.ai πέτυχαν να πείσουν τις κινεζικές ελεγκτικές αρχές να τους επιτρέψουν να εισηχθούν στις ΗΠΑ. Η Pony.ai κατέθεσε αίτημα στο χρηματιστήριο του Nasdaq.
«Η κατάσταση θα είναι δύσκολη για τους νεοεισερχόμενους, ειδικά αυτούς που δεν έχουν εισηχθεί ακόμα. Η πίεση των ταμειακών ροών θα τους παρασύρει», εκτιμά ο Λι από την Citic Securities.
«Χρειάζονται συνεχή ροή μετρητών», δήλωσε ο αναλυτής της S&P Global Mobility, Λου Νταοκουάν, επισημαίνοντας τις σημαντικές απώλειες που καταγράφουν κάθε χρόνο οι νεοφυείς επιχειρήσεις.
Η στάση της κινεζικής κυβέρνησης απέναντι στον κλάδο αυτόνομης οδήγησης είναι «συνολικά θετική», πρόσθεσε ο Λου, σημειώνοντας ότι το Πεκίνο στοχεύει να επιτύχει μεγάλης κλίμακας παραγωγή αυτόνομων οχημάτων «επιπέδου 3» έως το 2025 και η τοπική αυτοδιοίκηση σε όλη τη χώρα επιδιώκει την ανάπτυξη των robotaxi στους δρόμους τους.
Διαβάστε επίσης
Πέντε dark, εορταστικά κοκτέιλ για να περάσετε το Halloween
Smartphones: Τεχνολογία αφής φέρνει επανάσταση στους τυφλούς
Πώς προτιμούν να μετακινούνται οι Αθηναίοι στην πόλη;