THEPOWERGAME
Ο Όμιλος Athenaeum Hotels εδραιώνεται στον κλάδο της φιλοξενίας με στοχευμένες επενδύσεις σε πολυτελή ακίνητα και αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Πιο πρόσφατη προσθήκη, το πέντε αστέρων The Athenaeum, στη συμβολή των οδών Καλλιρόης και Βουλιαγμένης, μια επένδυση που ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ. Στο τιμόνι του Ομίλου βρίσκεται η Παναγιώτα Κελέση και τα παιδιά της, Εύη και Χρήστος Βασιλάκης, οι οποίοι αθόρυβα και σεμνά έχουν καταφέρει τα τελευταία 7 χρόνια να αναπτύξουν 5 ξενοδοχειακές μονάδες στο κέντρο της Αθήνας. Ο γενικός διευθυντής της Athenaeum Hotels, Χρήστος Κουτσόπουλος, αποκαλύπτει στο powergame.gr πώς οι στρατηγικές τοποθετήσεις σε ακίνητα, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και η επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό αποτελούν τα θεμέλια της επιτυχημένης πορείας του Ομίλου, ενώ μοιράζεται και τα επόμενα βήματα για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς του στην ελληνική αγορά.
- Η νέα ξενοδοχειακή μονάδα The Athenaeum άνοιξε τις πόρτες της τον Μάιο και μέσα σε λίγους μήνες κατάφερε να συγκεντρώσει εξαιρετικά σχόλια. Ποιες στρατηγικές ακολουθήσατε για να επιτύχετε αυτήν την υψηλή ικανοποίηση πελατών από την αρχή της λειτουργίας του ξενοδοχείου;
Το ξενοδοχείο The Athenaeum ξεκίνησε τη λειτουργία του στα τέλη Μαΐου, έχοντας ως βασικό στόχο να προσφέρει υψηλής ποιότητας εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που θα εξασφαλίζουν στον επισκέπτη μία μοναδική αναβαθμισμένη εμπειρία διαμονής στην καρδιά της πρωτεύουσας. Καθώς ο Όμιλος Athenaeum Hotels πρεσβεύει μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία λειτουργίας, πρώτη μας μέριμνα ήταν να στελεχώσουμε το ξενοδοχείο με επαγγελματίες που έχουν ταλέντο, εμπειρία και εξιδεικευμένη γνώση στον τομέα της φιλοξενίας, αξιοποιώντας και αναβαθμίζοντας υπάρχον προσωπικό που εργαζόταν ορισμένα χρόνια στον Όμιλο, αλλά και νέα στελέχη που διέθεταν το απαραίτητο προφίλ. Επιπρόσθετα, έχοντας ως στόχο να εξελίσσουμε συνεχώς την ποιότητα των υπηρεσιών μας και να επενδύουμε στους ανθρώπους μας, διοργανώνουμε τακτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια προκειμένου να υιοθετήσουν όλοι το όραμα του Ομίλου για την επίτευξη προσφοράς αυθεντικής ελληνικής φιλοξενίας μέσω της ομαδικής και αρμονικής συνεργασίας μεταξύ των τμημάτων και των συνεργατών. Στις προτεραιότητές μας, επίσης, ήταν να μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας έναν χώρο με εντυπωσιακή θέα στην πόλη, που να μπορούν να απολαμβάνουν ένα μοναδικό πρωινό μπουφέ, το οποίο φροντίσαμε να εμπλουτίσουμε με πάνω από 120 κωδικούς, ώστε να καλύπτονται όλα τα γούστα και οι διατροφικές ανάγκες, δίνοντας βάση στην προώθηση ελληνικών συνταγών και φρέσκων ελληνικών πρώτων υλών από μικρούς παραγωγούς. Παράλληλα στον ίδιο χώρο, στο Pasithea Rooftop Bar Restaurant, τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, οι επισκέπτες μας μπορούν να απολαύσουν γεύμα ή δείπνο επιλέγοντας δημιουργικά πιάτα από ένα μενού που προβάλλει γνωστές συνταγές της ελληνικής κουζίνας με μία πιο φρέσκια οπτική, συμβάλλοντας στην περαιτέρω αναβάθμιση της εμπειρίας διαμονής τους. Θα ήθελα επίσης να σημειώσω ότι η στρατηγική τοποθεσία του ξενοδοχείου, που ήταν και ένας από τους λόγους που επιλέξαμε να προχωρήσουμε στην επένδυση του συγκεκριμένου κτιρίου στην καρδιά της Αθήνας, δίπλα στο εμπορικό κέντρο, αλλά και στα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης, αποτελεί μία σημαντική στρατηγική απόφαση, που συμβάλλει θετικά στην αυξημένη ικανοποίηση των πελατών μας. Θα ήθελα, επίσης, να τονίσω τη σημαντική επένδυση που πραγματοποιήσαμε στον εξοπλισμό, στις εγκαταστάσεις και στο interior design του ξενοδοχείου, επιλέγοντας έπιπλα διακεκριμένων σχεδιαστών και διεθνώς αναγνωρισμένων brands, καθώς και ακριβά υλικά κατασκευής υψηλής ποιότητας και αντοχής. Παράλληλα, θέλοντας να αναβαθμίσουμε περαιτέρω την εμπειρία διαμονής των επισκεπτών μας, επιλέξαμε να κοσμούν τους κοινόχρηστους χώρους και τα δωμάτια του ξενοδοχείου The Athenaeum εντυπωσιακά και καλαίσθητα έργα τέχνης καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων εικαστικών.
- Ο Όμιλος Athenaeum Hotels διαχειρίζεται πέντε ξενοδοχεία στην Αθήνα. Πώς εξελίχθηκαν οι πληρότητες των ξενοδοχειακών σας μονάδων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την περίοδο του χειμώνα;
Ο Όμιλος Athenaeum Hotels διαθέτει 2 ξενοδοχεία στη Λεωφόρο Συγγρού, το Athenaeum Grand και το Athenaeum Smart, ένα ξενοδοχείο στην Πειραιώς το Athenaeum Eridanus, ένα ξενοδοχείο στο Μεταξουργείο το Athenaeum K29 και το καινούριο 5* The Athenaeum στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης απέναντι από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός. Τα υψηλά νούμερα επισκεψιμότητας που σημείωσε φέτος το καλοκαίρι η Αθήνα είχαν θετικό αντίκτυπο στις πληρότητες όλων των ξενοδοχείων του Ομίλου Athenaeum Hotels, σημειώνοντας συνολικά μία αύξηση περίπου 15% συγκριτικά με πέρυσι. Το φθινόπωρο ξεκίνησε εξίσου δυναμικά, σημειώνοντας πολύ υψηλές πληρότητες στις περισσότερες ημερομηνίες και η θετική αυτή πορεία αναμένεται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες.
- Ποιο είναι το προφίλ του βασικού target group πελατών σας; Σκοπεύετε να επεκταθείτε σε νέες αγορές ή να προσελκύσετε διαφορετικά είδη πελατών στο μέλλον;
Το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών των ξενοδοχείων μας τους καλοκαιρινούς μήνες προήλθε από τις παραδοσιακές αγορές, που είναι η Αγγλία, το Ισραήλ, η Ελλάδα, η Αυστραλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Κύπρος με «ναυαρχίδα» φέτος την Αμερική η οποία συνεχίζει την αυξητική δυναμική της και τους φθινοπωρινούς μήνες. Το mix των πελατών μας περιλαμβάνει όλα τα είδη, τόσο μεμονωμένους πελάτες business και leisure όσο και groups αλλά και εταιρείες που διοργανώνουν εταιρικά events με συνδυασμό ενοικίασης αίθουσας μαζί με διαμονή. Αναφορικά με την επέκταση σε νέες αγορές, θα ήθελα να σημειώσω ότι μελετάμε τις παγκόσμιες και εγχώριες εξελίξεις και τις βραχυπρόθεσμες αλλά και μακροπρόθεσμες τάσεις της αγοράς και εξετάζουμε το ενδεχόμενο στόχευσης σε καινούργιες χώρες, μία εκ των οποίων είναι και η ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας.
- Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια της κατασκευής και της έναρξης λειτουργίας του The Athenaeum; Πώς τις ξεπεράσατε;
Διαθέτοντας ο Όμιλος Athenaeum Hotels πρότερη εμπειρία κατασκευής και ανοίγματος 3 άλλων ξενοδοχείων και έχοντας μακροχρόνιες συνεργασίες από τον κατασκευαστικό τομέα με εξιδεικευμένους επαγγελματίες, θα έλεγα ότι δεν συναντήσαμε ιδιαίτερες προκλήσεις στην κατασκευή, πέραν της προσπάθειας να είμαστε συνεπείς με τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που είχαν οριοθετηθεί για έναρξη λειτουργίας του ξενοδοχείου μέσα στον Μάιο. Επιπλέον, το έμπειρο και καταρτισμένο προσωπικό του Ομίλου συνέβαλε στην ομαλή έναρξη λειτουργίας όλων των τμημάτων του ξενοδοχείου, αντιμετωπίζοντας με ευελιξία τις όποιες προκλήσεις εμφανίστηκαν.
- Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για τις επενδύσεις του Ομίλου στον τομέα της ανακαίνισης και του εκσυγχρονισμού των ξενοδοχείων σας; Ποιο ήταν το ύψος της επένδυσης για το The Athenaeum και τι περιελάμβανε;
Στον Όμιλο Athenaeum Hotels επενδύουμε συνεχώς στην αναβάθμιση και ανανέωση των εγκαταστάσεων των ξενοδοχείων μας, προκειμένου να διατηρούμε ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας στη διαμονή που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας. Για τη δημιουργία του νέου ξενοδοχείου The Athenaeum και την πλήρη μετατροπή υπάρχοντος 6ώροφου κτιρίου, η επένδυση υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια ευρώ.
- Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι σας για την επόμενη πενταετία όσον αφορά την επέκταση του Ομίλου Athenaeum Hotels; Υπάρχουν σχέδια για νέα ξενοδοχεία ή για περαιτέρω επενδύσεις στον υπάρχοντα ξενοδοχειακό στόλο;
Ο όμιλος Athenaeum Hotels είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος ξενοδοχειακός Όμιλος, ο οποίος μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 7 ετών έχει επιτύχει να διαθέτει στο portfolio του 5 ξενοδοχεία στην Αθήνα, όλα περιμετρικά της Ακρόπολης και τα περισσότερα με μοναδική θέα, πράγμα που τον καθιστά, σε αριθμό ξενοδοχείων, τον νο 1 όμιλο ξενοδοχείων στην καρδιά της πρωτεύουσας. Υπάρχουν συνεχώς επαγρύπνηση και συζητήσεις για νέες επενδύσεις, ωστόσο πριν από κάθε επόμενο βήμα προηγείται πάντα μία εκτεταμένη μελέτη και πολυεπίπεδη αξιολόγηση όλων των στοιχείων και παραγόντων, προκειμένου αυτό να καταστεί επιτυχημένο και να είναι σε γερές βάσεις.
- Με δεδομένο ότι τα ξενοδοχεία σας βρίσκονται σε κεντρικές τοποθεσίες της Αθήνας, ποια είναι η στρατηγική σας για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί στην αγορά, ιδίως με την αύξηση των boutique hotels και των βραχυχρόνιων μισθώσεων;
Πράγματι, η συνεχής αύξηση των καταλυμάτων βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τις πληρότητες των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας. Όπως ανέφερα και παραπάνω, επειδή είναι προτεραιότητά μας να προσφέρουμε προσωποποιημένη εξυπηρέτηση πελατών υψηλών προδιαγραφών, έχουμε επιλέξει μία ομάδα ανθρώπων που καθημερινά προσφέρουν αγάπη και πάθος στον τομέα της φιλοξενίας που υπηρετούν, πράγμα που αποτελεί και το πιο σημαντικό added value για να έχει ένας επισκέπτης μία αξέχαστη εμπειρία διαμονής. Επιπλέον, μεγάλο εύρος των επισκεπτών της Αθήνας έχει πιο σύνθετες απαιτήσεις, αναζητώντας καταλύματα που να του προσφέρουν, πέρα από διαμονή, και την άνεση ενός συνδυασμού υπηρεσιών και εγκαταστάσεων, όπως εστιατόρια, wellness και λοιπά που δεν προσφέρονται από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπ’ όψιν ότι οι περισσότεροι τουρίστες επιλέγουν το κατάλυμα διαμονής τους βάσει των αξιολογήσεων σε γνωστές online πλατφόρμες κρατήσεων, όσες ξενοδοχειακές μονάδες πετύχουν το στοίχημα να διατηρηθούν ψηλά στις βαθμολογίες ικανοποίησης πελατών με συνέπεια, συνδυαστικά και με την προσφορά υπηρεσιών και σύγχρονων εγκαταστάσεων, θα είναι σταθερά στις πρώτες προτιμήσεων των επισκεπτών της Αθήνας, αντιμετωπίζοντας πιο ήπια τις προκλήσεις από το φαινόμενο της αύξησης των καταλυμάτων βραχυχρόνιων μισθώσεων.
- Πώς αξιολογείτε τη συμβολή του τουριστικού τομέα στην οικονομία της χώρας μετά την πανδημία και ποιες θεωρείτε ότι είναι οι μεγαλύτερες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις για τα ξενοδοχεία πόλεων στην Ελλάδα σήμερα;
Ο τουριστικός τομέας αποτελεί, με βάση τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, το 13% του ΑΕΠ της χώρας, αποτελώντας τη ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας, καταφέρνοντας να ανακάμπτει συνεχώς από τις δύσκολες προκλήσεις των τελευταίων ετών. Υπάρχουν σίγουρα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για τα ξενοδοχεία πόλεων, με την επέκταση της τουριστικής περιόδου, την τεχνολογική αναβάθμιση υπηρεσιών, την επένδυση στην επίτευξη αριστείας, την εξυπηρέτηση πελατών μέσω συντονισμένου πλάνου εκπαιδεύσεων του προσωπικού, τη δημιουργία κινήτρων για την έλξη περισσότερων νέων στον κλάδο και τη συμβολή των ξενοδοχείων στην επίτευξη βιώσιμου τουρισμού. Ωστόσο, είναι σημαντικές και οι προκλήσεις, όπως η αστάθεια του εγχώριου φορολογικού περιβάλλοντος, η έλλειψη επαρκούς καταρτισμένου προσωπικού, οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, η έλλειψη συντονισμένων δράσεων των κρατικών φορέων σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για την αναβάθμιση των υποδομών της Αθήνας, ώστε να καταστεί ένας από τους πιο δημοφιλείς αστικούς προορισμούς, και η έκρυθμη εμπόλεμη κατάσταση σε γειτονικές μας χώρες. Η αλήθεια είναι ότι οι προκλήσεις των τελευταίων ετών έχουν αναπτύξει ένα υψηλό επίπεδο ανθεκτικότητας στον τουριστικό κλάδο και στους ανθρώπους που τον στελεχώνουν, οι οποίοι έχουν αποκτήσει γρήγορα αντανακλαστικά, ώστε να αντεπεξέρχονται με επιτυχία στις όποιες δυσκολίες και να μετατρέπουν τελικά τις προκλήσεις σε ευκαιρίες. Σύμμαχο στις όποιες προκλήσεις αποτελεί εξάλλου και ο αδιαμφισβήτητος φυσικός, ιστορικός και πολιτισμικός πλούτος της χώρας μας, καθιστώντας τη σταθερά έναν από τους πιο θελκτικούς προορισμούς στον κόσμο.
Διαβάστε επίσης
ΤτΕ: Αυξήθηκαν κατά 2,32 δισ. οι καταθέσεις τον Σεπτέμβριο
Μενέντεζ: Η πολύκροτη υπόθεση ξανανοίγει λόγω της σειράς του Netflix
Πώς η AI θα αλλάξει το ενεργειακό σύστημα