THEPOWERGAME
Φέτα από τα Καλάβρυτα και την Αμφιλοχία. Γραβιέρα από τη Νάξο και τον Μυλοπόταμο Ρεθύμνου Κρήτης. Πατάτα από τη Νάξο. Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από τη Μεσσηνία και τη Σητεία Λασιθίου Κρήτης. Ξινομυζήθρα από τον Μυλοπόταμο Ρεθύμνου. Τοματάκι και φάβα από τη Σαντορίνη. Κορινθιακή σταφίδα Βοστίτσα από την Αιγιάλεια. Λευκό κρασί Ασύρτικο από τη Σαντορίνη. Ερυθρό Αγιωργίτικο από τη Νεμέα.
Για πρώτη φορά στα χρονικά 11 συνεταιρισμοί ενώνουν δυνάμεις υπό την ομπρέλα της «Νέας ΠΑΣΕΓΕΣ» και εντάσσουν 16 προϊόντα τους (Ονομασίας Προέλευσης και Γεωγραφικής Ένδειξης – ΠΟΠ και ΠΓΕ) σ’ ένα «καλάθι» που θα «ταξιδέψει» σ’ όλη την Ελλάδα, μέσω διαδικτύου αλλά και σε φυσική μορφή, προβάλλοντας την ασύγκριτης ποιότητας ελληνική παραγωγή.
«Δεν μπορεί η Ελλάδα, σε μεγάλο βαθμό, να μην ξέρει τι τρώει κι από πού, αυτό πρέπει να το αλλάξουμε», δηλώνει με νόημα στο powergame.gr, ο πρόεδρος της «Νέας ΠΑΣΕΓΕΣ», κ. Παύλος Σατολιάς και αναδεικνύει το γεγονός ότι για «πρώτη φορά συνεταιριστικό σχήμα προβάλλει ταυτόχρονα προϊόντα ΠΟΠ-ΠΓΕ και συνεταιριστικά, τα οποία αποτελούν στην κυριολεξία «μικρούς θησαυρούς», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά.
«Μικροί Θησαυροί της Ευρώπης», είναι άλλωστε ο τίτλος του προγράμματος που υλοποιούν οι 11 συνεταιρισμοί μέσω της «Νέας ΠΑΣΕΓΕΣ» στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων προώθησης με το σλόγκαν: “Enjoy, it’s from Europe” (Απολαύστε, είναι από την Ευρώπη»).
Στα σούπερ μάρκετ, το διαδίκτυο και το μετρό
Το πρόγραμμα είναι 3ετούς διάρκειας, έχει προϋπολογισμό 300 χιλ. ευρώ και προβλέπει δράσεις όπως τοποθέτηση και προβολή του «καλαθιού» σε μεγάλη αλυσίδα ελληνικού super market, καμπάνια μέσω των μέσων ενημέρωσης και των social media, προβολή του καλαθιού στο μετρό της Αθήνας, ενώ σκέψεις υπάρχουν και για την διοργάνωση εκδήλωσης στο Ζάππειο.
Προώθηση του «καλαθιού» σε Γαλλία – Γερμανία
Παράλληλα, το «καλάθι» πρόκειται να «ταξιδέψει» και σε αγορές του εξωτερικού, με την ίδια ή ενδεχομένως και διαφοροποιημένη μορφή, ήτοι τη συμπερίληψη και νέων προϊόντων, καθώς η «Νέα ΠΑΣΕΓΕΣ» υπέβαλε αίτηση και σ\τα προγράμματα προώθησης προϊόντων στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης έτους 2021, τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν από το 2022. Πρώτος στόχος οι αγορές της Γερμανίας και της Γαλλίας, ενώ βούληση είναι να υπάρξει και συνέχεια.
Οι 11 συνεταιρισμοί
Όσον αφορά στο πως επελέγησαν τα συγκεκριμένα προϊόντα, ο κ. Σατολιάς εξηγεί ότι καλύπτουν τις τρεις βασικές κατηγορίες ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων, ελαιόλαδο, τυροκομικά-γαλακτοκομικά και κρασί, μαζί με άλλα δυναμικά προϊόντα όπως η σταφίδα και η φάβα.
Όσον αφορά στους 11 συνεταιρισμούς, ο κ. Π. Σατολιάς διευκρινίζει ότι πρόκειται για αυτούς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της «Νέας ΠΑΣΕΓΕΣ» με την δέσμευση να συνεισφέρουν το 30% της ίδιας δαπάνης, που απαιτείται για την υλοποίηση του προγράμματος.
«Οι συνεταιρισμοί μας αποτελούν τον σημαντικότερο πυλώνα του αγροτικού τομέα και διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του. Το πετυχαίνουν με την πολυποίκιλη δράση τους και με την έμπρακτη στήριξη των αγροτών μας. Το πρόγραμμα μας καλεί να τους γνωρίσουμε, να τους αξιώσουμε και να τους διαδώσουμε», δηλώνει.
Οι 11 Αγροτικοί Συνεταιρισμοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι οι εξής:
- Αγροτικός Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων (Φέτα Καλαβρύτων)
- Αγροτικός Συνεταιρισμός «Αμφιλοχίας Γη» (Φέτα ΑΜΦΙΓΑΛ)
- Αγροτικός Ελαιοκομικός Συνεταιρισμός Ζάκρου (Ελαιόλαδο Λασιθίου Κρήτης)
- Αγροτικός Ελαιοκομικός Συνεταιρισμός Κουτσουρά Ν Λασιθίου (Ελαιόλαδο και Ελιές)
- Αγροτικός Ελαιοκομικός Συνεταιρισμός Στέρνας (Ελαιόλαδο)
- Αγροτικός Ελαιουργικός Συνεταιρισμός Μικρής Μαντινείας και Αβίας (ελαιόλαδο Καλαμάτα Αβία)
- Οινοποιητικός Συνεταιρισμός Νεμέας (ποικιλία Αγιωργίτικου)
- Παναιγιάλειος Ένωση Συνεταιρισμών (Κορινθιακή σταφίδα)
- Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών προϊόντων – Santo (Κρασιά, φάβα, τοματάκι)
- Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου (Πατάτα και Γραβιέρα Νάξου)
- Αγροτικός Συνεταιρισμός Μυλοποτάμου (ελαιόλαδο και τυριά).