THEPOWERGAME
Σε νέα πανελλαδική 48ωρη απεργία στα πλοία προχωρεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ). Η απεργιακή κινητοποίηση αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας. Οι ναυτεργατικές οργανώσεις πραγματοποίησαν την Τετάρτη (23/10) συγκεντρώσεις στο λιμάνι του Πειραιά και ενημερωτικές συσκέψεις στα πλοία της ακτοπλοΐας.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι πέραν του θέματος που αφορά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς, όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο, από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο. Και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να καταργηθεί ο νόμος Ν. 4150 που διέπει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
Γιατί γίνεται η νέα απεργία στα πλοία
«Η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στα 350 ευρώ» είχε επισημάνει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ δήλωσε επίσης ότι κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, παρά το γεγονός ότι τα ναυτεργατικά σωματεία προχώρησαν σε ελέγχους που αφορούν παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων, με προεξάρχουσα τις ειδικότητες των θαλαμηπόλων, των μαγείρων και των οικονομικών αξιωματικών, υπάρχουν αυτήν τη στιγμή εταιρείες που οφείλουν χρήματα από υπερωριακή απασχόληση.
Δήλωσε επίσης, ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας, ως προς τα θέματα αυτά τηρεί προς το παρόν σιγή ιχθύος» και ότι έχει ζητηθεί ήδη συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη.
Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ ζητά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, με αυξήσεις 12%, ενώ οι ακτοπλόοι αντιπρότειναν 3%. Η νέα κινητοποίηση της ΠΝΟ έχει ως αποτέλεσμα τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια για 48 ώρες ακόμη.
Διαβάστε επίσης
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Πώς προχωρά η συμφωνία εξαγοράς από τη Masdar
Ten Brinke: Tα έργα των 400 εκατ. και η διπλή επένδυση στο Ελληνικό
ΣΕΕΠΕ: Δεν λειτουργούν τα συστήματα εισροών εκροών στα πρατήρια