THEPOWERGAME
Τεράστιο είναι το μέγεθος της αποεπένδυσης στον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ στην τελευταία 15ετία, δήλωσε ο Αθ. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής, πρόεδρος της Hellenic Train και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Με τα γιγαντωμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος και, την έλλειψη μεγάλων υποδοχέων logistics, η Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει παγκόσμιος παίκτης στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Από το βήμα του 2ου South East Connectivity Forum, ο καθηγητής Ζηλιασκόπουλος επισήμανε ότι η Ελλάδα αφενός άργησε πολύ να κάνει τα πρώτα οργανωμένα βήματα στον κλάδο των logistics, αφού ο πρώτος νόμος ψηφίσθηκε το 2014 και, αφ’ ετέρου, η ανάπτυξη σκοντάφτει στις καθυστερήσεις στη δημιουργία μεγάλων, κυρίως, 3P Logistics Centers, αλλά και για την εξυπηρέτηση , έστω, μόνο συγκεκριμένων ομίλων.
«Η εφοδιαστική αλυσίδα της Ελλάδας έχει κάνει αρκετά βήματα αλλά δεν είμαστε ακόμη εκεί που θέλουμε και πρέπει να είμαστε, για να γίνουμε κομμάτι της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, το 22013, η Ελλάδα ήταν στην 68η θέση του Logistics Performance Index και το 2023, κατακτήσαμε την 19η θέση. Αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη οφείλεται στις ιδιωτικοποιήσεις λιμένων, στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών, στη βελτίωση των διαδικασιών στα τελωνεία».
«Όμως», πρόσθεσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, «για να γίνει η Ελλάδα διεθνής παίκτης στα logistics, θα πρέπει να μπει στην πρώτη δεκάδα του L.P.I. , μαζί με χώρες όπως η Ολλανδία, η Σιγκαπούρη, η Γερμανία), χώρες που έχουν πολιτική για τα logistics αλλά και συνδέσεις με την ενδοχώρα».
Ο ελληνικός κλάδος logistics χρειάζεται συγκεκριμένα πράγματα για να αναπτυχθεί: Πολιτική βούληση από την πλευρά της κυβέρνησης για να υποστηριχθεί , αλλά και «μεγαλύτερη ενεργοποίηση από πλευράς του ιδιωτικού τομέα που τείνει να είναι ως και σήμερα, εσωστρεφής με τις εταιρείες logistics να μη παρακολουθούν την ανάπτυξη των λιμανιών».
Το τρίτο πολύ μεγάλο εμπόδιο για την ανάπτυξη των ελληνικών logistics, είναι η κατάσταση του σιδηροδρόμου. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος, είναι θύμα μίας τεράστιας αποεπένδυσης, της τάξης των 60 εκατ. κάθε χρόνο, από την εποχή εκδήλωσης της οικονομικής κρίσης.
«Η χρηματοδότηση του σιδηροδρόμου, μειώθηκε δραματικά και κάθετα, καθώς από τα 120 εκατ. ευρώ που διατίθεντο, κάθε χρόνο, για τη συντήρηση του ΟΣΕ, απότομα το ποσό αυτό μειώθηκε στα 45 εκατ., για σειρά ετών, αφού μόλις την τελευταία χρονιά η χρηματοδότηση αυξήθηκε στα 75 εκατ. ευρώ».
Ειδικά σε ότι αφορά στη δημιουργία μεγάλων logistics hubs, o κ. Ζηλιασκόπουλος εκτίμησε ότι μετά από αδράνεια πολλών ετών, στο επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να υλοποιούνται έως και 5-6 σημαντικά projects, με δύο από αυτά να προωθούνται από το ΤΑΙΠΕΔ. Ένα από τα μεγάλα projects είναι το «Θριάσιο 1» των Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (σ.σ. στην Επιτροπη Ανταγωνισμού), ενώ υπάρχει και το επίσης πολύ μεγάλο έργο για το «Θριάσιο 2». Επίσης, είναι το Κέντρο που κάνει η Streem Global στην Ελευσίνα, το hub του ομίλου Fourlis για τα ΙΚΕΑ, στον Ασπρόπυργο και, το κέντρο logistics που θα δημιουργηθεί στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, στη Θεσσαλονίκη.
Τέλος, ο κ. Ζηλιασκόπουλος, έδωσε ευρωπαϊκή διάσταση στο στόχο ανάπτυξης του ελληνικού κλάδου logistics, σημειώνοντας ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και, ο νέος Επίτροπος Μεταφορών, ο κ. Τζιτζικώστας, θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να επιλυθεί το μεγάλο πρόβλημα που λέγεται ακυβερνησία των πανευρωπαϊκών διαδρόμων ΙV, VII ( Δούναβης) και ο Διάδρομος Χ, από Θεσσαλονίκη, Βόρεια Μακεδονία, Σερβία, Σάλτσμπουργκι.
Διαβάστε επίσης
Eurostat: Στο 163,9% του ΑΕΠ το δημόσιο χρέος της Ελλάδας
Playboy: Ο γιος του Χιου Χέφνερ δίνει 100 εκατ. για το brand
Πυρηνική ενέργεια: Η Ελλάδα μελετά τις νέες τεχνολογίες “χωρίς να βιάζεται”