THEPOWERGAME
Σημαντική αύξηση στην επιβατική κίνηση, τόσο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», όσο και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, που διαχειρίζεται η Fraport Greece, σημειώθηκε το 2023, με τις προβλέψεις για το 2024 να παραμένουν αισιόδοξες, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του 28ου ετήσιου North America/Central Europe Airport Issues Conference (IAAE), που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Οι τοποθετήσεις του διευθύνοντος συμβούλου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννη Παράσχη, και του γενικού διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργου Βήλου, έδωσαν ένα σαφές στίγμα για την ισχυρή δυναμική των ελληνικών αεροδρομίων και τη στρατηγική τους για το μέλλον.
ΔΑΑ: Άνοδος 25% στην επιβατική κίνηση
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο στην επιβατική κίνηση, με τον Γιάννη Παράσχη να δηλώνει ότι φέτος σημειώθηκε αύξηση 25% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Συγκεκριμένα, το 2023 σημειώθηκε αύξηση 10% σε σχέση με το 2019, ενώ το 2024 αναμένεται επιπλέον άνοδος 15%. Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας προβλέπεται να διαχειριστεί περισσότερους από 31,5 εκατομμύρια επιβάτες φέτος, αριθμός που ξεπερνά τα 25,57 εκατομμύρια του 2019.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στις αγορές της Αμερικής και του Καναδά, με τις οποίες οι απευθείας πτήσεις έχουν ενισχυθεί σημαντικά. Η επιβατική κίνηση από τις ΗΠΑ έχει αυξηθεί κατά 51% σε σχέση με το 2019, με το αεροδρόμιο να συνδέεται με 82 πτήσεις εβδομαδιαίως το καλοκαίρι του 2024, σε σύγκριση με 67 το 2023. Παράλληλα, η καναδική αγορά κατέγραψε αύξηση 32%, με περισσότερους από 200.000 ταξιδιώτες να επισκέπτονται την Ελλάδα το 2023.
Στρατηγικά σχέδια του ΔΑΑ περιλαμβάνουν επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ στην επόμενη πενταετία, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας κατά 30%.
Η δυναμική των περιφερειακών αεροδρομίων
Η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece αναμένεται να κλείσει το 2024 με 35,9 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6% σε σύγκριση με το 2023, όπως ανέφερε ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρείας. Η ενίσχυση των απευθείας συνδέσεων έχει αυξήσει τη διεθνή κίνηση στο 80% της συνολικής επιβατικής κίνησης, έναντι 73% το 2016.
Το αεροδρόμιο της Ρόδου παραμένει το πιο δημοφιλές, με σχεδόν 6 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 12,4%, ενώ η Θεσσαλονίκη και η Κέρκυρα ακολουθούν με 5,7 εκατ. και 3,9 εκατ. επιβάτες αντίστοιχα. Το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο με 15,7%, ενώ μόνο η Μύκονος και η Καβάλα παρουσίασαν μειώσεις στην κίνηση, κατά 2,3% και 5,5% αντίστοιχα.
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελεί πλέον κύριο στόχο, με τους μήνες της «shoulder season» να εμφανίζουν σημαντικές αυξήσεις στην κίνηση. Για παράδειγμα, οι μήνες Μάρτιος και Απρίλιος 2023 σημείωσαν αύξηση 12,7% και 15,5% αντίστοιχα σε σχέση με το 2019, ενώ τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο 2023 προστέθηκαν επιπλέον 559.000 επιβάτες, με ποσοστιαίες αυξήσεις 26,2% και 17,7% αντίστοιχα.
Η στρατηγική για το 2025
Οι αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν ήδη σχέδια επέκτασης των δρομολογίων τους για το 2025. Η American Airlines θα προσθέσει τη Charlotte ως νέο προορισμό, ενώ η Delta Airlines και η United Airlines θα αυξήσουν τις πτήσεις τους προς την Αθήνα, ενισχύοντας περαιτέρω την αμερικανική αγορά. Επίσης, η Norse θα αυξήσει τη χωρητικότητά της προς τη Νέα Υόρκη κατά 12%.
Οι ενέργειες αυτές αποδεικνύουν τη στρατηγική στόχευση της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας να διατηρήσει και να ενισχύσει τις διεθνείς συνδέσεις, ενισχύοντας την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Διαβάστε επίσης
BRICS vs ΔΝΤ: Η μάχη για την παγκόσμια κυριαρχία
Playboy: Ο γιος του Χιου Χέφνερ δίνει 100 εκατ. για το brand
Πυρηνική ενέργεια: Η Ελλάδα μελετά τις νέες τεχνολογίες “χωρίς να βιάζεται”