THEPOWERGAME
Για τη νοθεία στα καύσιμα μίλησε η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 . «Εγώ θέλω να σας πω ότι είναι μια πολύ παλιά ιστορία για πειραγμένες αντλίες» τόνισε αρχικά η Μαρία Ζάγκα, για το εύρημα της έρευνας του ΕΜΠ, ότι το 27% των πρατηρίων καυσίμων έχουν πειραγμένες αντλίες.
«Όσο πιο ακριβά ανεβαίνει η τιμή της βενζίνης, τόσο μεγαλώνει η παραβατικότητα. Όταν το 60% στην βενζίνη την αμόλυβδη είναι ειδικός φόρος, έρχονται οι άλλοι από απέναντι και λέει, τι στεναχωριέστε, εδώ ελάτε, τσάμπα πράμα. Ποιο είναι το τσάμπα πράμα; Να υπάρχουν τιμές στην αγορά κάτω από τη χονδρική τιμή των δύο διυλιστηρίων, κάτω από την τιμή κόστους. Αυτό είναι το τραγικό» ανέφερε η κ. Ζάγκα.
Σχολιάζοντας το επιχείρημα που ακούγεται από πρατηριούχους ότι οι χαμηλές τιμές οφείλονται σε απόθεμα που έχει αγοραστεί φθηνότερα πριν τις όποιες αυξήσεις, η κ. Ζάγκα είπε χαρακτηριστικά «σωπάστε καλέ Παναγία μου, θα δουλέψουν και εμάς; Άντε, δουλεύουν τον καταναλωτή που δεν ξέρει. Εμάς όχι».
«Εμένα με ενοχλεί πάρα πολύ αυτό το πράγμα, γιατί είναι μια ιστορία που όσο πάει χειροτερεύει και χειροτερεύει. Γιατί; Γιατί το καύσιμο στην Ελλάδα είναι ακριβό. Ό,τι είναι ακριβό πάντα το παρεμπόριο μπαίνει μέσα, εισχωρεί με διάφορες δικαιολογίες. Θα μου πείτε και τι να κάνει ο καταναλωτής. Όταν βγαίνω και φωνάζω τιμές πάνω από 1,70 και υπάρχουν τιμές 1,60. Είναι δυνατόν τα ελεγκτικά όργανα να μην το βλέπουν; Έχουμε το Παρατηρητήριο τιμών. Όπου μπαίνει κανείς και βλέπει τη χονδρική τιμή των διυλιστηρίων, βλέπει πόσο πουλάει ο καθένας. Είναι υποχρεωμένοι λοιπόν τα ελεγκτικά όργανα να μπαίνουν και να τσεκάρουν τις τιμές. Έχουμε ακόμα το πλαφόν, μην το ξεχνάτε. Ό, τι κερδίζαμε ως ποσοστό κέρδους τέλη Αυγούστου του 2021 το ίδιο κερδίζουμε και τώρα. Εκεί γίνονται έλεγχοι. Το δύσκολο είναι στην παραβατικότητα. Εκεί είναι ο κόμπος που δεν μπορεί να πάει παρακάτω το χτένι. Γιατί εμείς ζητάμε πάντα συνεργασία. Ο κλάδος πεθαίνει. Τελείωσε. Τα μαγαζιά που πεθαίνουν όμως, ποιος τα παίρνουν; Γίνονται εταιρικά για να κρατάνε οι εταιρείες το σημείο ελέγχου ή τα παίρνει το παρεμπόριο το οποίο έχει άφθονα χρήματα» προσέθεσε.
«Οι έλεγχοι είναι η απάντηση στο πρόβλημα» τόνισε η κ. Ζάγκα. «Να τους αλλάξουν τα πετρέλαια, μεταφορική έννοια. Είδατε, ένας καταναλωτής του έβαλαν παραπάνω, ήξερε πόσο παίρνει το όχημά του, έκανε καταγγελία στο 1520. Έφτασε η Περιφέρεια, διαμαρτυρήθηκε, κινήθηκε ο Περιφερειάρχης, πήγαν, λέει, τα όργανα και τα βρήκαν όλα εντάξει. Εδώ κάτι δεν πήγαινε καλά. Άρα λοιπόν κατάλαβε ότι βρωμάει κάτι. Τι είναι το σύνηθες; Εμείς πριν μερικά χρόνια που κάναμε καταγγελίες στο υπουργείο Οικονομικών, από καταγγελίες που μαζεύαμε από τους πολίτες, το ότι Παρασκευή η καταγγελία, τη Δευτέρα πήγαιναν οι έλεγχοι, καθαρό το μαγαζί. Ποιος μαρτύρησε; Και λέγαν από το υπουργείο, έσωθεν η μαρτυρία. Αυτό λοιπόν το πήρε είδηση τώρα ο Περιφερειάρχης αρχίζει και ξηλώνει. Άντε να τους ξηλώσει μπας και αναπνεύσουμε» συμπλήρωσε.
Για τις δολοφονίες σε πρατήρια καυσίμων
Για τις δολοφονίες που έχουν γίνει σε πρατήρια καυσίμων, η κ. Ζάγκα σχολίασε «είναι για την καρέκλα. Είναι ποιος θα μπει αρχηγός. Μα το ξέρουμε όλοι, ότι στα μαγαζιά αυτά η διακίνηση γίνεται μέσα από τις φυλακές. Σοβαρά μιλάτε; Είναι άνθρωποι που έχουν πολλά χρήματα και τα ξεπλένουν. Τους ενδιαφέρει ο καταναλωτής; Να φύγουν τα χρήματα. Γι’ αυτό και πουλάνε πολύ φτηνά για να πουλήσουν φθηνά όμως έχουν πειράξει τις αντλίες. Αυτοί είναι οι χάκερ που μπαίνουν μέσα στο λογισμικό. Ποιος χαρίζει; Η Εκκλησία θέλει λεφτά για να ανάψουμε ένα κεράκι και θα χαρίσουν τα μαγαζιά;».
«Αν βγάλετε από τη βενζίνη το 60%, δηλαδή αν είναι 1.5 ευρώ, το 1 ευρώ πάει καθαρά φόρος. Αυτό που μένει το μοιράζονται οι εταιρείες μεταφορών, οι εταιρείες των πετρελαιοειδών και ένα ποσοστό εμείς και έχουμε και τον τέταρτο συνεργάτη, τις τράπεζες. Αυτό πού το πάτε, που οι συναλλαγές οι 100, οι 95 είναι κάρτα και παίρνουν ποσοστό σε ολόκληρο το ποσοστό, δηλαδή εκεί που υπάρχει και το ΦΠΑ. Ήμαρτον Θεέ μου! Πεθαίνουμε, ξεκάθαρα» συνέχισε η κ. Ζάγκα.
Διαβάστε επίσης
Τηλεπικοινωνίες: Ante portas νέος κανονισμός λειτουργίας της αγοράς
Άροσις: Πέρασε σε κερδοφορία η επένδυση του Καραμούζη στα όσπρια
Αρχές 2025 το MoU Ελλάδας Αιγύπτου για αποθήκευση CO2