THEPOWERGAME
Σκοτώνει τη βαρεμάρα το ανανεωμένο Peugeot 3008 1.5 BlueHDi με τους 130 ίππους αφού το απολαμβάνεις, οδηγώντας το.
Πιο συγκεκριμένα, το Peugeot 3008 γεννήθηκε ως best seller. Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που το ξέρεις βλέποντας ένα νέο σκαρί κι αυτό έγινε το 2016, οπότε πρωτοεμφανίστηκε το –σχεδόν– πομπώδες γαλλικό SUV.
Συνέχισε με τον τίτλο τού «Car Of The Year 2017», δεκάδες άλλους τίτλους και διακρίσεις και μεγάλη αποδοχή.
Τώρα, με την είσοδο του 2021, όπως γράφει το caranddriver, ήρθε και στη χώρα μας το ανανεωμένο 3008. Δεν είναι νέο, αλλά έχει επανασχεδιασμένο εμπρός μέρος με καινούργια μάσκα χωρίς πλαίσιο, νέα φωτιστικά με φώτα ημέρας σε σχήμα «δοντιού λιονταριού», κατά τα πρότυπα των 208 και 2008.
Επίσης, πλέον, οι προβολείς ομίχλης έχουν αντικατασταθεί από τη λειτουργία «Foggy Mode», η οποία, με τη σειρά της, έχει ενσωματωθεί στους Full LED προβολείς. Ίδιας τεχνολογίας είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα (και για το φως της όπισθεν). Σε αυτά περιλαμβάνονται τα τριπλά «νύχια» της μάρκας, ενώ τα φλας διαθέτουν λειτουργία κυλιόμενης αφής των λυχνιών τους.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές σε σχέση με πριν είναι ακόμη πιο δυσδιάκριτες, καθώς εδώ έχουμε περισσότερο τον όρο «αναβάθμιση».
Κατ’ αρχάς, σύμφωνα με την Peugeot, o ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη 12,3 ιντσών περιλαμβάνει τεχνολογία απεικόνισης που ονομάζεται «Normally Black», για περισσότερο ευανάγνωστες ενδείξεις.
Η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών είναι υψηλής ανάλυσης και συνοδεύεται από τους γνωστούς μας πια διακόπτες τύπου «πλήκτρα πιάνου» για τη διαχείριση των διαφόρων λειτουργιών, όλων σε πλήρως ελληνικό μενού. Υπάρχουν, επίσης, νέα, προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το Night Vision και η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας.
Το 3008 έγινε γνωστό για τον συνδυασμό χαρακτηριστικών SUV (μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 219 mm, το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Advanced Grip Control με τέσσερις επιλογές πρόσφυσης Normal, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και με ελαστικά Goodyear Vector για χρήση και εκτός ασφάλτου), αλλά με κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα.
Επίσης, το αυτοκίνητο δοκιμής με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων δεν διέθετε κάποιο σύστημα παραμετροποίησης, με εξαίρεση το διακόπτη Eco που μειώνει την απόδοση του κινητήρα, προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Κάτω από το καπό συναντούμε τον 1500άρη κινητήρα πετρελαίου 130 PS με 300 Nm ροπής –πλέον– και μια στρωτή, πολιτισμένη –ηχοχρωματικά– λειτουργία. Κινηθείτε και θα νιώσετε αμέσως την άνεση ενός ικανού μεταφορέα.
Σβέλτο κιβώτιο, οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, ήσυχη καμπίνα, άνετη, καθώς οι αναρτήσεις βοηθούν προς αυτό. Άνετη και ήσυχη είναι και συνολικά η απόδοση του συνόλου, που δείχνει να μη νιώθει άνετα υπό πίεση. Μια ορεινή διαδρομή εκτελείται σβέλτα, αλλά όχι γρήγορα και τελικά το μόνο που μένει είναι η ικανοποίηση του να οδηγείς ένα τόσο σοφιστικέ αυτοκίνητο πολλαπλών ρόλων με την άνεση ενός grand tourer.
Χαρακτηριστική είναι και η πεισματική οικονομία καυσίμου που κοιτάζει καγχάζοντας τους νεοφερμένους ηλεκτροκίνητους συγγενείς του με κατανάλωση που φτάνει «βαριά» στα 6,6 L/100 km. Τι θα θέλαμε περισσότερο; Μια πιο φρέσκια καμπίνα για να δικαιολογήσει το «νέο» και μια πιο χαμηλή τιμή για να έχουν περισσότεροι δικαίωμα σε ένα, ούτως ή άλλως, χαρισματικό αυτοκίνητο.