Γ.Δ.
1452.35 -0,27%
ACAG
-0,17%
5.8
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
+0,55%
9.17
CNLCAP
-0,67%
7.4
DIMAND
-0,75%
7.94
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-0,78%
12.76
TITC
-1,63%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,96%
1.498
ΑΒΕ
+2,68%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.565
ΑΚΡΙΤ
+1,45%
0.7
ΑΛΜΥ
-1,30%
4.54
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
-0,29%
10.21
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
-0,45%
2.21
ΒΙΟ
-1,47%
5.37
ΒΙΟΚΑ
+1,60%
1.9
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.4
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,34%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-1,90%
2.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,60%
0.316
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.79
ΕΕΕ
-0,31%
32.32
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
1.772
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.12
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,24%
1.962
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.275
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
+0,64%
1.888
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.876
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,13%
7.788
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,72%
2.252
ΕΧΑΕ
-1,10%
4.49
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.98
ΙΝΚΑΤ
-0,73%
4.745
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.78
ΙΝΛΟΤ
+0,62%
0.98
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-1,22%
2.835
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,84%
1.185
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,67%
1.525
ΚΟΡΔΕ
-1,86%
0.423
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.16
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.83
ΚΡΙ
-0,33%
15.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+1,49%
0.75
ΛΑΜΔΑ
-0,70%
7.12
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
-1,04%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,90%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,49%
20.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.74
ΜΠΡΙΚ
+0,47%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,65%
33.58
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
-1,66%
29.6
ΟΛΥΜΠ
-0,87%
2.29
ΟΠΑΠ
-1,14%
15.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,76%
0.799
ΟΤΕ
-0,61%
14.67
ΟΤΟΕΛ
-0,38%
10.46
ΠΑΙΡ
+4,17%
1
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,97%
3.894
ΠΕΡΦ
-0,56%
5.35
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.42
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+7,83%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,96%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,58%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,60%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.82
ΣΠΙ
0,00%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,86%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
-9,88%
0.146
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-0,53%
3.75
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν 18 δισ. για πλοία LNG και LPG από το 2021

Το μεγάλο ποσό των 18 δισ. δολαρίων έχουν δαπανήσει οι Έλληνες εφοπλιστές από το 2021 έως και σήμερα για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς αερίου, με τις ελληνικές ναυτιλιακές να προσπαθούν να «απαγκιστρωθούν» από τα παραδοσιακά δεξαμενόπλοια, τα bulkers και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα, τα δεδομένα της VesselsValue, δείχνουν ότι η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη, ηγείται της κούρσας καθώς έχει διαθέσει 4,7 δισ. για τέτοια πλοία.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue:

  • Η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει δώσει 4,7 δισ. δολάρια για 15 νεότευκτα μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG, δύο πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), οκτώ μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίου (MGC) και τέσσερα πλοία μεταφοράς CO2.
  • Ακολουθεί η Maran Gas Maritime της Μαρίας Αγγελικούση που διέθεσε 3,3 δισ. δολάρια για την παραγγελία 15 νεότευκτων μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG.
  • Στη συνέχεια ακολουθεί η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη με επενδύσεις 3 δισ. δολαρίων σε 12 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), δύο MGCs, δύο VLACs και έξι μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG.

Σύμφωνα με το διάγραμμα της VesselsValue, σημαντικά ποσά σε νεότευκτα πλοία μεταφοράς αερίου έχουν επενδύσει μεταξύ άλλων και η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου και η TMS Cardiff του Γιώργου Οικονόμου.

Η έκθεση σημειώνει ότι συνολικά 13,8 δισ. δολάρια έχουν δαπανηθεί για 59 πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και 4 δισ. δολάρια για 41 πλοία υγραερίου (LPG). Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, επένδυσαν ακόμα 12,2 δισ. δολάρια σε 167 δεξαμενόπλοια, 4,1 δισ. δολάρια σε 109 bulkers και 3,1 δισ. δολάρια σε 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το 2021.

«Σε μια δεκαετία που χαρακτηρίζεται από μια ευμετάβλητη αγορά και «σεισμικές» αλλαγές στη ναυτιλία, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει επενδυτικές επιλογές που θα μπορούσαν να διαμορφώσουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου», αναφέρει ο Dan Nash αναλυτής της VesselsValue. «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σχεδιάζουν σαφώς τη μελλοντική αύξηση της προσφοράς αερίου και LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα με αυτές τις επενδύσεις», συμπλήρωσε.

Διαβάστε επίσης

Πού αριστεύει και πού ”πονάει” το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα

Ελληνικός Χρυσός: Ολοκληρώνει στις Σκουριές την επένδυση του 1 δισ.

Μικρά υδροηλεκτρικά: Οι δυσκολίες για να “μπουν στην πρίζα”

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!