Γ.Δ.
1455.67 +0,20%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
+0,22%
9.25
CNLCAP
+1,35%
7.5
DIMAND
-0,36%
8.31
NOVAL
+0,64%
2.355
OPTIMA
-1,08%
12.8
TITC
-0,89%
39.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,39%
1.542
ΑΒΕ
-0,22%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+2,38%
2.58
ΑΚΡΙΤ
+1,44%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,22%
4.595
ΑΛΦΑ
+0,57%
1.594
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-1,03%
2.88
ΑΣΤΑΚ
+3,64%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,59%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
-0,72%
5.5
ΒΙΟΚΑ
+1,08%
1.875
ΒΙΟΣΚ
+4,28%
1.585
ΒΙΟΤ
-8,28%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,11%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.38
ΔΑΑ
+0,08%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
+1,90%
2.955
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,89%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+0,93%
1.625
ΕΕΕ
-1,50%
32.8
ΕΚΤΕΡ
-3,90%
1.776
ΕΛΒΕ
-0,42%
4.78
ΕΛΙΝ
+1,90%
2.14
ΕΛΛ
-0,70%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,04%
1.944
ΕΛΠΕ
+0,82%
7.345
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.874
ΕΛΧΑ
-0,72%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,28%
1.185
ΕΤΕ
+1,45%
7.71
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.89
ΕΥΡΩΒ
+0,73%
2.211
ΕΧΑΕ
0,00%
4.565
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.3365
ΙΛΥΔΑ
+2,58%
1.99
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.745
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.79
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.98
ΙΝΤΕΚ
-1,17%
5.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,81%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,87%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,17%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,42%
1.175
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,69%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+0,94%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+2,82%
1.166
ΚΟΥΕΣ
+0,35%
5.77
ΚΡΙ
+3,02%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,70%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,25%
1.58
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-3,21%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,22%
2.91
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,38%
20.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,37%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,32%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
-3,33%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,47%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.816
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-2,14%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
+2,21%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,95%
14.57
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.56
ΠΑΙΡ
+0,60%
0.998
ΠΑΠ
+0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,79%
3.915
ΠΕΡΦ
+1,11%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-9,16%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.73
ΣΑΡ
-0,92%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
-1,59%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.8
ΣΠΙ
+3,15%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.83
ΤΖΚΑ
-0,98%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
+0,66%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Η στρατηγική του ΔΑΑ για ενίσχυση της αεροπορικής κίνησης

«Γενναίες» εκπτώσεις σε αερομεταφορείς προσφέρει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», ως κίνητρα για την τόνωση της αεροπορικής κίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες οι αερομεταφορείς ενημερώθηκαν για τα νέα, ενισχυμένα κίνητρα που προσφέρει η διοίκηση του ΔΑΑ, τα οποία ποικίλλουν ανάλογα με τους στόχους που έχει θέσει ο αερολιμένας.

Συγκεκριμένα, η στρατηγική του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας περιλαμβάνει την αύξηση της ζήτησης κατά τη χαμηλή σεζόν, το άνοιγμα νέων log-haul προορισμών και την ενίσχυση του μεριδίου του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις υφιστάμενες μακρινές αγορές, με επίκεντρο τις ΗΠΑ και τις χώρες της Ασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΔΑΑ προσφέρει εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες που θα προσθέσουν τρία ή περισσότερα νέα διεθνή δρομολόγια μέσα σε μία ημερολογιακή χρονιά, είτε τη χειμερινή, είτε την καλοκαιρινή περίοδο. Οι όροι για την παροχή των εκπτώσεων είναι πιο ευνοϊκοί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ οι εκπτώσεις είναι μεγαλύτερες και με μεγαλύτερη διάρκεια, η οποία ξεκινά από 8 μήνες (για τους χειμερινούς μήνες Οκτώβριο – Μάιο) και φτάνει έως 5 χρόνια.

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των μακρινών δρομολογίων, οι αεροπορικές εταιρείες απολαμβάνουν για ένα χρονικό διάστημα πλήρη απαλλαγή των τελών προσγείωσης και στάθμευσης. Στόχος του ΔΑΑ είναι να προσελκύσει ακόμα περισσότερες υπερπόντιες συνδέσεις.

Φέτος 4 από τις 6 αεροπορικές εταιρείες που πρόσθεσαν την Αθήνα για πρώτη φορά στα δρομολόγιά τους προέρχονταν από μακρινές αγορές. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την Air Arabia, τη μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής, η οποία πραγματοποιεί απευθείας πτήσεις Αθήνα – Σάρτζα (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), τη νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines, που πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, την κινεζική Juneyao Air, που συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με τη Σαγκάη, και τη νορβηγική Norse, που συνδέει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη.

Με τις κινήσεις που έχει κάνει μέχρι τώρα η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας, πάνω από 17,2 εκατομμύρια επιβάτες έχουν περάσει από την αρχή του έτους έως το τέλος Σεπτεμβρίου, αριθμός αυξημένος κατά 16% σε σύγκριση με την επιβατική κίνηση (αφίξεις συν αναχωρήσεις) του ίδιου διαστήματος του 2023. Ενδεικτικό της ζήτησης για την Αθήνα είναι και το γεγονός ότι η Brussels Airlines, η βελγική αεροπορική εταιρεία και εθνικός αερομεταφορέας, θα εκτελεί πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους πτήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Αθήνας. Έως τώρα η Brussels εκτελούσε εποχικά δρομολόγια, μόνο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, προς την Αθήνα και προς άλλους 8 ελληνικούς προορισμούς, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Ρόδο, Κω, Ηράκλειο, Χανιά, Σάμο και Λέσβο. Κατά τη χειμερινή περίοδο 2024-2025 η Brussels Airlines θα εκτελεί 4 εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών.

ΔΑΑ: Προχωρεί η διαδικασία για την επέκτασή του

Η αυξημένη επιβατική κίνηση έχει οδηγήσει στην ανάγκη για επέκταση του αεροδρομίου της Αθήνας, μια επένδυση που έχει ήδη δρομολογηθεί. Αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνιστικές διαδικασίες σε ό,τι αφορά τους αναδόχους που θα αναλάβουν την υλοποίηση της α’ φάσης της επέκτασης, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού κατά 81.000 τ.μ., τη δημιουργία νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών χωρητικότητας 32 θέσεων και σταθμού εξυπηρέτησής τους, καθώς και πολυώροφο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

Οι προκαταρκτικές εργασίες για τα μικρότερα έργα της α’ φάσης αναμένεται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται το α’ τρίμηνο του 2025, ενώ ο μεγαλύτερος όγκος των εργασιών εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2026. Η α’ φάση της επέκτασης είναι συνολικού προϋπολογισμού 761 εκατ. ευρώ και στόχος είναι η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες.

Θα ακολουθήσει η β’ φάση της επέκτασης, με επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ (σε σημερινές τιμές) και με στόχο να αυξηθεί η δυναμικότητα στα 40 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ κατά τη γ’ φάση, για την οποία δεν έχει ανακοινωθεί το κόστος της επένδυσης, στόχος είναι η επέκταση της δυναμικότητας στα 50 εκατομμύρια επιβάτες.

Διαβάστε επίσης

Η ανομβρία επενδύσεων και οι συνεδριάσεις της διυπουργικής

Φιλοδωρήματα: Τα “γκρίζα” σημεία και οι παγίδες στο αφορολόγητο των tips

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις: “Ανεβαίνει η τάση” για GREGY και GSI

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!