THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις ρούχων και δερμάτινων ειδών της LVMH σημείωσαν πτώση για πρώτη φορά από την πανδημία της Covid, καθώς ο μεγαλύτερος παίκτης της βιομηχανίας υπέστη σοβαρό πλήγμα από τη μείωση της ζήτησης των Κινέζων καταναλωτών, των οποίων η όρεξη για πολυτελείς αγορές φαινόταν μέχρι πρόσφατα αχόρταγη.
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα οργανικά έσοδα της βασικής μονάδας, που περιλαμβάνει μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Christian Dior, μειώθηκαν κατά 5% στο τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με ανακοίνωση της LVMH την Τρίτη. Οι αναλυτές ανέμεναν μια μικρή άνοδο, κάτι που δεν επαληθεύτηκε, καθιστώντας αυτό το τρίμηνο τη χειρότερη επίδοση από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν ο κόσμος βρισκόταν σε καθεστώς lockdown. Συνολικά, οι πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν κατά 3%.
«Η πλειονότητα των αγορών μας αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ηπειρωτικής Κίνας», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της LVMH, Ζαν-Ζακ Γκιόνι, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του τριμήνου, προσθέτοντας ότι «η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Κίνα έχει επανέλθει στο χαμηλότερο επίπεδο που είχε φτάσει κατά την πανδημία».
Τα αποτελέσματα «υποδεικνύουν μια πιο έντονη επιβράδυνση από την αναμενόμενη», σχολίασε σε σημείωμα ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Πιράλ Νταντάνια. Οι αμερικανικοί τίτλοι καταθέσεων της εταιρείας σημείωσαν πτώση έως και 10% μετά την ανακοίνωση, ενώ οι μετοχές ανταγωνιστών, όπως η Ralph Lauren Corp. και η Estee Lauder Cos., επίσης υποχώρησαν στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Οι μετοχές του ομίλου Kering, ιδιοκτήτη της Gucci, παρουσίασαν επίσης πτώση.
LVMH: Μέτρα στην Κίνα
Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους σε ακριβά αγαθά, ανησυχώντας για την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και την κρίση στην αγορά ακινήτων, σύμφωνα με το Bloomberg. Αυτές οι ανησυχίες οδήγησαν την κινεζική κυβέρνηση στην ανακοίνωση ενός πακέτου μέτρων τον περασμένο μήνα για την αναζωογόνηση της οικονομίας.
Ο Γκιόνι τόνισε ότι είναι δύσκολο να εκτιμηθεί αυτή τη στιγμή ο αντίκτυπος αυτών των μέτρων στη ζήτηση, αλλά υπογράμμισε ότι «δείχνει πως οι κινεζικές αρχές λαμβάνουν το ζήτημα πολύ σοβαρά».
Οι οργανικές πωλήσεις στην περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα μειώθηκαν κατά 16% στο τρίτο τρίμηνο, περισσότερο από τις προβλέψεις, απογοητεύοντας έναν όμιλο που θεωρείται από τους πιο ανθεκτικούς στις πτωτικές τάσεις της χώρας. Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία ήταν επίσης χαμηλότερες από τις αναμενόμενες, καθώς η ισχυρότερη γιεν μείωσε τις δαπάνες των Κινέζων τουριστών που επισκέφθηκαν τη χώρα για πολυτελείς αγορές. Η απόδοση στις ΗΠΑ και την Ευρώπη ήταν επίσης απογοητευτική.
Η άνθηση των δαπανών κατά την περίοδο της πανδημίας που ώθησε τις πωλήσεις πολυτελών ειδών, άρχισε να φθίνει πέρυσι, ειδικά για μάρκες που απευθύνονται σε πιο προσιτούς πελάτες. Οι πιο αποκλειστικές μάρκες, όπως η Hermes, που θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα της επόμενης εβδομάδας, έχουν αντέξει καλύτερα την ύφεση.
Ο όμιλος LVMH, υπό την ηγεσία του Μπερνάρ Αρνό, ενός από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, διαθέτει περίπου 75 πολυτελείς μάρκες που καλύπτουν τη μόδα, τα κοσμήματα, τα ξενοδοχεία και τα οινοπνευματώδη. Όλες οι κύριες μονάδες του ομίλου δεν κατάφεραν να επιτύχουν τους στόχους των αναλυτών στο τρίτο τρίμηνο.
Διαβάστε επίσης
Κατατέθηκε το Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο στην Κομισιόν
Θα έδινες 20 ευρώ για αυτό το Martini;
Ηλεκτρικές διασυνδέσεις: “Ανεβαίνει η τάση” για GREGY και GSI