Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

NielsenIQ: Πώς κινήθηκε το λιανεμπόριο τροφίμων το Πάσχα

Σημαντική ανάπτυξη σε επίπεδο πωλήσεων της τάξης του +10,9% παρουσίασε η εβδομάδα πριν το Πάσχα (26/4-2/5), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα (13/4-19/4), η οποία είχε παρουσιάσει πιο συγκρατημένη θετική τάση στο +5,5% σύμφωνα με την NielsenIQ. Αποδομώντας την τάση του +10,9% μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών παρατηρούμε ότι αυτή η αύξηση οδηγείται κατά κύριο λόγο από την κατηγορίες Τροφίμων & Ποτών, καθώς και από τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα.

Σε επίπεδο τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (αίθουσες μεταξύ 1000-2500 τ.μ.) συνεισφέρουν περισσότερο σε αυτή την ανάπτυξη και ακολουθούν τα υπερ-μάρκετ (αίθουσες άνω των 2500 τ.μ.), ενώ η εικόνα ήταν αντίστροφη την περσινή περίοδο, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις πιο μεγάλες αίθουσες.

Ακόμη μια αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με το Πάσχα του 2020, που πρώτη φορά το βιώσαμε με συνθήκες «καραντίνας», είναι το γεγονός ότι φέτος όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές, όπως τις ορίζει η NielsenIQ παρουσιάζουν θετική τάση, ωστόσο τους πιο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους παρουσιάζουν όχι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά η περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά +18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με +16,8%, αλλά και η Κρήτη με +10,2%.

Σε επίπεδο κατηγοριών, παρατηρείται μια σχετικά διαφορετική αγοραστική συμπεριφορά το φετινό Πάσχα, η οποία φαίνεται να υποδηλώνει μια πιο εξωστρεφή διάθεση των καταναλωτών. Για παράδειγμα, κατηγορίες, οι οποίες τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2020 είχαν παρουσιάσει αρνητική τάση, φέτος αντέστρεψαν την τάση τους και κινήθηκαν ιδιαίτερα θετικά.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα αποσμητικά (2020 vs. 2019: -15,4%, 2021 vs. 2020: +41,1%), τα αφρόλουτρα (2020 vs. 2019: -15,3%, 2021 vs. 2020: +17,6%), καθώς και τα προϊόντα styling για τα μαλλιά (2020 vs. 2019: -48,6%, 2021 vs. 2020: +44,1%). Στον αντίποδα, η επαναλειτουργία των κομμωτηρίων είχε σαν αποτέλεσμα μια αντίστροφη πορεία για τις βαφές μαλλιών (2020 vs. 2019: +75,4%, 2021 vs. 2020: -28,4%).

Όσον αφορά στις κατηγορίες φροντίδας του σπιτιού, φαίνεται οι Έλληνες καταναλωτές να έχουν μετριάσει σημαντικά την κατανάλωση ορισμένων κατηγοριών καθαρισμού, καθώς φαίνεται να υπάρχει κάποια εκλογίκευση σε σχέση με τον πρώτο πανικό. Και πάλι ενδεικτικά αναφέρονται τα καθαριστικά σπιτιού (2020 vs. 2019: +39,1%, 2021 vs. 2020: -1,9%), αλλά και τα καθαριστικά πατώματος (2020 vs. 2019: +23,4%, 2021 vs. 2020: +0,1%).

Τέλος, την φετινή Μεγάλη εβδομάδα φαίνεται να είχαμε περισσότερη διάθεση για διασκέδαση στο σπίτι με την κατανάλωση όλων των αλκοολούχων κατηγοριών να παρουσιάζουν ανάπτυξη πωλήσεων, όπως για παράδειγμα το ουίσκι (+81,9%), αλλά και οι μπύρες (+40,6%) και τα κρασιά (+22,4%). Θετική ήταν και η τάση που παρουσίασαν τα αναψυκτικά στο σύνολο τους (+16,2%), τα οποία την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα είχαν παρουσιάσει μείωση της τάξης του -8,7%, γεγονός το οποίο πιθανότατα να σχετίζεται και με την εποχικότητα.

Συνολικά, για το πρώτο 4μηνο του έτους, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου* κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,1% (στοιχεία YTD έως 2 Μάϊου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα FMCGs στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,7%. Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,0%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -6,2% & -4,4% αντίστοιχα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!