Γ.Δ.
1427.29 -0,17%
ACAG
-0,85%
5.83
BOCHGR
+7,54%
4.85
CENER
-2,05%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-1,48%
9.35
NOVAL
0,00%
2.62
OPTIMA
+0,94%
12.94
TITC
-1,32%
33.55
ΑΑΑΚ
+2,75%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.446
ΑΒΕ
+1,04%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,85%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,33%
3
ΑΛΦΑ
+0,77%
1.5015
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,34%
10.28
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-30,00%
1.715
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
-0,36%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+1,53%
1.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
-2,70%
2.16
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,28%
17.38
ΔΑΑ
+0,80%
7.56
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,09%
11.51
ΔΟΜΙΚ
-1,61%
3.05
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,01%
0.294
ΕΒΡΟΦ
-1,29%
1.53
ΕΕΕ
-1,77%
32.18
ΕΚΤΕΡ
+5,63%
1.65
ΕΛΒΕ
+2,68%
5.75
ΕΛΙΝ
-1,77%
1.945
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,40%
1.886
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.095
ΕΛΣΤΡ
+0,76%
1.995
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
+0,66%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
+1,29%
1.175
ΕΤΕ
-1,53%
7.584
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.55
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.43
ΙΑΤΡ
+0,68%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,40%
0.304
ΙΛΥΔΑ
+4,97%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-2,76%
4.765
ΙΝΛΙΦ
-1,13%
4.37
ΙΝΛΟΤ
-0,55%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
+1,74%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-1,00%
2.96
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-2,85%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-3,82%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+2,85%
0.397
ΚΟΥΑΛ
-1,79%
1.204
ΚΟΥΕΣ
-0,59%
5.08
ΚΡΙ
0,00%
13.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,61%
0.974
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.777
ΛΑΜΔΑ
+2,67%
7.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
+0,56%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,74%
1.34
ΛΟΥΛΗ
-1,13%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
-0,78%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-2,19%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-7,27%
40.8
ΜΙΓ
-1,95%
3.26
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,87%
3.68
ΜΟΤΟ
-2,62%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,39%
25.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,42%
33.26
ΝΑΚΑΣ
+2,84%
2.9
ΝΑΥΠ
+0,80%
0.76
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,29%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+0,83%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,94%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,08%
0.8
ΟΤΕ
+0,13%
15.75
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.7
ΠΑΙΡ
-3,64%
0.954
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,88%
3.722
ΠΕΡΦ
-2,30%
6.38
ΠΕΤΡΟ
-1,49%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,54%
3.705
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,13%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-2,62%
1.67
ΣΑΡ
+1,50%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,88%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,21%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-0,96%
6.22
ΣΠΙ
+1,94%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.56
ΤΖΚΑ
0,00%
1.26
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,67%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,13%
1.596
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,38%
7.35
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.286
ΦΡΛΚ
-2,06%
3.8
ΧΑΙΔΕ
-1,63%
0.605

ΕΕΚΦΝ: Το τέλος στην κρουαζιέρα δεν καταπολεμά τον υπερτουρισμό

Εννέα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο της κρουαζιέρας έθεσε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων (ΕΕΚΦΝ), σε επικοινωνία που είχε με την πολιτική ηγεσία, καθώς πλησιάζει η λήξη της τουριστικής περιόδου και γίνεται απολογισμός της δραστηριότητας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση  συζητήθησαν:

  1. Η κρίση στην Μέση Ανατολή και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην κίνηση των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τις περιοχές της εμπόλεμης ζώνης, κατάσταση που τα αναγκάζει να κατευθύνονται προς άλλους προορισμούς, όπως το Ντουμπάι, τη Δυτική Αφρική, την Μεσόγειο, τη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική.
  2. Η περίπτωση επιβολής τέλους 20 € στους επιβάτες που αποβιβάζονται κυρίως στους λιμένες Μυκόνου και Σαντορίνης. Οι εκπρόσωποι της Ενώσεως ανέφεραν ότι, αυτό θεωρείται μία αντίδραση των μέτρων που εξαγγέλθησαν για την καταπολέμηση του υπερτουρισμού, σε δημοφιλείς προορισμούς. Τονίστηκε δε ότι, αυτή η απόφαση δεν έχει καμία σχέση με την καταπολέμηση του υπερτουρισμού, ειδικά από την κρουαζιέρα, τη στιγμή που οι επιβάτες που μεταφέρονται με τα κρουαζιερόπλοια στους ως άνω προορισμούς, είναι στην πραγματικότητα κλάσμα του συνόλου των επιβατών που καταφτάνουν με τα άλλα μεταφορικά μέσα.

Εξέφρασαν δε τη δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι, για την λήψη μίας τέτοιας απόφασης, θα έπρεπε να προηγηθεί διαβούλευση με τους χρήστες, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, για να ακουστούν οι απόψεις των, τόσο για το ύψος του επιβαλλόμενου τέλους, όσο και για τον χρόνο εφαρμογής του, που δεν επιτρέπεται να είναι άμεσος.

  1. Το θέμα της ρύθμισης της κίνησης των κρουαζιεροπλοίων από πλευράς τοπικών Αρχών που διαχειρίζονται τους λιμένες (Οργανισμούς Λιμένων, Λιμενικά Ταμεία), επισημαίνοντας την ανάγκη εφαρμογής χωρίς άλλη καθυστέρηση του γνωστού berth allocation system.
  2. Η ανάγκη εξυπηρέτησης, των μικρών, αλλά πολλών σε αριθμό, σκαφών στην Κέρκυρα που κινούνται προς Αλβανία, σε άλλο χώρο από αυτόν των εγκαταστάσεων των κρουαζιεροπλοίων διεθνών πλόων, που παραμένουν σήμερα, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση στην λιμενολεκάνη, όσο και στο Passenger’s Terminal, που γίνονται οι έλεγχοι των επιβατών και εφαρμόζονται τα μέτρα ασφαλείας security σύμφωνα με το Δ.Σ. ISPS.
  3. Η επιτάχυνση δημοσιεύσεως νομικών πράξεων με τις οποίες επέρχονται ρυθμίσεις εκσυγχρονισμού Νομοθεσίας, σε θέματα που αφορούν την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών.
  4. Διάφορα άλλα θέματα που σχετίζονται με τις διαδικασίες ελέγχου των πλοίων στους λιμένες, όπως αυτά που πρόκειται να εφαρμοστούν σύντομα για τους Non Schengen επιβάτες το γνωστό entry / exit system.
  5. Η αναβάθμιση της υποδομής των λιμένων της Χώρας, προκειμένου για την ασφαλή και άνετη εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων.
  6. Η ανάγκη συμπλήρωσης της οικείας Νομοθεσίας περί κυκλικών περιηγητικών πλόων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που δημιουργούνται από την εξέλιξη του κλάδου της κρουαζιέρας, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση της τουριστικής ναυτιλίας.
  7. Τα οφέλη πολλά και ποικίλα για την τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής των 65 και πλέον προορισμών στην Επικράτεια, αλλά και γενικότερα την Εθνική μας Οικονομία.

Καλύτερη διαφήμιση της Χώρας μας γενικά, για τον πολιτισμό, τα αρχαιολογικά μέρη, καθώς και τα άλλα ενδιαφέροντα με στόχο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος κάθε χρόνο, με χαρακτηρισμό της Χώρας ως ιδανικό προορισμό για τον θαλάσσιο τουρισμό με τα πολλά οφέλη όπως:

  • Η προώθηση Ελληνικών προϊόντων των τόπων επισκέψεως,
  • Η ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών και επενδύσεων γενικότερα,
  • Η στήριξη του εμπορίου από προμήθειες υλικών, τροφίμων, καυσίμων κλπ. ως επίσης επισκευές, συντηρήσεις, ανακαινίσεις πλοίων κλπ.,
  • Τα αυξημένα οφέλη από την ανάπτυξη του homeporting (υπηρεσίες, αεροδρόμια, ξενοδοχεία),
  • Η αύξηση των συναλλαγματικών αποθεμάτων στη Χώρα μας,
  • Τα λιμενικά τέλη, τα τέλη επιβατών καθώς και αυτά για την εφαρμογή των απαιτήσεων του ΔΚ ISPS για την ασφάλεια (security),
  • Οι δαπάνες για την παραλαβή στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων,
  • Οι δαπάνες στα μέσα μεταφορών,
  • Οι δαπάνες προσωπικού των τουριστικών γραφείων,
  • Τα πολύ σοβαρά οφέλη από την απασχόληση εργατικού δυναμικού στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις του Πειραιά και των άλλων μονάδων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και μακρύτερα, όπως στην Χαλκίδα και τη Σύρο, που προσφέρει ο κλάδος, με τις αναγκαίες εργασίες επισκευών και συντηρήσεων των πλοίων. Στο σημείο αυτό αναφέρεται ότι δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή και το ενδιαφέρον των αρμοδίων Φορέων για την ανάπτυξη των μονάδων αυτών στον βαθμό που θα έπρεπε.

Η συζήτηση εγένετο σε πολύ καλό κλίμα, όπου επιβεβαιώθηκε η αναγκαία συνεργασία της ΕΕΚΦΝ με την πολιτική ηγεσία, κατ’ αρχάς του Υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς και με όλους τους αρμόδιους παράγοντες της Κεντρικής Διοίκησης, ακόμα και με τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, που ενεργούν ελέγχους στους λιμένες προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων.

Διαβάστε επίσης

Είσοδος της Latsco στην Αττική Οδό με 10%

Novotel: Μια σουίτα με θέα… την Paris Saint Germain

Ποια είναι η Virya Energy, γιατί επενδύει στην ελληνική αγορά ΑΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!