Γ.Δ.
1427.29 -0,17%
ACAG
-0,85%
5.83
BOCHGR
+7,54%
4.85
CENER
-2,05%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-1,48%
9.35
NOVAL
0,00%
2.62
OPTIMA
+0,94%
12.94
TITC
-1,32%
33.55
ΑΑΑΚ
+2,75%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.446
ΑΒΕ
+1,04%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,85%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,33%
3
ΑΛΦΑ
+0,77%
1.5015
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,34%
10.28
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-30,00%
1.715
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
-0,36%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+1,53%
1.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
-2,70%
2.16
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,28%
17.38
ΔΑΑ
+0,80%
7.56
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,09%
11.51
ΔΟΜΙΚ
-1,61%
3.05
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,01%
0.294
ΕΒΡΟΦ
-1,29%
1.53
ΕΕΕ
-1,77%
32.18
ΕΚΤΕΡ
+5,63%
1.65
ΕΛΒΕ
+2,68%
5.75
ΕΛΙΝ
-1,77%
1.945
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,40%
1.886
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.095
ΕΛΣΤΡ
+0,76%
1.995
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
+0,66%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
+1,29%
1.175
ΕΤΕ
-1,53%
7.584
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.55
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.43
ΙΑΤΡ
+0,68%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,40%
0.304
ΙΛΥΔΑ
+4,97%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-2,76%
4.765
ΙΝΛΙΦ
-1,13%
4.37
ΙΝΛΟΤ
-0,55%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
+1,74%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-1,00%
2.96
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-2,85%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-3,82%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+2,85%
0.397
ΚΟΥΑΛ
-1,79%
1.204
ΚΟΥΕΣ
-0,59%
5.08
ΚΡΙ
0,00%
13.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,61%
0.974
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.777
ΛΑΜΔΑ
+2,67%
7.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
+0,56%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,74%
1.34
ΛΟΥΛΗ
-1,13%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
-0,78%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-2,19%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-7,27%
40.8
ΜΙΓ
-1,95%
3.26
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,87%
3.68
ΜΟΤΟ
-2,62%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,39%
25.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,42%
33.26
ΝΑΚΑΣ
+2,84%
2.9
ΝΑΥΠ
+0,80%
0.76
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,29%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+0,83%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,94%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,08%
0.8
ΟΤΕ
+0,13%
15.75
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.7
ΠΑΙΡ
-3,64%
0.954
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,88%
3.722
ΠΕΡΦ
-2,30%
6.38
ΠΕΤΡΟ
-1,49%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,54%
3.705
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,13%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-2,62%
1.67
ΣΑΡ
+1,50%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,88%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,21%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-0,96%
6.22
ΣΠΙ
+1,94%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.56
ΤΖΚΑ
0,00%
1.26
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,67%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,13%
1.596
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,38%
7.35
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.286
ΦΡΛΚ
-2,06%
3.8
ΧΑΙΔΕ
-1,63%
0.605

Σταϊκούρας: Τα κέρδη από τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού

Περίπου 7 δισεκατομμύρια ευρώ, πιθανότατα και παραπάνω, θα είναι σωρευτικά στο τέλος της εικοσιπενταετίας το κέρδος για το Δημόσιο, από τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που κυρώθηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα.

«Αυτό σημαίνει ότι αφού έχουμε ελάφρυνση του δημοσίου χρέους, τα δημόσια οικονομικά είναι πιο σταθερά και δυνητικά δημιουργείται κάποιος συνολικός δημοσιονομικός χώρος για πρόσθετες αναπτυξιακές και κοινωνικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.

«Με απλούς όρους, την Παρασκευή εισέπραξε το Δημόσιο 3,27 δισεκατομμύρια ευρώ. Μειώνεται το χρέος. Κάθε χρόνο θα εισπράττει το 9,3% των εσόδων. Και ταυτόχρονα από τη στιγμή που εισπράξαμε αυτό το ποσό, γλιτώνουμε τόκους από δανεισμό που θα έπρεπε να κάνουμε τα επόμενα 25 χρόνια. Αυτή είναι η μία ωφέλεια. Η δεύτερη ωφέλεια πιο πρακτική είναι ότι από την Κυριακή τα ξημερώματα οι πολίτες πληρώνουν 2.5 ευρώ διόδια αντί για 2.8 ευρώ. Υπάρχει μία μείωση συνεπώς στα διόδια ύψους 0,3 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Το Δημόσιο θα μπορεί να “μπλοκάρει” αύξηση στην τιμή των διοδίων

«Αυτή η μείωση των 30 λεπτών θα ισχύει ουσιαστικά για την επόμενη 5ετία, εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, με την όποια τιμαριθμοποιημένη μεταβολή όπως γίνεται σε όλους τους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα.

«Εκτιμούμε ότι δεν θα έχουμε μεγάλο ύψος πληθωρισμού, όπως αντιμετωπίσαμε κάτι αντίστοιχο στο πρόσφατο παρελθόν και μετά την 5ετία υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής τιμής των διοδίων, όμως η μέση τιμή θα παραμένει στα δυόμιση ευρώ. Υπάρχει η δυνατότητα να εισηγηθεί ο παραχωρησιούχος σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας αύξηση του τιμήματος, μέχρι 30%, προφανώς κάποιες άλλες θα είναι αντίστοιχη περαιτέρω μείωση, αλλά για να γίνει αυτό και αν γίνει θα πρέπει να υπάρχουν δείκτες κυκλοφοριακού φόρτου, οι οποίοι θα τεκμηριώνουν επαρκώς από τον νέο παραχωρησιούχο ότι θα πρέπει να κάνει αυτή τη μεταβολή για να μην υπάρχει ακόμα μεγαλύτερος φόρτος στους δρόμους. Θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος από τον ανεξάρτητο μηχανικό. Θα πρέπει να υπάρχει έγκριση από το Δημόσιο που δεν είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει έγκριση και θα πρέπει να υπάρχει και κοινοποίηση και προληπτικός έλεγχος εάν κριθεί απαραίτητο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.

«Η μέση τιμή θα παραμένει 2,5 ευρώ εκείνη την ημέρα, για παράδειγμα. Και για να γίνει αυτό, ακόμα και αν το επιδιώξει ο παραχωρησιούχος, υπάρχουν τέσσερις προϋποθέσεις τις οποίες τις έχω πει και δημόσια στη Βουλή» συμπλήρωσε.

Προσέθεσε ακόμα ότι υπάρχει για πρώτη φορά μια σημαντική παρέμβαση, η οποία αφορά στην Αττική Οδό και είναι η μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων σε επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη ή μη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία.

Επιπλέον, ο υπουργός προσέθεσε πως σε ένα σημαντικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εκεί που είναι δηλαδή η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, έχει γίνει μια σημαντική παρέμβαση από την πολιτεία μετά την αναχρηματοδότηση που πετύχαμε πρόσφατα και χωρίς κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς επιβάρυνση έμμεση των φορολογουμένων, οι πολίτες πληρώνουν περίπου 3 ευρώ λιγότερο στις μετακινήσεις τους μέχρι το τέλος του 25 από 1η Οκτωβρίου.

Διαβάστε επίσης

Είσοδος της Latsco στην Αττική Οδό με 10%

Mπερλουσκόνι: Τα παιδιά του “Καβαλιέρε”, η Μελόνι και ο Ταγιάνι

Green Tank: Ραγδαία μείωση του CO2 από την ηλεκτροπαραγωγή

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!