THEPOWERGAME
Στρατηγικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς ενισχύουν τα σχέδια της ΑΒ για ανάπτυξη μεριδίων στην Κρήτη, μια αγορά με αξία σχεδόν στο 8% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Σημειώνεται ότι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Κρήτη υπερβαίνει αυτόν της Πελοποννήσου, διαθέτοντας προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης λόγω της τουριστικής κίνησης στο νησί. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Circana για την αγορά ταχυκίνητων κωδικών, ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ της Κρήτης εμφάνισε την υψηλότερη ανάπτυξη συγκριτικά με τις άλλες περιφέρειες στο 7μηνο (Ιανουάριος – Ιούλιος 2024), της τάξης του 5,3%, με μερίδιο 7,7% στην πίτα της αγοράς.
Για την ΑΒ Βασιλόπουλος εφαλτήριο για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων αποτελεί το νέο κατάστημα της αλυσίδας, που λειτουργεί από τον Απρίλιο στη Χερσόνησο Ηρακλείου, ένα σημείο έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου έχουν πάρει θέση όλοι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου (Lidl, Χαλκιαδάκης, Κρητικός), ενώ τον χάρτη του ανταγωνισμού συμπληρώνουν μικρά μίνι μάρκετ και καταστήματα τροφίμων.
Σημειώνεται ότι το κατάστημα στη Χερσόνησο είναι εταιρικό. Συνολικά λειτουργούν στο νησί 15 καταστήματα ΑΒ, εκ των οποίων 12 είναι εταιρικά και 3 franchise.
Ειδικά το κατάστημα στη Χερσόνησο φιλοξενεί σε επιφάνεια 1.100 τ.μ., όπου απασχολούνται 24 άτομα προσωπικό, περίπου 355-360 τοπικά προϊόντα, τα οποία προβάλλονται με ειδική σήμανση στα ράφια, με το σήμα της Κρήτης και αγγλόφωνη περιγραφή.
Οι αποκλειστικές συνεργασίες της ΑΒ
Πιο ενισχυμένη με κρητικά προϊόντα είναι η κατηγορία των τυριών, όπου η ΑΒ διατηρεί πάνω από 20-22 συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς. Ισχυρή παρουσία τοπικών σημάτων εμφανίζουν επίσης οι κατηγορίες παξιμαδιού, νερού, συμπεριλαμβανομένου του νερού ιδιωτικής ετικέτας ΑΒ που παράγεται από τα Νερά Κρήτης, καθώς και οι κατηγορίες φρούτων και λαχανικών, ποτών, λόγω της ρακής, γαλακτοκομικών κ.λπ.
Μερικές ενδεικτικές αποκλειστικές συνεργασίες της ΑΒ στην Κρήτη είναι αυτή με το τυροκομείο Αμάρι, με τη βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος Krivek, που έχει επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της, διαθέτοντας πλέον και μονάδα επεξεργασίας ψαριών, αλλά και με τον Συνεταιρισμό Ανωγείων.
Η τοπικότητα πυλώνας στρατηγικής της ΑΒ
Η ΑΒ ενισχύει την τοπικότητα των προϊόντων στο χαρτοφυλάκιό της, ως μέρος της στρατηγικής της διοίκησης του Νίκου Λαβίδα, που εστιάζει στην ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και των προσφορών.
Όπως λέει ο ίδιος και το επιτελείο της εταιρείας στην Κρήτη, το κωδικολόγιο είναι σε δυναμική ανάπτυξη, ενώ μέσα στον τελευταίο χρόνο η ΑΒ έχει συνάψει περίπου 65 νέες συνεργασίες με παραγωγούς στην Κρήτη. Πρόσθεσε ισάριθμους νέους κωδικούς στο χαρτοφυλάκιό της, σύμφωνα με τον Ανδρέα Μίτσουλα, Area manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, που ξενάγησε χθες δημοσιογράφους στο νέο κατάστημα της αλυσίδας, που διαθέτει σχεδόν 13.000 κωδικούς. Η γκάμα των τοπικών προϊόντων, που αντιστοιχεί σχεδόν στο 10%-15% των προϊόντων της αλυσίδας, διατίθεται και σε άλλα καταστήματα του τοπικού δικτύου της ΑΒ, με μικρές διαφοροποιήσεις, κατά τόπους.
Όσον αφορά το καλάθι των προϊόντων, όπως ανέφερε πρόσφατα η διοίκηση της ΑΒ, η εταιρεία στο πανελλαδικό δίκτυο διαθέτει συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς στο 80% των προϊόντων της και δίνει έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με στόχο προσθήκη 450 νέων προϊόντων και 1.000 νέων κωδικών στην 3ετία.
Τα προϊόντα στα ράφια της αλυσίδας με ξένη επωνυμία θα φτάσουν τα 1.500, περίπου τα μισά από τα 3.000 που διαθέτει. Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με όρους τζίρου έχουν τα συσκευασμένα, 18%-20%, και μαζί με τα φρέσκα ξεπερνούν το 30%.
Διαβάστε επίσης
Συνεχίζεται η κόντρα για τα POS: “Στο παιχνίδι” Nexi και NBGpay
Ρεύμα: Τα μερίδια των προμηθευτών για Σεπτέμβριο κατά το ΕΧΕ