THEPOWERGAME
Κλιμακώνεται η διαμάχη μεταξύ τραπεζών και επιχειρήσεις πληρωμών και τεχνολογικών κολοσσών στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με το ποιος οφείλει να αποζημιώσει τους ανθρώπους που πέφτουν θύματα απάτης στο διαδίκτυο. Από σήμερα 7 Οκτωβρίου, οι τράπεζες θα πρέπει να αρχίσουν να αποζημιώνουν τα θύματα ηλεκτρονικής απάτης με μέγιστο ποσό 85.000 λίρες (101.277 ευρώ).
Το ποσό αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί δαπανηρό για τις μεγάλες τράπεζες και τις επιχειρήσεις πληρωμών. Ωστόσο, είναι στην πραγματικότητα χαμηλότερο από το υποχρεωτικό ποσό επιστροφής 415.000 λιρών που είχε προτείνει προηγουμένως η Ρυθμιστική Αρχή Συστημάτων Πληρωμών (PSR) του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με όσα αναφέρει το CNBC.
Η ψηφιακή τράπεζα Revolut με έδρα το Λονδίνο κατηγόρησε τη Meta ότι αποτυγχάνει οικτρά στην αντιμετώπιση της απάτης σε παγκόσμιο επίπεδο. Η διαδικτυακή απάτη έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια λόγω της επιτάχυνσης της χρήσης ψηφιακών πλατφορμών για την πληρωμή άλλων και την αγορά προϊόντων στο διαδίκτυο. Οι εντάσεις μεταξύ τραπεζών και εταιρειών τεχνολογίας είναι μεγάλες εδώ και χρόνια, καθώς οι χρηματοπιστωτικές εταιρείες θεωρούν ότι επωμίζονται το μεγαλύτερο μέρος του κόστους για τις επιθέσεις απάτης που λαμβάνουν χώρα εικονικά.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Facebook ανακοίνωσε μια συνεργασία νωρίτερα αυτή την εβδομάδα με τους δανειστές του Ηνωμένου Βασιλείου NatWest και Metro Bank, για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τη δραστηριότητα απάτης που λαμβάνει χώρα στις πλατφόρμες της.
Ο Woody Malouf, επικεφαλής του τμήματος οικονομικού εγκλήματος της Revolut, δήλωσε ότι η Meta και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να συμβάλλουν στην κάλυψη του κόστους αποζημίωσης των θυμάτων απάτης και ότι, μη μοιράζοντας καμία ευθύνη για το σκοπό αυτό, «δεν έχουν κανένα κίνητρο να κάνουν κάτι γι’ αυτό».
Η Meta αντέδρασε στις προτάσεις να θεωρηθεί υπεύθυνη για την καταβολή αποζημιώσεων στα θύματα απάτης. Σύμφωνα με στοιχεία της κοινοβουλευτικής επιτροπής πέρυσι, ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δήλωσε ότι οι τράπεζες στο Ηνωμένο Βασίλειο «επικεντρώνονται υπερβολικά στις προσπάθειές τους να μεταφέρουν την ευθύνη για απάτες σε άλλους κλάδους», προσθέτοντας ότι αυτό «δημιουργεί ένα εχθρικό περιβάλλον που παίζει στα χέρια των απατεώνων».
Λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να δώσει η πρωτοβουλία Fraud Intelligence Reciprocal Exchange (FIRE), που έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στις τράπεζες να μοιράζονται πληροφορίες για να εξασφαλίζεται η προστασία των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτές.
Γενικότερα, οι τράπεζες και οι ρυθμιστικές αρχές πιέζουν εδώ και καιρό τις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για περισσότερη συνεργασία με τις τράπεζες λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο, προκειμένου να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της ταχέως αναπτυσσόμενης και συνεχώς εξελισσόμενης απειλής απάτης. Ένα βασικό αίτημα ήταν οι εταιρείες τεχνολογίας να μοιραστούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εγκληματίες κάνουν κατάχρηση των πλατφορμών τους.
Διαβάστε επίσης
ΝΟΚ: Τι περιμένουν Δήμοι και κατασκευαστές από την Ολομέλεια του ΣτΕ
Metlen: Στις αγορές με πράσινο ομόλογο 500 εκατ. ευρώ
Ενεργοβόρος βιομηχανία: Ποιοι μοιράστηκαν την “ένεση” των 70 εκατ.