Γ.Δ.
1434.02 -0,27%
ACAG
-0,17%
5.89
BOCHGR
0,00%
4.6
CENER
-2,03%
9.66
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
+0,11%
9.49
NOVAL
-0,57%
2.605
OPTIMA
-0,62%
12.82
TITC
-1,15%
34.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.476
ΑΒΕ
+3,32%
0.498
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.365
ΑΚΡΙΤ
-2,63%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,17%
2.945
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.498
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.54
ΑΡΑΙΓ
-0,57%
10.53
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.7
ΑΤΤ
-23,71%
2.67
ΑΤΤΙΚΑ
-2,58%
2.27
ΒΙΟ
-1,41%
5.6
ΒΙΟΚΑ
+0,61%
1.64
ΒΙΟΣΚ
-0,65%
1.52
ΒΙΟΤ
-9,63%
0.244
ΒΙΣ
-7,14%
0.13
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,80%
17.32
ΔΑΑ
+0,37%
7.534
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,60%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,62%
3.2
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,64%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,94%
1.575
ΕΕΕ
+0,68%
32.4
ΕΚΤΕΡ
-3,63%
1.594
ΕΛΒΕ
+2,68%
5.75
ΕΛΙΝ
+0,76%
2
ΕΛΛ
+1,52%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,85%
1.874
ΕΛΠΕ
-0,07%
6.995
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,31%
1.7
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,43%
1.165
ΕΤΕ
-0,21%
7.722
ΕΥΑΠΣ
-1,84%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,88%
5.61
ΕΥΡΩΒ
+0,82%
1.978
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.445
ΙΑΤΡ
+3,03%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+1,89%
0.323
ΙΛΥΔΑ
-1,07%
1.85
ΙΝΚΑΤ
-1,02%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-0,66%
4.53
ΙΝΛΟΤ
+0,90%
1.12
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-2,92%
1.165
ΙΝΤΚΑ
-0,66%
3
ΚΑΡΕΛ
+3,45%
360
ΚΕΚΡ
-2,13%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+1,56%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
+1,49%
1.228
ΚΟΥΕΣ
+0,39%
5.12
ΚΡΙ
-0,76%
13
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,60%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,51%
0.777
ΛΑΜΔΑ
-0,65%
7.63
ΛΑΜΨΑ
-0,52%
38.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
+4,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.6
ΜΙΓ
+1,66%
3.36
ΜΙΝ
0,00%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,28%
21.18
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.68
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
-2,11%
0.695
ΜΠΕΛΑ
-0,84%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,28%
3.61
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,53%
34.18
ΝΑΚΑΣ
-0,71%
2.8
ΝΑΥΠ
+1,61%
0.758
ΞΥΛΚ
+0,37%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,18%
27.4
ΟΛΥΜΠ
-2,46%
2.38
ΟΠΑΠ
-0,37%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-0,44%
15.71
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
-0,90%
3.738
ΠΕΡΦ
-0,15%
6.54
ΠΕΤΡΟ
-0,51%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.75
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.725
ΣΑΡ
+0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,18%
0.335
ΣΙΔΜΑ
-0,61%
1.64
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.624
ΣΠΥΡ
-9,45%
0.115
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.24
ΤΡΑΣΤΟΡ
+7,34%
1.17
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.602
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
+10,00%
0.286
ΦΡΛΚ
-1,04%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

ΑΚΤΩΡ: Έτοιμο το εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ένα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων έχει ήδη εγκατασταθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι απολύτως λειτουργικό την 30ή Νοεμβρίου, δηλαδή την ημέρα που το έργο θα παραδοθεί για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.

Την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού υλοποίησε για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ η αμερικανική εταιρεία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.

Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της ΑΚΤΩΡ στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό, πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής Αρχής.

Μάλιστα, τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έκανε και σχετική αναφορά δημοσίως, χαιρετίζοντας τις καινοτομίες του συστήματος κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Προσωποποιημένη κάρτα

Από την πρώτη κιόλας φάση λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι. Επιπλέον, το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.

Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν την καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες, καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημόσιων συγκοινωνιών.

Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δοκιμάζει το μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό Θεσσαλονίκης © ΔΤ
Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δοκιμάζει το μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό Θεσσαλονίκης © ΔΤ

Ανέπαφες συναλλαγές

Σε επόμενη φάση θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.

Το σύστημα κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τμήμα της σύμβασης κατασκευής του Μετρό, που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ, και δεν έχει καμία σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία. Το τελευταίο εντάσσεται στη σύμβαση του δημοσίου διαγωνισμού «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».

Δοκιμές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο © ΔΤ
Δοκιμές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο © ΔΤ

Διαβάστε επίσης

Ρομπότ για τις κενές θέσεις εργασίας: Το παράδειγμα της εστίασης

Με ποια “προίκα” περνάει το ΤΧΣ στο Υπερταμείο

Ρεύμα: 5+1 τρόποι για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!