THEPOWERGAME
Περισσότερες από 600 αντιπροσωπείες αυτοκινήτων σε Αμερική και Καναδά έχουν μπει στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και σήμερα επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο λειτουργίας τους χάρη στο ΑΙ. Πίσω από αυτήν την τεχνολογική επανάσταση στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκονται η startup Numa και ο Έλληνας CEO και συνιδρυτής της, Τάσος Ρουμελιώτης.
Η Numa, η οποία εισάγει πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης στην αλυσίδα λιανικής πώλησης νέων αυτοκινήτων, μια αγορά άνω του 1,2 τρισ. δολ. μόνο στις ΗΠΑ, ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα ανάπτυξής της, σηκώνοντας κεφάλαια 32 εκατ. δολ. από παγκόσμιους κολοσσούς, όπως η Mitsui & Co, που μαζί με την Touring Capital ηγήθηκαν του γύρου χρηματοδότησης.
Την επενδυτική τους ψήφο στη startup με το ελληνικό… αίμα επιβεβαίωσαν, συμμετέχοντας στη χρηματοδότηση, οι υφιστάμενοι ηχηροί επενδυτές της Numa, η Costanoa Ventures, η Threshold και το επιχειρηματικό ταμείο της Google για την τεχνητή νοημοσύνη, Gradient Ventures.
Με την καινοτόμο πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που έχει δημιουργήσει, η Numa, την οποία ίδρυσαν το 2017 οι serial entrepreneurs Τάσος Ρουμελιώτης, Andy Ruff, Joel Grossman και Steven Ginn, και η οποία έχει ήδη συγκεντρώσει συνολικά 48 εκατ. δολ. από την ίδρυσή της, βάζει ΑΙ στην αλυσίδα λιανικής πώλησης αυτοκινήτων.
Η πλατφόρμα τοποθετεί «έξυπνους» πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε πτυχή των εργασιών μιας αντιπροσωπείας αυτοκινήτων. Από τη «διάσωση» των αναπάντητων κλήσεων και την κράτηση ραντεβού μέχρι τον συντονισμό διατμηματικών εργασιών και τη διαχείριση των πελατών, η πλατφόρμα της Numa μεταμορφώνει τον τρόπο λειτουργίας μιας αντιπροσωπείας. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης τηλεφωνήσει σε μια αντιπροσωπεία, αλλά το κλείσει αμέσως, η Numa μπορεί να στείλει ένα κείμενο ή να πραγματοποιήσει αυτόματα μια κλήση υπενθύμισης.
Έξυπνοι πράκτορες ΑΙ
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη της Numa εξελίσσεται, δίνει τη δυνατότητα στις αντιπροσωπείες να βελτιστοποιούν τις διαδικασίες, να βελτιώνουν τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες και να μεγιστοποιούν κάθε επιχειρηματική ευκαιρία. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα, οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης της Numa βοηθούν ενεργά σε κάθε επαφή με τον πελάτη, μειώνοντας τους χρόνους απόκρισης έως και 100 φορές, αυξάνοντας τις βαθμολογίες ικανοποίησης των πελατών και οδηγώντας τα τελικά αποτελέσματα για τις αντιπροσωπείες.
«Η Numa αλλάζει το παιχνίδι για την αυτοκινητοβιομηχανία, εισάγοντας πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης που υπερβαίνουν τις επικοινωνίες, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο λειτουργίας των αντιπροσωπειών, ενώ προσελκύουν πελάτες», δήλωσε ο Hiroshi Takeuchi, του Mobility Business Unit της Mitsui.
Οι πράκτορες AI της Numa, σύμφωνα με την εταιρεία, βελτιστοποιούν τις λειτουργίες και τις επικοινωνίες, μειώνοντας, μεταξύ άλλων, τους μέσους χρόνους απόκρισης πελατών από 23 ώρες σε μόλις 13 λεπτά και αυξάνοντας τα δολάρια παραγγελιών επισκευής ανά σύμβουλο εξυπηρέτησης κατά πάνω από 35%. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνες, πάνω από το ένα τρίτο των αντιπροσωπειών πώλησης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ χάνει τουλάχιστον το ένα πέμπτο των εισερχόμενων κλήσεών τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία τους.
«Οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης της Numa όχι μόνο χειρίζονται επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η κράτηση ραντεβού και η ενημέρωση της εξέλιξης των εργασιών, αλλά και πιο περίπλοκες, όπως η διάσωση δυσαρεστημένων πελατών και το ξεκλείδωμα των συναλλαγών», αναφέρει ο CEO και συνιδρυτής της Numa, Τάσος Ρουμελιώτης.
Disrupt στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων
Ο κλάδος της λιανικής πώλησης νέων αυτοκινήτων μόνο στις ΗΠΑ μετρά πάνω από 17.000 αντιπροσωπείες και έχει αξία άνω του 1,2 τρισ. δολ., η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% έως το 2028. Ωστόσο, αντιμετωπίζει την πρόκληση των απαρχαιωμένων συστημάτων, που επιβαρύνουν το προσωπικό με διοικητικά καθήκοντα και τους πελάτες με απογοητευτικές εμπειρίες.
«Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες στην πλατφόρμα της Numa, επειδή έχει σχεδιαστεί ειδικά για αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, μεταμορφώνοντας μια απαρχαιωμένη διαδικασία με ένα copilot με δυνατότητα AI που οδηγεί σε πραγματική απόδοση επένδυσης», σχολίασε η Priya Saiprasad της Touring Capital.
Η Numa θα χρησιμοποιήσει τη νέα χρηματοδότηση για να επεκτείνει την ομάδα μηχανικών τεχνητής νοημοσύνης, να επιταχύνει την ανάπτυξη προϊόντων, υλοποιώντας τον στόχο της να φέρει την επανάσταση στην εμπειρία της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία με το ελληνικό DNA βρίσκεται στην 168η θέση της λίστας με τις 5.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στις ΗΠΑ και στην τέταρτη θέση της κατηγορίας «βιομηχανίες τεχνητής νοημοσύνης», καταγράφοντας ρυθμό αύξησης εσόδων 2.248% για τρία χρόνια.
Διαβάστε επίσης
Reuters: 6 ελληνικές ναυτιλιακές έχουν δεχθεί απειλές στην Ερυθρά
Ακονίζουν τα “μαχαίρια” τους Τουρκία και Γερμανία για το ντονέρ
Cenergy Holdings: Ανοίγει ο δρόμος για το νέο εργοστάσιο στις ΗΠΑ, μετά την ΑΜΚ