Γ.Δ.
1428.81 -1,26%
ACAG
-0,68%
5.86
BOCHGR
-0,86%
4.59
CENER
-2,00%
9.79
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.49
NOVAL
-2,26%
2.6
OPTIMA
-0,31%
12.88
TITC
-1,27%
34.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-3,27%
1.48
ΑΒΕ
+1,28%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.98
ΑΛΦΑ
-3,03%
1.49
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-3,65%
10.57
ΑΣΚΟ
-1,81%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7.04
ΑΤΕΚ
+0,47%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
-5,02%
4.54
ΑΤΤΙΚΑ
+1,32%
2.3
ΒΙΟ
-2,44%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,87%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+2,94%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,47%
17.44
ΔΑΑ
+0,11%
7.598
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-2,00%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.26
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,29%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-2,55%
1.53
ΕΕΕ
+1,38%
32.36
ΕΚΤΕΡ
-2,64%
1.698
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,24%
1.995
ΕΛΛ
-1,12%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,07%
1.892
ΕΛΠΕ
-1,28%
6.95
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.69
ΕΛΧΑ
-2,55%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,25%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
7.65
ΕΥΑΠΣ
-1,54%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-2,32%
1.975
ΕΧΑΕ
-2,76%
4.41
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,86%
0.333
ΙΛΥΔΑ
-2,78%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,72%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-2,45%
1.116
ΙΝΤΕΚ
-0,83%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,41%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-2,57%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-2,45%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-0,49%
0.406
ΚΟΥΑΛ
-2,36%
1.16
ΚΟΥΕΣ
-1,92%
5.1
ΚΡΙ
-1,12%
13.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,43%
1.055
ΛΑΒΙ
-3,79%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-0,53%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
-3,23%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,73%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-2,26%
2.59
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,29%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,44%
3.39
ΜΙΝ
-2,54%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,51%
20.9
ΜΟΝΤΑ
+0,55%
3.67
ΜΟΤΟ
-1,85%
2.655
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,91%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
+0,75%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-3,09%
33.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,53%
0.77
ΞΥΛΚ
-2,17%
0.27
ΞΥΛΠ
+4,35%
0.384
ΟΛΘ
-1,39%
21.3
ΟΛΠ
+0,18%
27.1
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.43
ΟΠΑΠ
-1,45%
15.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,59%
0.804
ΟΤΕ
-2,22%
15.39
ΟΤΟΕΛ
-1,45%
10.84
ΠΑΙΡ
-2,75%
0.992
ΠΑΠ
+3,04%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.72
ΠΕΡΦ
-2,41%
6.49
ΠΕΤΡΟ
-1,23%
8
ΠΛΑΘ
-1,59%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,15%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-1,14%
1.74
ΣΑΡ
-1,11%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,01%
0.342
ΣΙΔΜΑ
-3,29%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-4,36%
6.14
ΣΠΙ
-3,54%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,61%
1.584
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
-3,25%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,80%
3.82
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Το μυστικό όπλο των ξενοδοχείων: Οι επενδύσεις στην ευεξία απογειώνουν τα έσοδα

Η πανδημία του κορονοϊού έφερε σημαντικές αλλαγές στον τουρισμό, με μία από τις πιο αξιοσημείωτες τάσεις να είναι η αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες ευεξίας. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, ο τομέας του τουρισμού ευεξίας παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη, με την παγκόσμια αγορά να εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,2 τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2027. Οι ταξιδιώτες δεν αναζητούν πλέον μόνο διαμονή, αλλά και ολοκληρωμένες εμπειρίες, που περιλαμβάνουν φυσική άσκηση, πνευματική ηρεμία, μακροζωία και άλλες εξατομικευμένες υπηρεσίες ευεξίας.

Σύμφωνα με το 2023 Global Wellness Economy Monitor, συνολικά τα ταξίδια ευεξίας αντιπροσώπευσαν το 7,8% όλων των ταξιδιών, αλλά και το 18,7% του συνόλου των ταξιδιωτικών δαπανών παγκοσμίως το 2022 (άνοδος από το 2019, που αντιστοιχούσαν στο 6,5% του συνόλου των ταξιδιών και στο 15,3% των ταξιδιωτικών δαπανών παγκοσμίως). Τα ταξίδια που συμπεριλαμβάνουν την ευεξία σε δεύτερο επίπεδο (όπως επίσκεψη σε spa ξενοδοχείου) αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των ταξιδιών ευεξίας συνολικά (88% το 2022) και των ταξιδιωτικών δαπανών ευεξίας (85% το 2022). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ευεξία είναι πλέον σημαντικός σταθμός κάθε ταξιδιού, είτε γίνεται για αναψυχή είτε για επαγγελματικούς σκοπούς.

Όπως αναφέρει η κ. Κωνσταντίνα Τρίμμη, CFO της Aegeo Spas, της κορυφαίας εταιρείας λειτουργίας spa στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η ενσωμάτωση υπηρεσιών ευεξίας στα ξενοδοχεία οδηγεί σε βελτίωση όλων των σημαντικών δεικτών, όπως ο ADR (Μέση Ημερήσια Τιμή) και το RevPAR (Έσοδα ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο). «Ξενοδοχεία με εγκαταστάσεις spa και ευεξίας έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ένα διευρυμένο εύρος υπηρεσιών και εμπειριών στους επισκέπτες τους και έτσι να αυξήσουν την περίοδο λειτουργίας τους και πλέον του μοντέλου ήλιου και θάλασσας. Επιπλέον, από τα ποιοτικά στοιχεία μας παρατηρούμε ότι οι υπηρεσίες ευεξίας συμβάλλουν σε καλυτέρα αποτελέσματα σε βαθμολογίες σε πλατφόρμες τύπου TripAdvisor και σε αξιολογήσεις ικανοποίησης πελατών. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα στοιχεία των spa που διαχειρίζεται η Aegeo Spas, παρατηρούμε το 2024 αύξηση στον μέσο όρο του καλαθιού εισπράξεων spa ανά ημέρα και ανά άτομο (εκτός πακέτου). Γεγονός που αναδεικνύει περαιτέρω τη δυναμική του κλάδου στην ισχυροποίηση των συνολικών επιδόσεων ενός ξενοδοχείου, τόσο σε επίπεδο κερδοφορίας, όσο και σε επίπεδο τοποθέτησης στην αγορά και ενίσχυσης της φήμης του brand», εξηγεί η κ. Τρίμμη.

Κωνσταντίνα Τρίμμη, CFO της Aegeo Spas
Κωνσταντίνα Τρίμμη, CFO της Aegeo Spas

Τα στοιχεία της Aegeo Spas είναι χαρακτηριστικά:

  • Στα ξενοδοχεία 5* και 5* plus παρατηρείται αύξηση επισκεπτών spa κατά 6%, αύξηση εσόδου κατά 9% και αύξηση διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία της κατηγορίας κατά 8%. Στις περιοχές της Ελλάδας, η περιοχή της Ρόδου και της Κω έχει ιδιαίτερες επιδόσεις: αύξηση εσόδου Aegeo Spas πλέον του 23% και αύξηση συνολικών διανυκτερεύσεων κατά 18%.
  • Στα ξενοδοχεία 5* και 4* plus παρατηρείται αύξηση διανυκτερεύσεων και επισκεπτών spa κατά 11%, ενώ παράλληλα παρατηρούνται ακόμα μεγαλύτεροι ρυθμοί αύξησης εσόδων κατά 14%. Σε αυτήν την κατηγορία η μεγαλύτερη αύξηση εντοπίζεται στην Κρήτη, όπου τα έσοδα του spa αυξάνονται κατά 20%, ενώ οι διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν κατά 9%. Αντίστοιχα αυξάνονται και τα έσοδα από επισκέπτες των ξενοδοχείων του δικτύου της Aegeo Spas, που βρίσκονται στο Ιόνιο και στην Αθήνα. Σε ό,τι αφορά ξενοδοχεία αυτής της κατηγορίας που βρίσκονται στη Ρόδο και στην Κω, παρατηρείται αύξηση διανυκτερεύσεων κατά 3% και αύξηση εσόδων spa κατά 8%.
  • Στα ξενοδοχεία 4* παρατηρείται μεγάλη αναλογικά προτίμηση σε υπηρεσίες ευεξίας και σπα, καθώς για το 2024 οι διανυκτερεύσεις συνολικά αυξήθηκαν κατά 4%, ενώ οι επισκέπτες των spa και τα αντίστοιχα έσοδά τους αυξήθηκαν κατά 7%.

Αλλά και στα ξενοδοχεία πόλης όπου λειτουργούν Aegeo Spas παρατηρούνται σημαντικές αυξήσεις: Αύξηση εσόδου spa κοντά στο 20% και διανυκτερεύσεων ξενοδοχείων στο 28%, αύξηση πελατών spa κατά 17% και αύξηση θεραπειών στο 19%.

Aegeo Spas ©powergame.gr
Aegeo Spas ©powergame.gr
Aegeo Spas ©powergame.gr
Aegeo Spas ©powergame.gr

Πώς μπορεί να αξιοποιήσει ένα ξενοδοχείο την αυξημένη ζήτηση για ευεξία

Ένας ξενοδόχος έχει δύο επιλογές, είτε να μισθώσει τον χώρο σε μια εταιρεία που θα αναπτύξει και λειτουργεί το spa (κάτι σαν shop-in-a-shop), είτε να το λειτουργήσει μόνος του, με τη βοήθεια μιας εξειδικευμένης εταιρείας η οποία παρέχει συμβουλές, από το πόσες καμπίνες θεραπειών πρέπει να δημιουργηθούν μέχρι τις θεραπείες και τις επιλογές που μπορούν να προσφέρονται.

Olvia Spa Paros ©powergame.gr
Olvia Spa Paros ©powergame.gr

Ο κ. Παναγιώτης Μεγγίσογλου, σύμβουλος Spa και υπεύθυνος Εκπαίδευσης της Release and Relax Motion, τονίζει τη σημασία της σωστής σχεδίασης ενός spa, που προσαρμόζεται στις ανάγκες των πελατών και του ξενοδοχείου. Ένα καλοσχεδιασμένο spa μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία των επισκεπτών και να τους παρακινήσει να παραμείνουν περισσότερο στο ξενοδοχείο, αυξάνοντας τις συνολικές δαπάνες τους. «Ένα spa πρέπει να προσφέρει έξυπνες επιλογές, που να κάνουν τους πελάτες να θέλουν να το επισκεφτούν ξανά», επισημαίνει, ενώ προσθέτει ότι οι σύγχρονοι ταξιδιώτες αναζητούν ολοκληρωμένες λύσεις, που περιλαμβάνουν φυσική άσκηση, διαλογιστικές θεραπείες και βελτίωση της πνευματικότητας.

Παναγιώτης Μεγγίσογλου, Σύμβουλος Spa και Υπεύθυνος Εκπαίδευσης της Release and Relax Motion
Παναγιώτης Μεγγίσογλου, σύμβουλος Spa και υπεύθυνος Εκπαίδευσης της Release and Relax Motion.

Και, φυσικά, οι ανάγκες είναι διαφορετικές στα city και στα resort hotels. Όπως εξηγεί ο κ. Μεγγίσογλου: «Οι πελάτες των city hotels είναι πελάτες που έχουν το ενδιαφέρον να δουν τη μητρόπολη που έχουν επισκεφτεί, κάτι που τους κάνει να είναι πιο κινητικοί και να φεύγουν από το ξενοδοχείο, για να βρουν και να ζήσουν τις εμπειρίες της πόλης, ή πελάτες που επαγγελματικοί λόγοι τους έφεραν στο συγκεκριμένο. Σε αντίθεση με τους πελάτες των resorts, που η αφορμή να βρίσκονται σε αυτά τα ξενοδοχεία είναι οι διακοπές τους, έχουν περισσότερο χρόνο διαμονής και νιώθουν ότι όλες τις εμπειρίες ξεκούρασης και ανανέωσης μπορούν να τις ζήσουν και μέσα στο ξενοδοχείο, που αποτελεί μέρος των εμπειριών διακοπών τους.

Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι που κάνουν τον πελάτη των city hotels να επιλέγει πιο short term θεραπείες ευεξίας και κυρίως θεραπείες που προσανατολίζονται στην ξεκούραση, όπως π.χ. οι θεραπείες μασάζ, κάτι που θα τους κάνει να ανανεωθούν από το μακρινό ταξίδι και θα τους ξεκουράσει πριν κάνουν τις βασικές τους διακοπές. Αυτοί οι πελάτες αναζητούν κυρίως 30min θεραπείες massage για κουρασμένα πόδια ή πλάτη, ώστε να βελτιώσουν το jet lag, ή μια flash 20min θεραπεία ανανέωσης και ενυδάτωσης για το πρόσωπο, ώστε να φρεσκαριστούν πριν από το βασικό τους ταξίδι.

Olvia Spa Paros ©powergame.gr
Olvia Spa Paros ©powergame.gr

Οι πελάτες των resorts αναζητούν μια ολοκληρωμένη περιποίηση 1-4 spa days με long term θεραπείες massage 50-75min συνδυαστικές με facilities (εσωτερική pool, sauna, hammam κ.λπ.) και θεραπείες περιποίησης για πρόσωπο ή σώμα».

Οι τάσεις που οδηγούν τις επιλογές

Η κυριότερη τάση που επικρατεί στις υπηρεσίες ευεξίας εντός των ξενοδοχείων είναι οι περισσότερο ολιστικές και εξατομικευμένες λύσεις ευεξίας, αναφέρουν και η κ. Τρίμμη και ο κ. Μεγγίσογλου. Η μακροζωία, η προσωπική ανάπτυξη, η αντιμετώπιση του άγχους της καθημερινότητας, η ζωτική ενέργεια, η βελτίωση του μεταβολισμού, η πνευματικότητα και η διαύγεια, η ποιότητα του ύπνου, πρωτοστατούν στον σχεδιασμό καινοτόμων εμπειριών πολυτελών διακοπών παγκοσμίως. Όταν όλα αυτά συνδυάζονται με το ελληνικό στοιχείο, τότε η ανταπόκριση είναι ακόμα μεγαλύτερη. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπηρεσίες με τοπικό χαρακτήρα, όπως το Cretan Massage ή η τοπική εμπειρία των Ιονίων Νήσων με κουμκουάτ, αποτελούν το 25% του συνόλου στον εξαιρετικά ευρύ κατάλογο υπηρεσιών της Aegeo Spas.

Olvia Spa Paros ©powergame.gr
Olvia Spa Paros ©powergame.gr

Η χρήση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, όπως αναφέρει η κ. Τρίμμη, είναι επίσης κεντρική για την ανάπτυξη του κλάδου, με σκοπό την προσφορά εξειδικευμένων υπηρεσιών που ενισχύουν την εμπειρία του πελάτη.

Παράλληλα, η βελτίωση του μάρκετινγκ και η εξατομίκευση των πακέτων ευεξίας είναι κρίσιμα στοιχεία, όπως αναφέρει ο κ. Μεγγίσογλου, ώστε να καλυφθούν οι διαφορετικές ανάγκες των επισκεπτών, ενισχύοντας την αφοσίωσή τους και τις επαναλαμβανόμενες κρατήσεις. «Δεν αρκεί μόνο να διαθέτεις διάφορα είδη massage ή θεραπείες, έχει σημασία πώς τα συνδυάζεις μεταξύ τους και κυρίως πώς τα επικοινωνείς προς τους υποψήφιους πελάτες», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Olvia Spa Paros ©powergame.gr

Η αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες ευεξίας προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να διαφοροποιηθούν, να αυξήσουν τα έσοδά τους και να δημιουργήσουν μοναδικές εμπειρίες για τους πελάτες τους.

Διαβάστε επίσης                   

Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Στο 2,2% φέτος το ΑΕΠ

Bloomberg: Τα 12 πρόσωπα των νέων στο TikTok και όχι μόνο

Πυρηνική κινητικότητα στη γειτονιά της Ελλάδας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!