Γ.Δ.
1423.56 +1,17%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+1,02%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,02%
2.7195
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,87%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,42%
1.426
ΑΒΕ
+2,49%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+20,55%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+3,21%
1.61
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,31%
11.52
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+0,45%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
+7,92%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,49%
5.93
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+0,39%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,22%
16.6
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,25%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-1,30%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,52%
0.323
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+1,59%
32
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.85
ΕΛΣΤΡ
+2,84%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,59%
1.686
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,26%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+1,07%
7.78
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.42
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,86%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
5.06
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+3,27%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+3,29%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+2,94%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,79%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,37%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,17%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-3,35%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,11%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.63
ΜΙΝ
-7,58%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,26%
23
ΜΟΝΤΑ
+5,16%
3.26
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,65%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,89%
0.894
ΟΤΕ
+1,77%
13.8
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.48
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,10%
3.592
ΠΕΤΡΟ
+2,45%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,43%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-2,68%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,18%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,97%
19.7
ΤΖΚΑ
+7,19%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,26%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,49%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,36%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Δίπλωμα οδήγησης στα 17 και με κάμερες: Οι 10 ριζικές αλλαγές

Αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με αντικείμενο την εκπαίδευση και εξέταση υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, την Τρίτη 18 Μαΐου 2021.

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου επιχειρείται η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, με σκοπό την προαγωγή της διαφάνειας, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη γενικότερη προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας.

Επιχειρείται, επίσης, ο καθορισμός ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας των διαδικασιών θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, καθώς και αξιολόγησης των εξεταστών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών.

Μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης και τυχόν ενσωμάτωση σχολίων, το σχέδιο νόμου θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση.

 Οι 10 βασικοί άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου 

1. Έλεγχος ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στα πρότυπα του gov.gr στις θεωρητικές εξετάσεις.

2. Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών στις θεωρητικές εξετάσεις: Η φωτογραφία του Δελτίου Εξέτασης υποψηφίου θα διασταυρώνεται με ψηφιακή φωτογραφία, που θα λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο, από κάμερα η οποία θα τοποθετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το γνωστό φαινόμενο του να προσέρχεται στις εξετάσεις άτομο διαφορετικό από τον υποψήφιο.

3. Την πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων θα διενεργεί ένας εξεταστής, ο οποίος πλέον θα κάθεται στη μπροστινή θέση του συνοδηγού, ενώ ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα. Σταματά έτσι το φαινόμενο του να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτής στον τρόπο οδήγησης του υποψηφίου, κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

4. Για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοπιστίας και του ευρύτερου ελέγχου των πρακτικών εξετάσεων, η όλη δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη έρθει σε επικοινωνία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία διαπίστωσε ότι η συγκεκριμένη πρόβλεψη είναι σύμφωνη με τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικών Δεδομένων, σε αντίθεση με την προβληματική πρόβλεψη στο Νόμο του 2018 επί Υπουργίας Χρ. Σπίρτζη.
Προβλέπεται πλέον ειδικότερα η χρήση φορητής – κι όχι μόνιμης – κάμερας 360ο, που διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης,, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας.
Η κάμερα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία.

5. Δημιουργείται Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με τη χορήγηση, επέκταση και ανανέωση της άδειας οδήγησης. Επιπλέον, συστήνεται και λειτουργεί στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τράπεζας θεμάτων για τις θεωρητικές εξετάσεις.

6. Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών. Το Μητρώο αυτό θα είναι ανοιχτό σε όλους τους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Προβλέπεται και η δυνατότητα εγγραφής ιδιωτών.

7. Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών για τον έλεγχο και την εποπτεία των θεωρητικών και των πρακτικών εξετάσεων. Στο Μητρώο αυτό θα εντάσσεται και το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

8. Η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

9. Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης του έργου των εξεταστών, από την αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το σύστημα αξιολόγησης θα συνοδεύεται από ένα μηχανισμό επιβράβευσης και κυρώσεων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στη διαγραφή από το Μητρώο Εξεταστών.

10. Για πρώτη φορά υπάρχουν ειδικές προβλέψεις που διευκολύνουν τις εξετάσεις ειδικών κατηγοριών υποψηφίων. Προβλέπεται ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων απολαμβάνουν το καθεστώς διεθνούς προστασίας στη χώρα μας. Επιπλέον, προβλέπεται ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και με υπότιτλους.
Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (αντίστοιχα με το κρατικό κέντρο «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην επιβαρύνονται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία.

Οι ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα

Το Β΄ Μέρος του νομοσχεδίου περιλαμβάνει νομοθετική ρύθμιση για την ταξινόμηση και κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων. Τα βασικά σημεία της πρότασης συνοψίζονται στα εξής:

Α. Χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος
Σχετική βεβαίωση χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που υποδεικνύονται ή/και εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τη Δ.Ο.Α. ή τη Δ.Ο.Μ. ή τη Δ.Ο.Π.Ο. για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών. Οι άνω φορείς χορηγούν κάθε 5 χρόνια πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.

Β. Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας (άδειας και ειδικών πινακίδων)από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών
Προϋποθέσεις: Βεβαίωση χαρακτηρισμού, Πιστοποιητικό συμμόρφωσης, Τεχνικός έλεγχος οχήματος, διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ακολούθως, γίνεται εγγραφή του στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου. Καταβάλλεται τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων.

Γ. Κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
Κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο. Καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών.

Δ. Πρόστιμα και κυρώσεις
Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς (εκπρόσωποι ή υποδεικνυόμενοι από ΔΟΑ, ΔΟΜ, ΔΟΠΟ) και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!