Γ.Δ.
1455.67 0,00%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
0,00%
9.25
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
8.31
NOVAL
0,00%
2.355
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
39.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.542
ΑΒΕ
0,00%
0.452
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.58
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.595
ΑΛΦΑ
0,00%
1.594
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.88
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
0,00%
5.5
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.875
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.38
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.955
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.625
ΕΕΕ
0,00%
32.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.776
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.14
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.944
ΕΛΠΕ
0,00%
7.345
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.874
ΕΛΧΑ
0,00%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.71
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.89
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.211
ΕΧΑΕ
0,00%
4.565
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3365
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.99
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.745
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.79
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.98
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.175
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.166
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.77
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
0,00%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.91
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
0,00%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.816
ΞΥΛΚ
0,00%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
29.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.789
ΟΤΕ
0,00%
14.57
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.56
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
0,00%
3.915
ΠΕΡΦ
0,00%
5.47
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.8
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.83
ΤΖΚΑ
0,00%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Στη Βουλή η σύμβαση της Αττικής Οδού

Κατατέθηκε αργά χθες στη Βουλή η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η νέα σύμβαση προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος 3,27 δις. ευρώ και ετήσιο τίμημα 7,5% επι των ακαθάριστων εσόδων.

Στη σύμβαση προβλέπονται διόδια 2,5 ευρώ ανά διέλευση ΕΙΧ για τα πρώτα 5 έτη και στη συνέχεια, εφόσον το κριθεί απαραίτητο θα υπάρξει διαφοροποιημένη χρέωση ανάλογα με τις ώρες αιχμής. Το διαφοροποιημένο βασικό τέλος διοδίου θα προκύψει εφόσον για μια ορισμένη περίοδο, σε συγκεκριμένα τμήμαά της, η μέση ωριαία ταχύτητα στην Αττική Οδό μειωθεί κάτω από 45 χλμ. ανά ώρα.

Επίσης προβλέπονται διαφοροποιημένα διόδια για τα φορτηγά, ανάλογα με την παλαιότητα τους. Το διαφοροποιημένο τέλος διέλευσης για τα φορτηγά θα ισχύει ένα χρόνο μετά τη ανάληψη των καθηκόντων στον οδικό άξονα από το νέο παραχωρησιούχο.

Τα διόδια θα αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο με βάση τον τιμάριθμο της προηγούμενης χρονιάς.

Ο νέος παραχωρησιούχος θα καταβάλλει εγγύηση καλής εκτέλεσης 80 εκατ. ευρώ και θα έχει μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ. Επίσης η συμφωνία προβλέπει, ότι τυχόν αναχρηματοδότηση του παραχωρησιούχου με ευνοϊκότερους όρους στο μέλλον, το 50% του οφέλου που θα προκύψει θα περιέλθει στον παραχωρητή, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο.

Σύμφωνα με στελέχη του υπ. Οικονομικών, η συμφωνία είναι δρακόντεια υπέρ του ελληνικού δημοσίου και ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του κάθε δύο χρόνια.

Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι ο στόχος παραμένει η μεταβίβαση από την Αττική Οδό Α.Ε. στη νέα Νέα Αττική Οδό Παραχώρηση Α.Ε., δηλαδή από τον υφιστάμενο στο νέο παραχωρησιούχο, να συντελεστεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα και μέχρι την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου.

Πάντως η σύμβαση θα κυρωθεί μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή.

Αναλυτικά όσα αναφέρει η κοινή ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.

Η σύμβαση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προβλέψεις υπέρ των οδηγών – χρηστών της Αττικής οδού, για τη διασφάλιση της συντήρησης και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Κυβέρνηση το οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ θα διατεθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο μόνο από αυτή τη συναλλαγή περιορίζεται σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μεγαλύτερη από τις 9 συνολικά αποκρατικοποιήσεις που ολοκλήρωσε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τον τελευταίο χρόνο. Αποκρατικοποιήσεις που δίνουν ώθηση στην οικονομία, τις επενδύσεις, την απασχόληση. Η Αττική Οδός είναι ένα έργο κρίσιμο για την καθημερινότητα εκατομμυρίων κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας. Η σύμβαση που κατατίθεται στη Βουλή διασφαλίζει την περαιτέρω αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου και την σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους. Είναι μια θετική εξέλιξη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, το Δημόσιο και την εθνική οικονομία».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Με τη νέα σύμβαση πραγματοποιείται ομαλά η μετάβαση στο νέο καθεστώς παραχώρησης και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του συστήματος κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνεται ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής και επωφελής και για τα δύο μέρη. Δύναται, δηλαδή, να καλύπτει το δημόσιο συμφέρον, μέσω της άμεσης χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης, ενώ ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα. Μια σύμπραξη, με την οποία η χώρα μεγεθύνεται οικονομικά, αναπτύσσεται βιώσιμα και ισχυροποιείται ολόπλευρα».

Η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση προβλέπει, επίσης, μείωση των διοδίων από 2,8 σε 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου, την ημέρα που θα γίνει η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από το Ελληνικό Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο. Η μείωση αφορά τις εξής κατηγορίες οχημάτων: επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.

Περιλαμβάνονται, επίσης, διατάξεις για τη διασφάλιση της επαρκούς συντήρησης, της εύρυθμης λειτουργίας του οδικού άξονα και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ο Παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε δύο έτη αλλά και μεμονωμένα επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.

Διαβάστε επίσης

Αλλάζω Συσκευή για επιχειρήσεις: Ένταξη αγροτών, οι 3 αλλαγές

Οκτώ κορυφαίες ετικέτες ρούμι διαθέσιμες κάτω από 50 ευρώ

Τα πλωτά πυρηνικά στην Ελλάδα και η διαδικασία της αποξήλωσης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!