THEPOWERGAME
Το παλαιό Χόλιγουντ περνά αυτές τις ημέρες μια μεγάλη δοκιμασία. Το εάν θα βγει αλώβητο από αυτήν είναι ένα μεγάλο ερώτημα. Παράγοντες της βιομηχανίας του θεάματος των ΗΠΑ εκφράζουν ήδη επιφυλάξεις για το εάν οι πωλήσεις των εισιτηρίων για τη νέα ταινία του 85χρονου Φράνσις Κόπολα, «Megalopolis», θα είναι αντάξιες του μεγαλείου του σκηνοθέτη. Ο ίδιος χρηματοδότησε την παραγωγή με 120 εκατ. δολάρια, αλλά εκτιμάται πως θα εισπράξει μόνον 5 εκατ. δολάρια το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής στις ΗΠΑ.
Αν και τα στελέχη της Lionsgate έχουν ήδη κλείσει 1.700 αίθουσες για τη διανομή της ταινίας, το κοινό θα πρέπει να δελεαστεί από τις πρώτες εντυπώσεις. Ο ανταγωνισμός έχει σκληρύνει λόγω των διαδικτυακών παραγωγών και ειδικότερα του Netflix, που αψηφά κάθε δυσοίωνη πρόβλεψη. Προ διετίας, οι εκτιμήσεις για την πορεία του Netflix ήταν εξαιρετικά αρνητικές. Η Disney+ και άλλες πλατφόρμες ελεύθερης ροής των καθιερωμένων στούντιο του Χόλιγουντ ενισχύονταν, με κίνδυνο το πελατολόγιο του Netflix να μείνει στάσιμο μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η κατάργηση του διαμοιρασμού κωδικών με φίλους και συγγενείς, που εισήγαγε τότε ο Ριντ Χέιστινγκς, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας ελεύθερης ροής, εκλήφθηκε ως ένα μέτρο εντυπωσιασμού που δεν θα είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα. Όμως μια διετία μετά, το Netflix, το οποίο καθιέρωσε τις πλατφόρμες ελεύθερης ροής, πρόσθεσε 45 εκατ. συνδρομητές και η μετοχή έχει φτάσει νέα ιστορικά υψηλά, ενώ αυτές των Comcast, Walt Disney, Paramount Global και Warner Bros Discovery είναι σαφώς χαμηλότερες. Το τελευταίο 12μήνο η μετοχή της Disney έχει αποδώσει 20%, ενώ αυτή του Netflix 87%. Μέσα στο ίδιο διάστημα, η μετοχή της Paramount Global έχει διολισθήσει πάνω από 15% και αυτή της Comcast έχει απολέσει το 6% της αξίας της.
Όμως το εγχείρημα αυτό, μαζί με παραγωγές, όπως το Bridgerton, το Squid Game, το Emily in Paris και το Stranger Thinds, απέδωσαν, σε μια περίοδο που ο Χέιστινγκς έδινε τη σκυτάλη στον Γκρεγκ Πέτερς, που μοιράστηκε τα καθήκοντα του CEO με τον Τεντ Σαράντος. «Πρέπει να ήταν η πιο ομαλή μετάβαση στη διοίκηση μιας τόσο μεγάλης εταιρείας που έχει συμβεί ποτέ», σχολιάζει η Τζέσικα Ριφ Έρλιχ, αναλύτρια στα ΜΜΕ στην Bank of America.
Σε αυτήν τη μάχη μεταξύ του παλαιού και του νέου Χόλιγουντ έχει εγκλωβιστεί ο Κόπολα. Ένας από τους πιο διακεκριμένους σκηνοθέτες της Εβδομης Ρέχνης, έχει κερδίσει έξι Όσκαρ, με αφετηρία την ταινία «Πάτον» το 1970. Κέρδισε τρία Όσκαρ μέσα σε μια νύχτα για το σενάριο, τη σκηνοθεσία και την παραγωγή του «Αποκάλυψη Τώρα» το 1974, την οποία χρηματοδότησε ο ίδιος. Όπως αναφέρουν οι New York Times, ο Κόπολα προσδοκά να πετύχει το ίδιο με τη νέα του ταινία, καθώς πούλησε το ήμισυ του αμπελώνα του. Όμως, με το «Αποκάλυψη Τώρα» είχε επενδύσει 145 εκατ. δολάρια, αλλά εισέπραξε 500 εκατ. δολάρια. Σήμερα απομένει να αποδειχθεί εάν η μαγεία του Κόπολα μπορεί να οδηγήσει το κοινό στα γκισέ των εισιτηρίων.
Διαβάστε επίσης
Αλλάζω Συσκευή για επιχειρήσεις: Ένταξη αγροτών, οι 3 αλλαγές
Οκτώ κορυφαίες ετικέτες ρούμι διαθέσιμες κάτω από 50 ευρώ
Τα πλωτά πυρηνικά στην Ελλάδα και η διαδικασία της αποξήλωσης