THEPOWERGAME
Στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο περιθώριο της 79ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη με τον πρόεδρο της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αναφέρθηκε αρχικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
«Οι δυο ηγέτες έκαναν επισκόπηση της προόδου στον πολιτικό διάλογο και στη θετική ατζέντα. Συμφώνησαν να εντατικοποιήσουν τη συνεργασία στο μεταναστευτικό το επόμενο διάστημα για την εξάρθρωση των δικτύων των διακινητών που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές», τόνισε. Πρόσθεσε ότι ανέθεσαν στους υπουργούς Εξωτερικών των δύο χωρών «την προετοιμασία για τη σύγκληση του επόμενου ανώτατου συμβουλίου συνεργασίας Ελλάδας Τουρκίας που θα πραγματοποιηθεί στην Άγκυρα τον Ιανουάριο του 2025, στη βάση της Διακήρυξης των Αθηνών».
Αναφέρθηκε επίσης στην παρουσία του πρωθυπουργού σε εκδήλωση της ομογένειας στην Αστόρια όπου τόνισε ότι σε μια εποχή που ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με σύνθετες προκλήσεις «η Ελλάδα αποτελεί πυλώνα σταθερότητας και ευημερίας σε ένα πολύ ταραγμένο μέρος του κόσμου» και υπογράμμισε με έμφαση το στρατηγικό βάθος της σχέσης που έχει η Ελλάδα με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Είπε επίσης ότι αναφερόμενος στις επικείμενες εκλογές στις ΗΠΑ ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως όποιον κι αν επιλέξει ο αμερικανικός λαός να τον εκπροσωπήσει στο ανώτατο αξίωμα η σχέση Ελλάδας και Αμερικής θα γίνεται ολοένα και πιο δυνατή γιατί αυτό είναι προς το αμοιβαίο συμφέρον των δύο χωρών. «Επεσήμανε ακόμη πως η Ελλάδα διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην ανατολική Μεσόγειο προσπαθώντας παρά τις δυσκολίες να εξομαλύνει τη σχέση μας με την Τουρκία, να είναι ένας ειλικρινής διαμεσολαβητής και να συνομιλεί με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προκειμένου να προσπαθήσει να επιλύσει αυτήν την κρίση στη Μέση Ανατολή». Επιπλέον όπως είπε ο πρωθυπουργός ανέδειξε την πρόοδο της Ελλάδας σημειώνοντας ότι: τα πρώτα τέσσερα χρόνια της θητείας της κυβέρνησης «αφορούσαν στη σταθεροποίηση της χώρας, την τακτοποίηση των δημόσιων οικονομικών της και την επιστροφή στις τάξεις των κανονικών ευρωπαϊκών χωρών, ενώ, τα επόμενα τέσσερα χρόνια αφορούν την πραγματοποίηση ενός μεγάλου άλματος προς το μέλλον, την επίτευξη πραγματικής σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που μας κράτησαν πίσω για πολλά χρόνια».
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο του Παναμά Χοσέ Ραούλ Μουλίνο, τον πρωθυπουργό της Αρμενίας Νικόλ Πασινιάν καθώς και τον πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς και στο σημερινό πρόγραμμα του πρωθυπουργού.
«Κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου – Κρήτης, σε συνέχεια του πλαισίου κατανόησης, που υπεγράφη μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ελληνικής Κυβέρνησης, περί αμοιβαίας ανάληψης δεσμεύσεων αναφορικά με το έργο», είπε επίσης ο κ. Μαρινάκης. Τόνισε ότι «η ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου – Κρήτης είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, την Κύπρο, αλλά και για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό, καθώς θα συνδέσει την Κύπρο με το ηλεκτρικό σύστημα της Ευρώπης, διευκολύνοντας την ενεργειακή της μετάβαση και ταυτόχρονα θα προωθήσει τον στόχο της Ελλάδας να καταστεί διάδρομος μεταφοράς “καθαρής” ενέργειας».
Πέρασε ακολούθως στην ψήφιση σήμερα στη Βουλή διάταξης που κατατέθηκε από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με την οποία «ικανοποιείται ένα δίκαιο αίτημα των ερασιτεχνών αλιέων. Καταργείται ο φόρος πλοίων, καθώς και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης για τα πλοία δεύτερης κατηγορίας μήκους έως επτά μέτρων, δεδομένου ότι τα σκάφη αυτά στην πραγματικότητα δεν εξυπηρετούν σκοπούς αναψυχής ούτε συνδέονται με πολυτελή διαβίωση, αλλά αξιοποιούνται κυρίως στο πλαίσιο της ερασιτεχνικής αλιείας. Οι ωφελούμενοι της ρύθμισης υπολογίζονται σε δεκάδες χιλιάδες».
«O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε την Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τις ενέργειες που έχουν αναληφθεί με σκοπό τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα», ανέφερε επίσης και ανέλυσε τις 18 παρεμβάσεις της κυβέρνησης που έχουν γίνει στον τομέα των Σιδηροδρόμων. «Ο σιδηρόδρομος αντιμετωπίζει προβλήματα που έχουν σωρευθεί τις περασμένες δεκαετίες, και για την επίλυση των οποίων απαιτείται συστηματική, επίμονη και πολύχρονη προσπάθεια», τόνισε.
«Με νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκης Κεραμέως και του υφυπουργού Πάνου Τσακλόγλου, όσοι εργαζόμενοι αποκτούν δικαίωμα σε σύνταξη αναπηρίας, θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν τη σύνταξή τους χωρίς να διακόπτουν την εργασία τους, όπως ισχύει μέχρι σήμερα», ανέφερε ακολούθως ο κ. Μαρινάκης. Υπογράμμισε πως «το μέτρο αυτό θα ισχύσει αναδρομικά, δηλαδή οι αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 1η Ιανουαρίου 2024 και έχουν απορριφθεί λόγω μη προηγούμενης διακοπής της ασφαλιστέας απασχόλησης, υποβάλλονται εκ νέου εντός έξι μηνών και οι συνέπειές τους ανατρέχουν στον χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης».
Και πρόσθεσε πως «ένα ακόμα ζήτημα που αφορά πολλούς συμπολίτες μας επιλύεται. Συνεχίζουμε προσηλωμένοι στο στόχο μας για διευκόλυνση της καθημερινότητας όλων των πολιτών, εργασιακή ασφάλεια και διευκόλυνση ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων».
Η κατάθεση στη Βουλή νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στη βελτίωση της λειτουργίας των Δήμων και των Περιφερειών της χώρας, την αναβάθμιση των χερσαίων συνοριακών σταθμών, βάζοντας για πρώτη φορά ρητούς κανόνες για την οργάνωση, τη λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό τους, αλλά και θέματα που διευκολύνουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών, ήταν το επόμενο θέμα με το οποίο ασχολήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφερόμενος σε συγκεκριμένες διατάξεις.
Ολοκληρώνοντας την εισαγωγική τοποθέτησή του είπε πως ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας και ο πρόεδρος του ΕΛ.Γ.Α., Ανδρέας Λυκουρέντζος, αποφάσισαν την εκκαθάριση του συνόλου των πορισμάτων, τα οποία αφορούν στις ζημίες φυτικής παραγωγής. «Εντός του Οκτωβρίου 2024, θα εκκαθαριστούν και τα πορίσματα για τις απώλειες ζωικού κεφαλαίου, μετά από την εξέταση από τις Υπηρεσίες του ΕΛ.Γ.Α. των αιτημάτων αναθεώρησης, τα οποία υπέβαλαν οι κτηνοτρόφοι για τις ζημίες, τις οποίες υπέστησαν τόσο από τις πλημμύρες από τα ακραία καιρικά φαινόμενα “Daniel” και “Elias” όσο και από τις πυρκαγιές έτους 2023», κατέληξε.
Αναλυτικά κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε:
«Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε, στο περιθώριο της 79ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, με τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Οι δύο ηγέτες έκαναν επισκόπηση της προόδου στον πολιτικό διάλογο και στη θετική ατζέντα. Συμφώνησαν να εντατικοποιήσουν τη συνεργασία στο μεταναστευτικό το επόμενο διάστημα για την εξάρθρωση των δικτύων των διακινητών που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Ανέθεσαν στους Υπουργούς Εξωτερικών των δύο χωρών, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν (Hakan Fidan), την προετοιμασία για τη σύγκληση του επόμενου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας- Τουρκίας, που θα πραγματοποιηθεί στην Άγκυρα τον Ιανουάριο του 2025, στη βάση της Διακήρυξης των Αθηνών.
Ακόμη, ο Πρωθυπουργός παρευρέθηκε σε εκδήλωση της ομογένειας στην Αστόρια όπου τόνισε: “Σε μια εποχή που ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με εξαιρετικά σύνθετες παγκόσμιες προκλήσεις, η Ελλάδα αποτελεί πυλώνα σταθερότητας και ευημερίας σε ένα πολύ ταραγμένο μέρος του κόσμου. Δίνω ιδιαίτερη έμφαση στο στρατηγικό βάθος της σχέσης που έχει η Ελλάδα με τις Ηνωμένες Πολιτείες, κορυφαία εκδήλωση της οποίας ήταν, πιθανότατα, όταν είχα το μοναδικό προνόμιο να απευθυνθώ σε κοινή συνεδρίαση του Κογκρέσου το 2022 “.
Αναφερόμενος στις επικείμενες εκλογές στις ΗΠΑ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως όποιον και αν επιλέξει ο αμερικανικός λαός να τον εκπροσωπήσει στο ανώτατο αξίωμα, η σχέση Ελλάδας και Αμερικής θα γίνεται ολοένα και πιο δυνατή, γιατί αυτό είναι προς το αμοιβαίο συμφέρον των δύο χωρών.
Επεσήμανε ακόμη, πως η Ελλάδα διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, προσπαθώντας, παρά τις δυσκολίες, να εξομαλύνει τη σχέση μας με την Τουρκία, να είναι ένας ειλικρινής διαμεσολαβητής και να συνομιλεί με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προκειμένου να προσπαθήσει να επιλύσει αυτή την κρίση στη Μέση Ανατολή.
Επιπλέον, ο Πρωθυπουργός ανέδειξε την πρόοδο της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι: “τα πρώτα τέσσερα χρόνια της θητείας μας αφορούσαν στη σταθεροποίηση της χώρας, την τακτοποίηση των δημόσιων οικονομικών της και την επιστροφή στις τάξεις των κανονικών ευρωπαϊκών χωρών, ενώ, τα επόμενα τέσσερα χρόνια αφορούν την πραγματοποίηση ενός μεγάλου άλματος προς το μέλλον, την επίτευξη πραγματικής σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που μας κράτησαν πίσω για πολλά χρόνια “.
Στο περιθώριο των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε συναντήσεις με τον Πρόεδρο του Παναμά Χοσέ Ραούλ Μουλίνο, τον Πρωθυπουργό της Αρμενίας Νικόλ Πασινιάν καθώς και τον Πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Πρωθυπουργός επανέλαβε την ανάγκη άμεσης κατάπαυσης του πυρός, απελευθέρωσης των ομήρων και παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εξέφρασε την ανησυχία του για την εντεινόμενη κλιμάκωση που κινδυνεύει να αποσταθεροποιήσει την ευρύτερη περιοχή και υπογράμμισε την ανάγκη επανέναρξης της πολιτικής διαδικασίας που θα οδηγήσει σε λύση δύο κρατών.
Ο Πρωθυπουργός σήμερα, στις 15:15 (ώρα Νέας Υόρκης) θα συναντηθεί με τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτιέρεζ.
Στις 18:30 (τοπική ώρα) ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πραγματοποιήσει την ομιλία του στην 79η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
Κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου – Κρήτης, σε συνέχεια του πλαισίου κατανόησης, που υπεγράφη μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ελληνικής Κυβέρνησης, περί αμοιβαίας ανάληψης δεσμεύσεων αναφορικά με το έργο.
Με την τροπολογία ορίζονται οι αναγκαίες ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβαίνει ο φορέας υλοποίησης του έργου, ενώ, επιπρόσθετα, ορίζονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες θα ενεργοποιηθεί διαφορετικός του υφιστάμενου σήμερα, επιμερισμός του κόστους μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου.
Η ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου – Κρήτης είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, την Κύπρο, αλλά και για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό, καθώς θα συνδέσει την Κύπρο με το ηλεκτρικό σύστημα της Ευρώπης, διευκολύνοντας την ενεργειακή της μετάβαση και ταυτόχρονα θα προωθήσει τον στόχο της Ελλάδας να καταστεί διάδρομος μεταφοράς «καθαρής» ενέργειας.
Με διάταξη που κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και ψηφίζεται σήμερα ικανοποιείται ένα δίκαιο αίτημα των ερασιτεχνών αλιέων. Καταργείται ο φόρος πλοίων, καθώς και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης για τα πλοία δεύτερης κατηγορίας μήκους έως επτά μέτρων, δεδομένου ότι τα σκάφη αυτά στην πραγματικότητα δεν εξυπηρετούν σκοπούς αναψυχής ούτε συνδέονται με πολυτελή διαβίωση, αλλά αξιοποιούνται κυρίως στο πλαίσιο της ερασιτεχνικής αλιείας. Οι ωφελούμενοι της ρύθμισης υπολογίζονται σε δεκάδες χιλιάδες.
Η απαλλαγή από τον ειδικό φόρο πλοίων έχει αναδρομικό χαρακτήρα, επομένως οι κάτοχοι σκαφών β΄ κατηγορίας μέχρι 7 μέτρα δεν θα καταβάλλουν φόρο για τα έτη 2020 έως και 2023 και όσοι έχουν ήδη καταβάλλει τον φόρο (ο αριθμός τους είναι περιορισμένος) δικαιούνται επιστροφή.
O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε την Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τις ενέργειες που έχουν αναληφθεί με σκοπό τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα.
Συγκεκριμένα, ο Υπουργός ανέπτυξε 18 παρεμβάσεις της κυβέρνησης που έχουν γίνει στον τομέα των Σιδηροδρόμων:
- Παραδόθηκε, τον Σεπτέμβριο του 2023, η Σύμβαση 717 για την ανάταξη της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Οι εγκαταστάσεις από Δομοκό μέχρι Λάρισα καταστράφηκαν ολοσχερώς από την κακοκαιρία «Daniel», τον Σεπτέμβριο του 2023, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός λειτουργίας η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τη σήραγγα της Όθρυος μέχρι την είσοδο της Λάρισας.
- Ολοκληρώθηκε η παράδοση, το Νοέμβριο του 2023, της Σύμβασης για την εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών, επί της γραμμής.
- Υπεγράφη η Σύμβαση μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και Hitachi Rail για την επαναφορά σε λειτουργία του ETCS επί συρμών.
- Υπεγράφη, τον Δεκέμβριο του 2023, η Σύμβαση του έργου του Δυτικού Προαστιακού Αττικής, ύψους 95,7 εκατ. ευρώ.
- Ολοκληρώθηκαν, εντός του τελευταίου έτους, έργα που αφενός συμπληρώνουν – σταδιακά – βασικούς σιδηροδρομικούς άξονες και αφετέρου συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Ελήφθησαν μέτρα αποκατάστασης εξοπλισμού στο δίκτυο του ΟΣΕ.
- Βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειρά εργολαβιών για τη συντήρηση υποδομών.
- Εξασφαλίστηκε η αναγκαία χρηματοδότηση για να γίνει, για πρώτη φορά, η αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων παλαιάς τεχνολογίας, συνολικού κόστους 25 εκατ. ευρώ.
- Εξασφαλίστηκαν οι αναγκαίοι πόροι για την αντιμετώπιση του προβλήματος των δέντρων και της βλάστησης κατά μήκος του σιδηροδρομικού άξονα.
- Ολοκληρώθηκε σειρά ενεργειών για την ωρίμανση και ανάθεση νέων συμβάσεων για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Ολοκληρώθηκε η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης με την έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, τον Ιανουάριο του 2024, για το έργο της αναβάθμισης της μονής γραμμής, με διπλασιασμό αυτής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
- Προκηρύχθηκε νέο έργο, η γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, για τη σύνδεση του Εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Ωριμάζουν οι μελέτες για το έργο του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης και τη Σιδηροδρομική Σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης.
- Ενισχύθηκε, οικονομικά, ο ΟΣΕ, με σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και των έργων συντήρησης.
- Ενισχύεται το ανθρώπινο δυναμικό του ΟΣΕ.
- Προχωρά η μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Προχωρά η οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου από τις εκτεταμένες ζημιές που προέκυψαν από τον «Daniel», με προδιαγραφές σημαντικής επαύξησης της ανθεκτικότητάς του.
- Εξασφαλίστηκε συγχρηματοδότηση σημαντικών νέων έργων από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο σιδηρόδρομος αντιμετωπίζει προβλήματα που έχουν σωρευθεί τις περασμένες δεκαετίες, και για την επίλυση των οποίων απαιτείται συστηματική, επίμονη και πολύχρονη προσπάθεια. «Υποστηρίζω όμως ότι κινούμαστε, με ευθύνη, στη σωστή κατεύθυνση, με όλο και καλύτερα αποτελέσματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.
Με νομοθετική πρωτοβουλία της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκης Κεραμέως και του Υφυπουργού Πάνου Τσακλόγλου, όσοι εργαζόμενοι αποκτούν δικαίωμα σε σύνταξη αναπηρίας, θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν τη σύνταξή τους χωρίς να διακόπτουν την εργασία τους, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.
Το μέτρο αυτό θα ισχύσει αναδρομικά, δηλαδή οι αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 1η Ιανουαρίου 2024 και έχουν απορριφθεί λόγω μη προηγούμενης διακοπής της ασφαλιστέας απασχόλησης, υποβάλλονται εκ νέου εντός έξι μηνών και οι συνέπειές τους ανατρέχουν στον χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης.
Η συγκεκριμένη διάταξη εναρμονίζεται με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που έχει ήδη θεσπίσει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σύμφωνα με το οποίο, σε όσους συνταξιούχους επιλέξουν να εργάζονται, δεν περικόπτεται η σύνταξή τους κατά 30% όπως ίσχυε πριν την εφαρμογή του μέτρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο έτυχε ευρείας αποδοχής, καθώς πάνω από 190.000 συνταξιούχοι έχουν δηλώσει, μέχρι σήμερα, την απασχόλησή τους στη σχετική πλατφόρμα.
Ένα ακόμα ζήτημα που αφορά πολλούς συμπολίτες μας επιλύεται. Συνεχίζουμε προσηλωμένοι στο στόχο μας για διευκόλυνση της καθημερινότητας όλων των πολιτών, εργασιακή ασφάλεια και διευκόλυνση ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στη βελτίωση της λειτουργίας των Δήμων και των Περιφερειών της χώρας, την αναβάθμιση των χερσαίων συνοριακών σταθμών, βάζοντας για πρώτη φορά ρητούς κανόνες για την οργάνωση, τη λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό τους, αλλά και θέματα που διευκολύνουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών.
Μεταξύ άλλων, οι διατάξεις περιλαμβάνουν:
- Την δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τους Δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα με αποπληρωμή έως 60 δόσεις και ειδική μέριμνα για τους ευάλωτους οφειλέτες, για τους οποίους θεσπίζεται επιπλέον απαλλαγή από τις προσαυξήσεις έως και 95%. Επίσης, παγίως, θεσπίζεται η δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό συμβιβασμό για οφειλές σε δήμους που υπερβαίνουν τις 10.000Euro.
- Επιπλέον, τον τριπλασιασμό των προστίμων για την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων και την αυστηροποίηση κυρώσεων για τη μη συμμόρφωση των παραβατών στην άρση της παράνομης κατάληψης. Σκοπός της ρύθμισης είναι η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου και η απρόσκοπτη διέλευση των πεζών.
- Τη διευκόλυνση της υλοποίησης σε έργα μείζονος σημασίας και πολιτικής προστασίας των Περιφερειών, με ταχείες διαδικασίες για την αμεσότερη ολοκλήρωση κρίσιμων παρεμβάσεων που σχετίζονται με την αποκατάσταση καταστροφών ή την εξυπηρέτηση αναγκών υπερτοπικού χαρακτήρα.
Ενισχύσεις ύψους άνω των 21,7 εκατομμυρίων ευρώ καταβάλλονται σήμερα από τον ΕΛΓΑ στους δικαιούχους, ως εξόφληση σε ζημιές που προκλήθηκαν στη φυτική παραγωγή από τις καταστροφικές πλημμύρες Daniel και Elias.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας και ο Πρόεδρος του ΕΛ.Γ.Α., Ανδρέας Λυκουρέντζος, αποφάσισαν την εκκαθάριση του συνόλου των πορισμάτων, τα οποία αφορούν στις ζημίες φυτικής παραγωγής.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν καταβληθεί 292 εκατομμύρια ευρώ στους ζημιωθέντες παραγωγούς.
Εντός του Οκτωβρίου 2024, θα εκκαθαριστούν και τα πορίσματα για τις απώλειες ζωικού κεφαλαίου, μετά από την εξέταση από τις Υπηρεσίες του ΕΛ.Γ.Α. των αιτημάτων αναθεώρησης, τα οποία υπέβαλαν οι κτηνοτρόφοι για τις ζημίες, τις οποίες υπέστησαν τόσο από τις πλημμύρες από τα ακραία καιρικά φαινόμενα ”Daniel” και ”Elias” όσο και από τις Πυρκαγιές έτους 2023».
Διαβάστε επίσης
Μέρντοχ: Η “μάχη” της διαδοχής στις δικαστικές αίθουσες
Kung Fu Kenny: Ο σπρίντερ με την “alter ego” περσόνα
Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη