THEPOWERGAME
Η ιαπωνική Nissan Motor Co. αγοράσει μετοχές της αξίας 79,9 δισεκατομμυρίων γιεν (551 εκατ. δολάρια) από τη Renault SA, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας για την αναπροσαρμογή της συμμαχίας της με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να αποκτήσει περίπου 195,5 εκατομμύρια μετοχές χρησιμοποιώντας την καθαρή της ταμειακή θέση, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη. Η συμφωνία δίνει στη Renault πρόσθετα κεφάλαια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς ανταγωνίζεται τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που προωθούνται στην Ευρώπη.
Η Renault θα λάβει έως και 494 εκατ. ευρώ (551 εκατ. δολάρια) ως αποτέλεσμα της συμφωνίας, υποστηρίζοντας τη φιλοδοξία της να επιστρέψει σε αξιολόγηση επενδυτικής βαθμίδας, ανέφερε σε ξεχωριστή ανακοίνωση. Η Nissan και η Renault αποφάσισαν πέρυσι να αναδιαμορφώσουν την επί δεκαετίες συμμαχία τους μετά από χρόνια πικρίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo δήλωσε τον Νοέμβριο ότι η πώληση μετοχών της Nissan θα του δώσει πρόσθετες επιλογές για να επιταχύνει την ανάπτυξη πιο προσιτών EVs. Η εταιρεία ακύρωσε τον Ιανουάριο την εισαγωγή στο χρηματιστήριο της μονάδας λογισμικού και EV Ampere λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης για αυτοκίνητα με μπαταρίες και της αδύναμης αγοράς δημοσίων εγγραφών.
Η Renault πούλησε μια πρώτη δόση μετοχών της Nissan στα τέλη του περασμένου έτους, αποκομίζοντας 765 εκατ. ευρώ, και πούλησε μια δεύτερη δόση τον Μάρτιο. Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει το μερίδιό της στη Nissan στο 15%, από το αρχικό 43%. Η Nissan θα ακυρώσει όλες τις αποκτηθείσες μετοχές στις 3 Οκτωβρίου, δήλωσε.
Τον Ιούλιο, η Nissan μείωσε τις προβλέψεις για τα λειτουργικά κέρδη της για το έτος έως τον Μάρτιο του 2025 στα 500 δισ. γεν, λόγω των αδύναμων πωλήσεων στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική. Η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται επίσης στην Κίνα, όπου αντιμετωπίζει εντεινόμενο ανταγωνισμό από τους τοπικούς κατασκευαστές EV με επικεφαλής την BYD Co.
«Δεδομένης της δύσκολης επιχειρηματικής κατάστασης της Nissan και της ρευστότητας σε μετρητά, νομίζω ότι το σχέδιο «επαναγοράς & ακύρωσης» θα προχωρήσει σταδιακά, όχι όλα μαζί ή σε μεγάλο μέρος», δήλωσε την Πέμπτη ο ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων της Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida.
Διαβάστε επίσης
Business software: Ο πήχης του 1 δισ. και οι νέες κινήσεις μετά τα μεγάλα deals
Λιγοστεύουν συνεχώς τα διαθέσιμα ακίνητα στην Αθήνα
Τα πλωτά πυρηνικά στην Ελλάδα και η διαδικασία της αποξήλωσης