THEPOWERGAME
Επενδυτικό σχέδιο ύψους 7 δισ. δολαρίων για τα επόμενα πέντε χρόνια, αποκάλυψε σήμερα η Etihad Airways, σε μια προσπάθεια να «διπλασιάσει το μέγεθος της αεροπορικής εταιρείας μέχρι το 2030». Μιλώντας στον Dan Murphy του CNBC, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Etihad, Antonoaldo Neves, αποκάλυψε ότι οι επιβάτες θα πρέπει να περιμένουν «μια εντελώς διαφορετική αεροπορική εταιρεία» μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Μεγάλο μέρος από τα 7 δισ. δολάρια θα διατεθεί για την ανανέωση του υπάρχοντος στόλου αεροσκαφών της, καθώς και για την αγορά νέων αεροσκαφών σε μεταγενέστερο στάδιο, είπε. Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Άμπου Ντάμπι διαθέτει σήμερα 92 αεροπλάνα. Αλλά ο Neves στοχεύει «στους ουρανούς», με την ελπίδα να έχει έως και 170 αεροπλάνα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Το διευρυμένο δίκτυο αεροσκαφών θα επιτρέψει στην εταιρεία να προσφέρει πιο «βολικές» μεταφορές για τους επιβάτες που ταξιδεύουν προς την Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία. Ο Neves δήλωσε ότι η Etihad θα αρχίσει να εκσυγχρονίζει και να αναβαθμίζει τα «χρονολογημένα» αεροσκάφη Boeing 777 από το 2026 και μετά, και αυτό οφείλεται σε αυτό που περιέγραψε ως «τους περιορισμούς που έχουμε στην παγκόσμια αγορά αερομεταφορών». «Δεν υπάρχουν διαθέσιμα αεροπλάνα», δήλωσε.
Η αγορά νέων αεροσκαφών, η μετασκευή των Boeing 777, η αύξηση του αριθμού των θέσεων της business class και η αντικατάσταση του υπάρχοντος WiFi εν πτήσει με ισχυρότερη συνδεσιμότητα αποτελούν προτεραιότητες για την αεροπορική εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. «Το προϊόν είναι εξαιρετικά σημαντικό και η εξυπηρέτηση των πελατών εξαιρετικά σημαντική», δήλωσε ο Neves.
Το άνοιγμα του νέου τερματικού σταθμού του Άμπου Ντάμπι τον περασμένο Νοέμβριο, από τον οποίο η Etihad πραγματοποιεί 16 πτήσεις την ημέρα, έχει ήδη ενισχύσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, πιστεύει ο Neves. Πριν από δύο χρόνια, η αεροπορική εταιρεία είδε 10 εκατομμύρια επιβάτες να επιβιβάζονται. Από την αρχή του έτους, η αεροπορική εταιρεία έχει ήδη 18 εκατομμύρια επιβάτες.
Η προσπάθεια βελτίωσης της κερδοφορίας έρχεται εν μέσω εικασιών για πιθανή δημόσια εγγραφή το 2025. Ο Neves δήλωσε ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση σχετικά με το πότε, και όχι αν, η αεροπορική εταιρεία θα βγει στην αγορά.
«Είναι πολύ σημαντικό για τις αεροπορικές εταιρείες να είναι εισηγμένες, σωστά; Διότι τελικά, αν και δεν χρειαζόμαστε μετρητά τα επόμενα πέντε με έξι χρόνια για να αξιοποιήσουμε το κεφάλαιο των 7 δισ. δολαρίων. Κάποια μέρα, αν αποφασίσουμε να επιταχύνουμε, να αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο, μπορεί να χρειαστούμε κεφάλαια και η ικανότητα να έχουμε πρόσβαση σε διαφορετικές πηγές κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξής μας μπορεί να είναι σημαντική στο μέλλον», δήλωσε ο Neves.
Η Etihad «εργάζεται σκληρά για να είναι έτοιμη» για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, προσθέτοντας ότι «δεν είναι μυστικό για κανέναν» ότι ο μέτοχος του κρατικού ταμείου πλούτου της εταιρείας ADQ, που ανήκει εξ ολοκλήρου στην κυβέρνηση του Άμπου Ντάμπι, «επενδύει πολύ σημαντικά στις εταιρείες τους για να είναι έτοιμη να οδηγήσει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο».
Σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Reuters, η Etihad Airways θα μπορούσε να κάνει το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο από το 2025 και μετά. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, η γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα οποιασδήποτε ανακοίνωσης. Ο πόλεμος στη Γάζα και η κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου δημιουργούν νέα προβλήματα για την περιοχή.
Διαβάστε επίσης
Commerzbank: Η “σιδηρά κυρία” που θα αντιμετωπίσει τη UniCredit
Minions: Τα “χρυσά” πλάσματα που έφεραν 5,5 δισ. στη Universal
Elsewedy: Η νέα ελληνική θυγατρική, τα σχέδια για την αγορά ΑΠΕ