Γ.Δ.
1469.04 +0,36%
ACAG
-1,20%
5.77
CENER
-0,62%
9.56
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,00%
9.09
NOVAL
-0,36%
2.755
OPTIMA
+1,48%
12.38
TITC
+0,63%
31.75
ΑΑΑΚ
+8,41%
5.8
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
+0,63%
0.479
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.935
ΑΛΜΥ
+0,66%
3.04
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.652
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+0,87%
11.54
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+0,44%
9.06
ΑΤΤΙΚΑ
-1,53%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.415
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.62
ΔΑΑ
+1,41%
7.9
ΔΑΙΟΣ
+7,84%
3.3
ΔΕΗ
+2,26%
11.76
ΔΟΜΙΚ
+0,94%
3.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+3,42%
1.665
ΕΕΕ
+0,24%
33.38
ΕΚΤΕΡ
+0,68%
2.225
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.07
ΕΛΠΕ
+0,54%
7.44
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,27%
1.76
ΕΛΧΑ
+0,87%
1.848
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.29
ΕΤΕ
-0,17%
8.418
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.05
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+6,27%
1.78
ΙΚΤΙΝ
-0,99%
0.401
ΙΛΥΔΑ
+3,61%
1.865
ΙΝΚΑΤ
+0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+1,17%
5.18
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
1.254
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,90%
3.37
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,01%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.192
ΚΟΥΕΣ
+1,12%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,77%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+1,14%
0.889
ΛΑΜΔΑ
+1,38%
7.37
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+2,25%
2.73
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,95%
3.71
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+0,73%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
25.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,55%
36.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,29%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,36%
27.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,44%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+0,68%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,76%
3.83
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.78
ΠΛΑΘ
+0,60%
4.225
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+0,99%
2.04
ΣΑΡ
+0,73%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΕΒΕΠ: Αρχηγός των Ωκεανών η ελληνική ναυτιλία και το 2021

Στις 20-21 Μαΐου διοργανώνεται το συνέδριο European Maritime Day «EMD 2021» στην πόλη Den Helder της Βόρειας Ολλανδίας από το Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα 2021, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς.

Είναι μια διήμερη ετήσια εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας, οι ενδιαφερόμενοι για τα θαλάσσια ζητήματα της ΕΕ έρχονται σε φυσική ή διαδικτυακή επαφή, συζητούν και αναπτύσσουν κοινή δράση για τις θαλάσσιες υποθέσεις και τη βιώσιμη γαλάζια οικονομία.

Το συνέδριο EMD, αποτελεί το μέρος συνάντησης των «Αρχηγών των Ωκεανών» και παρέχει μια διαδραστική εμπειρία παρακολούθησης και συζήτησης γύρω από την τρέχουσα κατάσταση ενός ευρέως φάσματος θεμάτων, που αφορούν τη γαλάζια οικονομία και το θαλάσσιο περιβάλλον. Ακόμη, το συνέδριο διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό εξαίρετων ομιλητών, πολλαπλές συνεδρίες που διοργανώνονται από ενδιαφερόμενους φορείς και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προώθηση, διευκόλυνση και επίλυση των προβλημάτων των έργων, καθώς και συναντήσεις διεπιχειρησιακής συνεργασίας.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τονίζει το γεγονός ότι, μεταξύ των «Αρχηγών των Ωκεανών», η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται μακράν κυρίαρχος στην Παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία με τον ελληνόκτητο στόλο να αποτελεί το 54,3% τους ευρωπαϊκού και το 19,7% του παγκόσμιου. Την Ελλάδα στη παγκόσμια κλίμακα ακολουθεί η Ιαπωνία με 11,47%, η Κίνα με 10,51%, η Σιγκαπούρη με 6,19%, το Χονγκ Κονγκ με 5%, η Γερμανία με 4,92%, η Κορέα με 3,91%, η Νορβηγία με 3,11%. Ο ελληνόκτητος στόλος απαρτίζεται συνολικά από 4.038 πλοία με μέσω όρο ηλικίας τα 12,1 έτη έναντι 14,5 που είναι ο μέσος όρος του παγκόσμιου στόλου. Η χωρητικότητα είναι 350,4 εκ. τόνους dwt και 205,6 εκ. gross tonnage. Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 158 πλοία  συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκ. τόνους dw και 13,01 gross tonnage. Από το 2000 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 12% όσο αφορά τον αριθμό πλοίων και κατά 126% όσο αφορά τη χωρητικότητα από 151 εκ. τόνους dw στους 350,4. Ο στόλος αναπτύσσεται συνεχώς όχι μόνο με νεότευκτα, άλλα και με αγορές σύγχρονων second hand πλοίων. Αναλυτικά:

Τα τελευταία 20 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μειώθηκε κατά 46,3% από τα 21,8 έτη στα 11,7.
Ο μέσος όρος για τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια  είναι τα 9,6 έτη για τα φορτηγά τα 10,3 και για τα υγραεριοφόρα τα 7,5.

  • Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 54,3% της ΕΕ-27 και 19,7% του παγκόσμιου.
  • Κάθε χρόνο το 20%-25% των αγορών πλοίων είναι από ελληνικά συμφέροντα.
  • Το εισερχόμενο συνάλλαγμα έφθασε τα 17,3 δις ευρώ.
  • Η ελληνόκτητη ναυτιλία απασχολεί 192.000 εργαζομένους.
  • Ελληνικών συμφερόντων είναι το 11,5% των χημικών και product tankers, το 16,4% των bulk carriers, το 26,6% των crude oil tankers, το 12,2% των LNG, το 7% των container ships.
  • Η συνεισφορά της επιβατηγού ναυτιλίας, με στοιχεία 2019, εκτιμάται σε 13,6 δις ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ της χώρας και σε όρους απασχόλησης σε 8,5%.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περισσότερα από 200 ναυλομεσιτικά γραφεία που ασχολούνται με τις ναυλώσεις και με αγοραπωλησίες πλοίων, ενώ ο Πειραιάς είναι από τα σημαντικότερα λιμάνια επισκευής και εφοδιασμού με πάνω από 800 υποστηρικτικές στη ναυτιλία επιχειρήσεις.

Ο εγγεγραμμένος στόλος στο ελληνικό νηολόγιο είναι 671 πλοία με 68,2 εκ. τόνους dw, αλλά με τη νέα δέσμη μέτρων του υπουργείου στο μέλλον αναμένεται η ελληνική σημαία να προσελκύσει περισσότερα πλοία, αφού ο ελληνόκτητος στόλος είναι μοιρασμένος σε 32 εθνικά νηολόγια.

Το Ε.Β.Ε.Π. επισημαίνει, επίσης, τη σημασία και τον ρόλο της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας για το ευρωπαϊκό, αλλά και το παγκόσμιο εμπόριο, υπενθυμίζοντας ότι τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στον ρόλο αυτόν, προασπίζοντας την ανταγωνιστικότητά της στο διεθνές περιβάλλον δεδομένου ότι η ναυτιλία είναι μία δραστηριότητα παγκοσμιοποιημένη και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π., με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας, χαιρετίζει την εκστρατεία ενημέρωσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τίτλο «Μια θάλασσα ευκαιρίες!» για την επαγγελματική σταδιοδρομία που προσφέρει η θάλασσα και το ναυτικό επάγγελμα. Η ΕΕΕ με τρία ενημερωτικά βίντεο στέλνει ένα μήνυμα, καλώντας τους νέους της Ελλάδας να έρθουν κοντά στη ναυτιλία για να στελεχώσουν, είτε ως αξιωματικοί είτε ως πληρώματα, όχι μόνο τα περισσότερα από τα 4.038 ελληνόκτητα πλοία, αλλά και τα δεκάδες χιλιάδες της διεθνούς ναυτιλίας, αξιοποιώντας την εξαίρετη φήμη που έχει ο Έλληνας ναυτικός. Σκοπός όλων μας είναι να αναδειχθεί το ναυτικό επάγγελμα – και οι προοπτικές σταδιοδρομίας που παρουσιάζει – ως μία ελπιδοφόρα, προσοδοφόρα, αλλά και σύγχρονη απασχόληση, καθώς το προφίλ των κοινωνικών, οικονομικών και εργασιακών συνθηκών το κατατάσσουν σήμερα ανάμεσα στα πλέον τεχνολογικά αναπτυγμένα, με ανοδική πορεία και καταξίωση επαγγέλματα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!