Γ.Δ.
1471.26 +0,63%
ACAG
-0,67%
5.96
BOCHGR
+0,21%
4.83
CENER
+0,30%
10.02
CNLCAP
+1,40%
7.25
DIMAND
-0,95%
9.36
NOVAL
-0,56%
2.68
OPTIMA
-1,22%
12.94
TITC
+2,79%
35
ΑΑΑΚ
-7,83%
4
ΑΒΑΞ
+3,63%
1.54
ΑΒΕ
+1,07%
0.474
ΑΔΜΗΕ
+1,70%
2.39
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,94%
2.89
ΑΛΦΑ
+0,31%
1.625
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+3,77%
11
ΑΣΚΟ
-1,40%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,95%
7.04
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
+7,66%
5.06
ΑΤΤΙΚΑ
+0,43%
2.36
ΒΙΟ
-0,67%
5.9
ΒΙΟΚΑ
-1,06%
1.875
ΒΙΟΣΚ
-2,36%
1.655
ΒΙΟΤ
+3,05%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
+1,79%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.6
ΔΑΑ
-0,13%
7.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,73%
12.38
ΔΟΜΙΚ
+0,47%
3.185
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,95%
0.313
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.595
ΕΕΕ
+0,06%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,52%
1.904
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,97%
2.07
ΕΛΛ
-1,10%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,55%
2.01
ΕΛΠΕ
+0,72%
7.04
ΕΛΣΤΡ
+1,90%
2.14
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.7
ΕΛΧΑ
-1,23%
1.926
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
-0,66%
7.808
ΕΥΑΠΣ
-0,94%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+2,21%
2.124
ΕΧΑΕ
+0,76%
4.665
ΙΑΤΡ
+0,65%
1.555
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+1,84%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,92%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
4.94
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,32%
3.15
ΚΑΡΕΛ
0,00%
324
ΚΕΚΡ
+2,41%
1.485
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.44
ΚΛΜ
0,00%
1.67
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.439
ΚΟΥΑΛ
+1,64%
1.238
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.19
ΚΡΙ
+3,08%
13.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.07
ΛΑΒΙ
+1,13%
0.805
ΛΑΜΔΑ
+0,67%
7.54
ΛΑΜΨΑ
+2,07%
39.4
ΛΑΝΑΚ
+1,64%
0.93
ΛΕΒΚ
-29,01%
0.186
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
+1,47%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.52
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
+0,82%
2.46
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,15%
3.33
ΜΙΝ
+2,59%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,79%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-2,05%
3.82
ΜΟΤΟ
+1,70%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+2,53%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.6
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-4,87%
0.782
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.368
ΟΛΘ
+0,48%
21
ΟΛΠ
-0,54%
27.85
ΟΛΥΜΠ
+0,41%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,25%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,37%
0.818
ΟΤΕ
+0,69%
16
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11.04
ΠΑΙΡ
-1,96%
1
ΠΑΠ
-0,86%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,77%
3.95
ΠΕΡΦ
-0,14%
6.96
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-1,03%
3.86
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,09%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,38%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
+0,82%
1.835
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.351
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.625
ΣΠΕΙΣ
+1,90%
6.42
ΣΠΙ
+1,61%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.5
ΤΖΚΑ
-4,51%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,90%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+9,73%
0.248
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.995
ΧΑΙΔΕ
-6,43%
0.655

Γκίκας: Πράσινη μετάβαση και ψηφιοποίηση της ναυτιλίας

Στο 10ο Συνέδριο ShipIT, που διοργανώθηκε την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024, παραβρέθηκε και μίλησε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στους δύο πυλώνες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που είναι η πράσινη μετάβαση και η ψηφιοποίηση, καθώς και στα βήματα που γίνονται προς αυτήν την κατεύθυνση, υπό τις οδηγίες του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε πως η στρατηγική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εναρμονίζεται με την περιβαλλοντική, την κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση και σε συνεργασία με εγκεκριμένους φορείς, υλοποιούνται μελέτες για την από – ανθρακοποίηση, την ηλεκτροδότηση και ηλεκτροφόρτιση των πλοίων με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, πάντα σε συνεργασία με τους πλοιοκτήτες και τους εργαζόμενους στη ναυτιλία αλλά και στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

«Σε αυτό το πλαίσιο», συνέχισε ο Υφυπουργός, «εγκρίθηκε το ποσό των 10 εκ. ευρώ για την δυνατότητα ηλεκτροδότησης ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing” για τα πρώτα 4 λιμάνια και συγκεκριμένα της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας με στόχο, το 2029, δώδεκα λιμένες της χώρας να έχουν ανάλογη δυνατότητα. Παράλληλα», όπως είπε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, «η χώρα μας συμμετέχει, σε διεθνές επίπεδο, στην πρωτοβουλία “Clean Energy Marine Hubs”, ένα συνεργατικό σχήμα δηλαδή που θα ενεργοποιήσει τον κόσμο της ναυτιλίας, προκειμένου να ξεκλειδώσει η παγκόσμια παραγωγή, η μεταφορά και χρήση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα».

Όπως ανέφερε ο κ. Γκίκας, «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χρηματοδοτεί στρατηγική μελέτη, το κόστος της οποίας ξεπερνά το 1.200.000 ευρώ, η οποία υλοποιείται από το ΤΑΙΠΕΔ, για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 και την επιτάχυνση και εξομάλυνση της πράσινης μετάβασης στον κλάδο της ναυτιλίας. Επίσης, έχουν εξασφαλιστεί πόροι από το τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027 του Υπουργείου, που μπορεί να φτάσουν τα 360.000.000 ευρώ, με αντικείμενο την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας με τη χρήση “πράσινων” πλοίων, χαμηλών εκπομπών αερίων ρύπων, ώστε να επιτευχθούν καλύτερες διανησιωτικές θαλάσσιες συνδέσεις».

Σε ότι αφορά στην ψηφιακή μετάβαση, ο Υφυπουργός ανέφερε πως σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχουν ήδη γίνει πολλά βήματα όπως, η ψηφιακή διαδικασία νηολόγησης των πλοίων μέσω της εφαρμογής e-νηολόγιο, με αποτέλεσμα τη μείωση της γραφειοκρατίας, το e-NEΠA για την ψηφιακή ίδρυση ναυτιλιακής εταιρίας πλοίων αναψυχής, το e-Charter Permission που δίνει τη δυνατότητα έναρξης μιας επαγγελματικής δραστηριότητας εντός της Ελληνικής επικράτειας πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ως επαγγελματικών κ.α.

Ο κ. Γκίκας τέλος, ανέφερε πως αυτό που απασχολεί ιδιαιτέρως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι η επανεκπαίδευση (re-skilling) και η επιπλέον κατάρτιση του προσωπικού (up-skilling) στις νέες τεχνολογίες και γι’ αυτόν το λόγο, τα έτη 2024-2025 ανακηρύχθηκαν «Έτη Ναυτικής Εκπαίδευσης». Σκοπός είναι, οι περίπου 1000 σπουδαστές που αποφοιτούν από τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, να έχουν τη βασική εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στη νέα ψηφιακή εποχή.

Διαβάστε επίσης            

Μέρντοχ: Η “μάχη” της διαδοχής στις δικαστικές αίθουσες

Kung Fu Kenny: Ο σπρίντερ με την “alter ego” περσόνα

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!