Γ.Δ.
1398.7 +0,08%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+2,31%
8.43
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,98%
2.32
OPTIMA
-0,47%
12.7
TITC
+0,94%
37.45
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,57%
1.538
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,39%
18
ΔΑΑ
+0,85%
8.048
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,69%
33.66
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,62%
1.63
ΕΛΠΕ
-1,99%
6.665
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+0,56%
1.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-1,93%
6.9
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,54%
2.029
ΕΧΑΕ
-0,70%
4.28
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
4.71
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-1,14%
0.87
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.61
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
19.22
ΜΟΝΤΑ
-5,79%
3.58
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.48
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
24.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.48
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,67%
15.26
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.573
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,98%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Γκίκας: Πράσινη μετάβαση και ψηφιοποίηση της ναυτιλίας

Στο 10ο Συνέδριο ShipIT, που διοργανώθηκε την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024, παραβρέθηκε και μίλησε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στους δύο πυλώνες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που είναι η πράσινη μετάβαση και η ψηφιοποίηση, καθώς και στα βήματα που γίνονται προς αυτήν την κατεύθυνση, υπό τις οδηγίες του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε πως η στρατηγική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εναρμονίζεται με την περιβαλλοντική, την κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση και σε συνεργασία με εγκεκριμένους φορείς, υλοποιούνται μελέτες για την από – ανθρακοποίηση, την ηλεκτροδότηση και ηλεκτροφόρτιση των πλοίων με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, πάντα σε συνεργασία με τους πλοιοκτήτες και τους εργαζόμενους στη ναυτιλία αλλά και στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

«Σε αυτό το πλαίσιο», συνέχισε ο Υφυπουργός, «εγκρίθηκε το ποσό των 10 εκ. ευρώ για την δυνατότητα ηλεκτροδότησης ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing” για τα πρώτα 4 λιμάνια και συγκεκριμένα της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας με στόχο, το 2029, δώδεκα λιμένες της χώρας να έχουν ανάλογη δυνατότητα. Παράλληλα», όπως είπε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, «η χώρα μας συμμετέχει, σε διεθνές επίπεδο, στην πρωτοβουλία “Clean Energy Marine Hubs”, ένα συνεργατικό σχήμα δηλαδή που θα ενεργοποιήσει τον κόσμο της ναυτιλίας, προκειμένου να ξεκλειδώσει η παγκόσμια παραγωγή, η μεταφορά και χρήση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα».

Όπως ανέφερε ο κ. Γκίκας, «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χρηματοδοτεί στρατηγική μελέτη, το κόστος της οποίας ξεπερνά το 1.200.000 ευρώ, η οποία υλοποιείται από το ΤΑΙΠΕΔ, για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 και την επιτάχυνση και εξομάλυνση της πράσινης μετάβασης στον κλάδο της ναυτιλίας. Επίσης, έχουν εξασφαλιστεί πόροι από το τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027 του Υπουργείου, που μπορεί να φτάσουν τα 360.000.000 ευρώ, με αντικείμενο την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας με τη χρήση “πράσινων” πλοίων, χαμηλών εκπομπών αερίων ρύπων, ώστε να επιτευχθούν καλύτερες διανησιωτικές θαλάσσιες συνδέσεις».

Σε ότι αφορά στην ψηφιακή μετάβαση, ο Υφυπουργός ανέφερε πως σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχουν ήδη γίνει πολλά βήματα όπως, η ψηφιακή διαδικασία νηολόγησης των πλοίων μέσω της εφαρμογής e-νηολόγιο, με αποτέλεσμα τη μείωση της γραφειοκρατίας, το e-NEΠA για την ψηφιακή ίδρυση ναυτιλιακής εταιρίας πλοίων αναψυχής, το e-Charter Permission που δίνει τη δυνατότητα έναρξης μιας επαγγελματικής δραστηριότητας εντός της Ελληνικής επικράτειας πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ως επαγγελματικών κ.α.

Ο κ. Γκίκας τέλος, ανέφερε πως αυτό που απασχολεί ιδιαιτέρως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι η επανεκπαίδευση (re-skilling) και η επιπλέον κατάρτιση του προσωπικού (up-skilling) στις νέες τεχνολογίες και γι’ αυτόν το λόγο, τα έτη 2024-2025 ανακηρύχθηκαν «Έτη Ναυτικής Εκπαίδευσης». Σκοπός είναι, οι περίπου 1000 σπουδαστές που αποφοιτούν από τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, να έχουν τη βασική εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στη νέα ψηφιακή εποχή.

Διαβάστε επίσης            

Μέρντοχ: Η “μάχη” της διαδοχής στις δικαστικές αίθουσες

Kung Fu Kenny: Ο σπρίντερ με την “alter ego” περσόνα

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!