Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Η μεταμόρφωση του Μπέζος και το ακριβότερο γιοτ του πλανήτη

Με διαφορετικές «αναλήψεις», τις πρώτες δυο εβδομάδες του μήνα ο Τζεφ Μπέζος «σήκωσε» 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια, πουλώντας συνολικά – μόλις – 2 εκατομμύρια μετοχές της Amazon, από τις πλέον των 53 εκατομμυρίων που κατέχει. Με τη μετοχή του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου να έχει διπλασιαστεί από την πανδημία, οι αναλήψεις είναι εύκολες και όλο πιο συμφέρουσες για αυτόν.

Ο Τζεφ Μπέζος έχει σχέδια. Ο ιδρυτής της Amazon έχει ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσει από τη διοίκηση της εταιρείας μέχρι το τέλος τους έτους. Η μεταμόρφωση του σε μεγιστάνα τύπου Marvel Comics ή Τζέιμς Μποντ  («μαικήνας» των διαστημικών ταξιδιών, προστάτης του κλίματος και φιλάνθρωπος) είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Για να ολοκληρωθεί η μεταμόρφωση χρειάζεται το ανάλογο ακριβότερο παιχνίδι που θα ολοκληρώσει την ενθρόνισή του ως το Μεγάλο Γκάτσμπι της εποχής μας, ένας πλωτός ανυπέρβλητος θρόνος για έναν εμβληματικό κροίσο. Αυτός χτίζεται αυτές τις εβδομάδες στην Ολλανδία. Η κωδική του ονομασία: Y721.

Το μεγαλύτερο ιστιοφόρο mega yacht του πλανήτη 

Το ναυπηγείο της Oceanco είναι απασχολημένο στο μεγαλύτερο και ακριβότερο πρότζεκτ που έχει αναλάβει – μέχρι πρότινος ήταν και από τα πλέον μυστικά: Το μήκος του νέου μεγαλύτερου ιστιοφόρου του πλανήτη θα είναι 417 πόδια, φθάνει σχεδόν το μισό του ύψους του Πύργου του Άιφελ.

Το κόστος του υπεβαίνει τα 500 εκατομμύρια δολάρια. Η αξία κάθε ενός από τα περιστρεφόμενα κατάρτια με τα ηλεκτρονικά αυτόματα αναδιπλούμενα ιστία είναι μεγαλύτερη κι από πύραυλο. Τα κομμάτια του κυκλοφορούν σε ποταμούς της βόρειας Ευρώπης αναμένοντας συναρμολόγηση. Το γιοτ θα παραδοθεί το 2022.

Θα έχει μια μεγάλη πισίνα στην πρύμνη, και όλες τις πολυτέλειες για τους 18 φιλοξενούμενους – αλλά και τις εγκαταστάσεις για το πλήρωμα των 40 ανθρώπων που θα τους εξυπηρετούν.

Το κόστος λειτουργίας του πλωτού ανακτόρου του Μπέζος εκτιμάται στα 60 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο!

Το νέο στολίδι των θαλασσών έχει ένα μειονέκτημα. Καθώς έχει τρία τεράστια ιστία δεν μπορεί να έχει ελικοδρόμιο, βασικό τζειμσμποντικό αξεσουάρ των σούπερ-γιοτ τελευταίας εσοδείας.

Η έλλειψη έπρεπε να καλυφθεί καθώς η νέα σύντροφος του Μπέζος, η παρουσιάστρια Λόριν Σάντσεζ, πιλοτάρει ελικόπτερα ως χόμπι. Έτσι το «μητρικό γιοτ» θα το συνοδεύει ένα άλλο μηχανοκίνητο γιοτ που θα έχει ελικοδρόμιο, αλλά και γκαράζ πολυτελών αυτοκινήτων, κρισ-κραφτ κι άλλα παιχνίδια θάλασσας αλλά και ένα υποβρύχιο.

Τα συνηθισμένα ζευγάρια αγοράζουν his and hers μπλουζάκια. Το ζεύγος Μπέζος απογειώνει το κόνσεπτ.

Δεν είναι ο μόνος

Με περιουσία που υπερβαίνει τα 190 δισεκατομμύρια δολάρια η χρηματοδότηση ενός γιοτ που κοστίζει περισσότερο από μισό δισ. δεν προκαλεί έκπληξη. Αλλά ο Τζεφ Μπέος δεν είναι ο μόνος.

Η κρίση του κορονοϊού έκανε πολλούς πλούσιους πολύ πλουσιότερους και «επέκτεινε» το μήκος των σούπεργιοτ που χτίζονται στους ανά τον κόσμο «ταρσανάδες πολυτελείας».

Η τεράστια ρευστότητα που έχουν, κυλάει προς τα πλωτά παιχνίδια. Και οι επιλογές των κορυφαίων εξ αυτών δίνουν παράδειγμα στους wannabes που θέλουν να τους μιμηθούν, και το κάνουν:

Η τάση στις παραγγελίες πλοίων πάνω από 30 μέτρα είναι έντονα αυξητική. Ενώ παλαιότερα προτιμούσαν να νοικιάσουν ένα τεράστιο γιοτ, και να αγοράσουν κάτι μικρότερο, τώρα οι παραγγελίες για θηρία που ξεπερνούν τα 50 μέτρα είναι πιο κοινές.

Τουρκία

Η Oceanco που χτίζει το γιοτ του Μπέζος έχει ήδη στα σκαριά ένα ακόμα μεγαλύτερο – αναφέρει στο σάιτ της – σε συνεργασία με τουρκικά ναυπηγεία.

Δεν προκαλεί έκπληξη. Τα εξειδικευμένα για σούπερ γιοτ ναυπηγεία στα κοντινά παράλια της Κωνσταντινούπολης, της Αττάλειας αλλά και του Αιγαίου, απέναντι από την Κω, χτίζουν τα τελευταία χρόνια χωρίς διακοπή super yachts για τους κροίσους του πλανήτη.

Μέσα στη γενικότερη οικονομική κρίση της γείτονος, ο κλάδος ανθεί και είναι τοποθετημένος αλλά και ώριμος ώστε να επωφεληθεί της αυξημένης ζήτησης.

Τα τουρκικά ναυπηγεία έχουν καταφέρει να βρουν μια θέση στην κορυφή κοντά στα αντίστοιχα ιταλικά, ολλανδικά και βρετανικά. Δέχονται δεκάδες παραγγελίες και παραδίδουν εκατοντάδες σκάφη το χρόνο: Το 2019 παρέδωσαν 441 σκάφη με συνολικό μήκος που ξεπερνά τα 8 χιλιόμετρα, κερδίζοντας την τέταρτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!