THEPOWERGAME
Με δραστηριότητα στο εξωτερικό από το 1990, η ελληνική βιομηχανία ΜΕΓΑ έχει χτίσει ισχυρό δίκτυο συνεργασιών σε πάνω από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο, καταφέρνοντας να υπερ-δωδεκαπλασιάσει τις εξαγωγές της σε μια δεκαετία, κερδίζοντας ταυτόχρονα πιστούς πελάτες και στο εσωτερικό.
Σημειωτέον ότι στην τοπική αγορά αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό στις κατηγορίες προϊόντων προσωπικής υγιεινής που παράγει, τόσο από πολυεθνικές, όσο και από εγχώριες βιομηχανίες, αλλά διατηρεί ισχυρά μερίδια.
Είναι εξάλλου ενδεικτική η συμβολή του ομίλου της οικογένειας Βιτουλαδίτου στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, με την κατηγορία βρεφικών πανών να βρίσκεται στα 60 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, με ναυαρχίδα τα Babylino sensitive, που κερδίζουν συνεχώς μερίδια στα ράφια των διεθνών αλυσίδων. Τα στοιχεία της ΜΕΓΑ δείχνουν ότι με όρους όγκου οι πωλήσεις των προϊόντων της εκτός συνόρων ξεπερνούν τις αντίστοιχες πωλήσεις στην τοπική αγορά, ενώ η εταιρεία κατέχει ηγετικά μερίδια στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.
Τα μερίδια στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εγχώρια αγορά προϊόντα της ΜΕΓΑ, όπως οι σερβιέτες και τα σερβιετάκια Everyday, εκτός του ότι είναι Νο1 στην κατηγορία τους, ελέγχουν στο ράφι μερίδια πάνω από 50% (στην προκειμένη περίπτωση 54,2% και 51,2% αντίστοιχα). Νο1 στις κατηγορίες τους είναι επίσης οι πάνες ακράτειας Sani, με μερίδιο 42,9%, τα μωρομάντηλα Babycare και Babylino με μερίδιο 44,7%, καθώς και τα μαντιλάκια μακιγιάζ Pom Pon και τα αντισηπτικά μαντιλάκια Wet Hankies, με μερίδα 62,7% και 67% αντίστοιχα.
Το μπαράζ επενδύσεων
Η ΜΕΓΑ χρωστάει εν πολλοίς την επιχειρηματική αριστεία της στις συνεχείς επενδύσεις που υλοποιεί, κυρίως στις παραγωγικές της γραμμές. Μόνο το 2023 υπολογίζεται ότι επένδυσε σε ακίνητα, μηχανολογικό εξοπλισμό και εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου περί τα 6,8 εκατ. ευρώ, ποσό που έρχεται να προστεθεί στις δαπάνες ενός επενδυτικού πλάνου άνω των 221,5 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2000-2022. Με την ενδυνάμωση της θέσης της στο εξωτερικό η ΜΕΓΑ πέτυχε αύξηση τζίρου 260% την περίοδο 2010-2022, ενώ αύξησε τους εργαζομένους της κατά 170% στο ίδιο διάστημα, απασχολώντας σήμερα πάνω από 720 ανθρώπους.
Τζίρος πάνω από 280 εκατ. ευρώ
Επιπλέον, όπως τονίζει η διοίκηση, η ανάπτυξη είναι 100% οργανική. Ενδεικτικά, σημειώνεται ότι το 2023 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων πάνω από 280,8 εκατ. ευρώ (με πάνω από 43% να αντιστοιχεί σε εξαγωγές) από 254,2 εκατ. ευρώ το 2022, με τριπλάσια καθαρά κέρδη που άγγιξαν τα 19 εκατ. ευρώ από 6,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, σε συνέχεια δύο δύσκολων ετών με διψήφια μείωση κερδοφορίας λόγω της απορρόφησης του υψηλού κόστους πρώτων υλών και ενέργειας, προκειμένου να μη μετακυλιστούν στον τελικό καταναλωτή. Εν τω μεταξύ, με νέα αύξηση τζίρου και κερδοφορίας αναμένεται να κλείσει και το 2024.
Διαβάστε επίσης
Politico: Η Φον ντερ Λάιεν, οι 100 ημέρες και οι 7 υποσχέσεις της
Minions: Τα “χρυσά” πλάσματα που έφεραν 5,5 δισ. στη Universal
Τα ορυκτά καύσιμα, το υδρογόνο “που αργεί” και 3 σενάρια της πράσινης μετάβασης