THEPOWERGAME
Οι μετοχές της Mercedes-Benz Group AG σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων τεσσάρων ετών, αφού η εντεινόμενη επιβράδυνση στην Κίνα ώθησε τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο να μειώσει τις προοπτικές της.
Η μετοχή διολίσθησε έως και 8,4% στη Φρανκφούρτη, η πιο απότομη ενδοσυνεδριακή πτώση από το 2020. Η προειδοποίηση για τα κέρδη της Mercedes επιβάρυνε όλο τον κλάδο, με την BMW AG να σημειώνει πτώση 4,4%.
Η εντεινόμενη κρίση στην Κίνα έχει πλήξει ιδιαίτερα τις πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων της Mercedes, όπως η S-Class και τα σεντάν Maybach. Ο κατασκευαστής μείωσε τις προσδοκίες για την κύρια μονάδα αυτοκινήτων του και τώρα βλέπει προσαρμοσμένες αποδόσεις μεταξύ 7,5% και 8,5%, σε σύγκριση με προηγούμενη πρόβλεψη που έφτανε το 11%. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» από το επίπεδο του προηγούμενου έτους.
Η Mercedes σχεδιάζει επιθετικές πωλήσεις στην Κίνα με νέα προϊόντα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius την Παρασκευή σε μια κλήση με αναλυτές.
Η προειδοποίηση για τα κέρδη είναι ένα πισωγύρισμα για την ώθηση της Mercedes προς τα πάνω και ένα ακόμη προειδοποιητικό σημάδι για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία παλεύει με την ανώμαλη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους αντίθετους ανέμους στην Κίνα. Η Volkswagen AG αυτό το μήνα κατήργησε ένα σύμφωνο εργασίας δεκαετιών και ενδέχεται να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια στη Γερμανία λόγω της υστέρησης της ζήτησης. Η BMW μείωσε την περασμένη εβδομάδα τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, συγκρατούμενη από την ύφεση στην Κίνα και τις υποτονικές πωλήσεις EV.
Οι περικοπές υπονομεύουν τη στρατηγική της Mercedes να πωλεί περισσότερα από τα πιο πολυτελή οχήματά της για να ενισχύσει την κερδοφορία της. Το μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας επιδεινώθηκε περαιτέρω, λόγω της επίμονης ύφεσης στον τομέα των ακινήτων, δήλωσε η εταιρεία.
«Η Κίνα μετατρέπεται σε εφιάλτη»
«Η Κίνα μετατρέπεται σε εφιάλτη», έγραψαν οι αναλυτές της Oddo BHF σε σημείωμά τους, με κίνδυνο ακόμη βαθύτερων προβλημάτων, καθώς οι καταναλωτές της χώρας στρέφονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και απομακρύνονται από τις S-Classes υψηλού περιθωρίου κέρδους. Τα τελευταία EVs της εταιρείας έχουν συναντήσει χλιαρή ανταπόκριση από τους καταναλωτές στην οικονομία-δύναμη της Ασίας και αλλού. Οι νεότεροι οδηγοί στην Κίνα στρέφονται όλο και περισσότερο σε εγχώριες μάρκες που θεωρούνται ότι διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο. Ενώ οι επιχειρήσεις στην Κίνα διολισθαίνουν, οι πωλήσεις στην Ευρώπη βρίσκονται επίσης υπό πίεση.
Οι παραδόσεις της Mercedes σε όλη την περιοχή υποχώρησαν κατά 13% τον Αύγουστο και είναι μειωμένες κατά 3% κατά τους πρώτους οκτώ μήνες. Η κατάρρευση των πωλήσεων EV υπονομεύει τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταποκριθούν στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων που θα αυστηροποιηθούν το επόμενο έτος, εκθέτοντας τη βιομηχανία σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ διοργανώνει τη Δευτέρα στο Βερολίνο σύνοδο κορυφής του κλάδου για να συζητήσει τρόπους εξόδου από την τρέχουσα κρίση.
Διαβάστε ακόμη
To τριετές πλάνο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ
Ταξί: Ανταρσία για τα αυτοκόλλητα στα οχήματα για αποδείξεις και POS
Ρουμανία: Πάει κόντρα στην Κομισιόν, αναθεωρεί τους στόχους για τις ΑΠΕ