Γ.Δ.
1429.79 +0,43%
ACAG
+0,69%
5.86
CENER
+2,08%
9.83
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,04%
9.7
NOVAL
+0,19%
2.62
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+2,65%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,74%
1.338
ΑΒΕ
-1,48%
0.465
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.84
ΑΛΦΑ
+1,42%
1.5715
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,94%
10.71
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
-1,11%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-8,31%
5.52
ΑΤΤΙΚΑ
+2,18%
2.34
ΒΙΟ
+0,36%
5.57
ΒΙΟΚΑ
-0,77%
1.93
ΒΙΟΣΚ
+1,98%
1.805
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+3,57%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,37%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,58%
17.38
ΔΑΑ
-0,13%
7.67
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,53%
11.34
ΔΟΜΙΚ
-0,60%
3.3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,59%
0.319
ΕΒΡΟΦ
+1,33%
1.525
ΕΕΕ
-0,71%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+0,10%
1.92
ΕΛΒΕ
+1,79%
5.7
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,71%
1.966
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.04
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,48%
1.66
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.856
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,40%
1.265
ΕΤΕ
+1,03%
7.46
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-1,42%
5.56
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
1.9685
ΕΧΑΕ
+0,67%
4.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,27%
0.369
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.61
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.97
ΙΝΛΙΦ
-1,24%
4.79
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.34
ΙΝΤΕΤ
+6,75%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-0,16%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
322
ΚΕΚΡ
+0,35%
1.43
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-1,76%
0.447
ΚΟΥΑΛ
+1,37%
1.186
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.27
ΚΡΙ
+1,92%
13.25
ΚΤΗΛΑ
-2,17%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.09
ΛΑΒΙ
-0,62%
0.802
ΛΑΜΔΑ
+1,97%
7.25
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,78%
0.875
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.48
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.38
ΜΕΡΚΟ
+8,00%
43.2
ΜΙΓ
0,00%
3.435
ΜΙΝ
+4,63%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,09%
21.6
ΜΟΝΤΑ
-2,25%
3.91
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.64
ΜΟΥΖΚ
+7,97%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+1,81%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,02%
33.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-1,54%
0.898
ΞΥΛΚ
+0,68%
0.297
ΞΥΛΠ
+5,75%
0.368
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
-0,37%
26.9
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.45
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.826
ΟΤΕ
+0,40%
15.1
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
-0,43%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.86
ΠΕΡΦ
+0,15%
6.64
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,52%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+2,40%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.765
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-0,62%
6.38
ΣΠΙ
0,00%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.42
ΤΖΚΑ
0,00%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-5,10%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,38%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αρανίτης: Κατασκευή έργων νέας γενιάς με ολιστική προσέγγιση

Για την ανάγκη ενός εθνικού διαλόγου με αντικείμενο την ιεράρχηση της κατασκευής των μεγάλων έργων νέας γενιάς και την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων σε αυτά, μέσα από μία ολιστική προσέγγιση, μίλησε σήμερα ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Intrakat και της ΑΚΤΩΡ, Αναστάσιος Αρανίτης, συμμετέχοντας σε κύκλο συζήτησης στο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2024, με στόχο την ταχύτερη υλοποίηση, στο σωστό κόστος και χωρίς εμπόδια,.

Όπως σημείωσε, θα πρέπει να προσεγγίσουμε ολιστικά τη σύλληψη, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων νέας γενιάς, ώστε να μην γίνονται αλληλεπικαλύψεις των δημοπρατήσεων, όπως φαίνεται ότι θα συμβεί στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας, η οποία, όπως παρατήρησε, θα μπορούσε να αποτελέσει μοντέλο για την διαχείριση της επόμενης γενιάς των έργων και πρότυπο για όλες τις περιοχές της χώρας.

Για να συμβεί αυτό, συμπλήρωσε, θα πρέπει κράτος και κατασκευαστικές εταιρείες να ανοίξουν έναν διάλογο με στόχο να ιεραρχήσουν σωστά την προτεραιότητα κατασκευής των έργων, καθώς ο επικείμενος όγκος τους θα είναι πολύ μεγάλος, την ώρα που οι πόροι και οι δυνατότητες παραγωγής θα είναι πολύ συγκεκριμένες, με στόχο να υλοποιηθούν εγκαίρως.

Όπως σημείωσε ο Αναστάσιος Αρανίτης, σήμερα πολλά έργα έχουν δημοπρατηθεί ανώριμα, δηλαδή με μελέτες που δεν είχαν συμπεριλάβει στο σύνολό τους όλους τους παράγοντες που απαιτούνται ώστε να προχωρήσουν απρόσκοπτα. Και όπως τόνισε, η δυσκολία στα νέα έργα δεν είναι αμιγώς κατασκευαστική, αλλά άπτεται του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της ανθεκτικότητας και της φιλικότητας στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένου και του παράγοντα της κλιματικής αλλαγής, κάτι που κάνει όλο το πλέγμα των έργων να γίνεται πιο δύσκολο.

Σύμφωνα με τον Αναστάσιο Αρανίτη, υπάρχει υστέρηση στις απαλλοτριώσεις, ενώ στο περιβαλλοντικό σκέλος των έργων δεν έχει ληφθεί υπόψη όσο θα έπρεπε το θέμα της ανθεκτικότητας και της κλιματικής αλλαγής, που αποτελούν πλέον κρίσιμους παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν τον σχεδιασμό των έργων. Και αυτό έχει ως άμεση συνέπεια τόσο τη χρονική καθυστέρηση όσο και  τη σημαντική αύξηση του κόστους κατασκευής, συμπλήρωσε. Για παράδειγμα, παρατήρησε, με βάση τη νέα ταξινομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απαιτείται η χρήση μίας νέας γενιάς υλικών, που έχουν ειδικό πιστοποιητικό ανακύκλωσης και είναι φιλικά προς το περιβάλλον, γεγονός που δημιουργεί επιπρόσθετες προκλήσεις στην υλοποίηση των έργων.

Παράλληλα, ο Αναστάσιος Αρανίτης υπογράμμισε ότι υπάρχει αντικειμενικό θέμα αναπροσαρμογής του κόστους των έργων, καθώς οι συνθήκες κατά τις οποίες είχαν δημοπρατηθεί στο πρόσφατο παρελθόν, έχουν αλλάξει ριζικά και το κόστος τους έχει εκτοξευθεί. Κι έκανε έκκληση να βρεθούν από κοινού λύσεις για να αντιμετωπιστεί εγκαίρως το ζήτημα και να ενσωματωθεί στα έργα το αυξημένο κατασκευαστικό, μελετητικό ή χρηματοδοτικό νέο κόστος, ώστε να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως τα επόμενα χρόνια.

Οι μεγάλες εταιρίες που έχουν την κεφαλαιακή επάρκεια, τη δύναμη και την ικανότητα να προχωρήσουν τα έργα, πρόσθεσε ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Intrakat, αντιμετωπίζουν εγγενή προβλήματα υλοποίησης, σε σημείο που καλούνται να επανασχεδιάσουν τα έργα από την αρχή. Και έκανε έκκληση όπως όλοι οι εμπλεκόμενοι – τεχνικός κόσμος, χρηματοδότριες τράπεζες και πολιτεία – να καθίσουν στο τραπέζι και να συνεκτιμήσουν για το πως θα υλοποιηθεί η νέα γενιά των μεγάλων έργων.

Επιπλέον, έκανε αναφορά στο θέμα της προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο, όπως σχολίασε, δεν είναι πάντοτε επιλύσιμο, καθώς συχνά οι ανθρώπινοι πόροι δεν αρκούν για όλους. Εντούτοις, σημείωσε ότι θα πρέπει να δοθεί λύση στο ζήτημα, το οποίο δεν αφορά πάντοτε την προσέλκυση προσωπικού, αλλά και θεσμικά θέματα. Για παράδειγμα, όπως σχολίασε, δεν είναι λογικό να χρειάζεται τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) κάθε δύο χρόνια ώστε να εγκατασταθεί ένας οικίσκος σε εργοτάξιο για την διαμονή του εργατικού προσωπικού. Ο Αναστάσιος Αρανίτης συμπλήρωσε ότι ο Όμιλος Intrakat προσπαθεί να λύσει το θέμα της έλλειψης του ανθρώπινου δυναμικού, ενισχύοντας το στελεχιακό δυναμικό της εταιρείας με Έλληνες μηχανικούς που είχαν φύγει στο εξωτερικό στην κρίση. Ωστόσο, τόνισε ότι απαιτείται αρωγή της πολιτείας και στο πεδίο αυτό.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Τρία νέα σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. στη Βόρεια Ελλάδα

Toteme: Το brand που ντύνει τους Αμερικανούς σαν τους Σουηδούς

COP29: Το lobby των ορυκτών καυσίμων υπονομεύει μια συμφωνία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!